Kaikille ulkopuolisille!

Yksi pieni sisko

Jumalan valtakunta ei tarvitse sinua, mutta sinä tarvitset Jumalan valtakuntaa. Siispä ole ahkera ja tee parannus ennen kuin ovet katua vastaan suljetaan eikä armon kaupat enää ole auki.

65

16577

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Melko iso veli

ollaan. Rauhanyhdistykset kierrän kaukaa, sillä en voi sietää tupakansavua.

• Melko iso sisko

Turhaa liene tuo vouhotus tupakansavusta Rauhanyhdistyksellä.Minä olen astmainen , eikä edes minun astmaani se vaivaa,kun en ole nähnyt sisällä kenenkään polttavankaan. Kyllähän röökiä ulos mahtuu vaikka millä mitalla, onhan sitä jokapaikassa, kauppojen edessä,linkkipysäkeillä, missä vain ihmisiä on.Mutta jos yliherkkyys onkin päänupissa , se onkin jo aika paha juttu.

• Huumeet pois!
        Melko iso sisko kirjoitti:

Turhaa liene tuo vouhotus tupakansavusta Rauhanyhdistyksellä.Minä olen astmainen , eikä edes minun astmaani se vaivaa,kun en ole nähnyt sisällä kenenkään polttavankaan. Kyllähän röökiä ulos mahtuu vaikka millä mitalla, onhan sitä jokapaikassa, kauppojen edessä,linkkipysäkeillä, missä vain ihmisiä on.Mutta jos yliherkkyys onkin päänupissa , se onkin jo aika paha juttu.

ei juo viinaa eikä polta tupakkaa. Uskonnolliset teeskentelijät polttavat tupakkaa.

• ovimiehet

Vl-jumalan valtakunnassa on niin tiukat portsarit, ettei sinne väärän värisellä hipiällä ole asiaa! Jos ei osaa oikeaa tunnussanaa tai oikeaa kumarrusta, niin "ovat ei aukene meille"...

Ei onneksi elämä ole tuon paikan varassa, mutta tekisi mieli kannella tuomarille tuosta lainvastaisesta toiminnasta!

• hihhulainen

Sympaattinen lausahdus tuo "Jumalan valtakunta ei tarvitse sinua, mutta sinä tarvitset Jumalan valtakuntaa". Onkohan Jeesuksen imagoa kohotettu joskus sanomalla "Jeesus ei tarvitse sinua, mutta sinä tarvitset Jeesusta?"

Raamattuun asti eivät onneksi kummatkaan sanonnat ole päätyneet.

• oulun vl

Eräs nimeltä mainitsematon vanhempi saarnaaja on käyttänyt useasti seurapuheessa tuota sananparta:
        Jumalan valtakunta ei yhtä ihmistä kaipaa mutta yksi ihminen tarvitsee Jumalan valtakuntaa.

Tuo on kyllä tökerö ja epäraamatullinen vertaus. Epäilen sanontaa saarnamiehen omaksi johdannaiseksi sota-ajan lausahduksesta: Ei sota yhtä miestä kaipaa. Niin sanottiin rokallekkin tuntemattomassa sotilaassa.

Ilmaisu on kyllä syvässä ristiriidassa Jeesuksen vertaukseen verrattuna, kuinka jokainen lammas on Hänelle tärkeä. Hän jopa lähtee vertauskuvallisesti etsimään, jos yksi lammas eksyy.

Hyvät vl-ihmiset, lukekaa itsekkin raamattua niin pystytte arvioimaan saarnamiesten puheita.

• Hyvän Paimenen ääni

Yrität varmaan tarkoittaa hyvää ja oikeaa.
      Ikävää vain, että selittelysi henki ja sisältö on vastoin Raamatun sanaa. Sanoissasi ei kuulu Hyvän paimenen ääni.

Omakohtaisesti olen saanut kokea vanhoillislestadiolaisuudesta irrottautumisen jälkeen syvää rauhaa, vapautta ja iloa Sanan löytäessä minut ja löytäessäni itse oikean Jumalan sanan omalle kohdalleni.

• Urpo Piimäniemi

joukoissa ei kuulu Hyvän Paimenen ääni.

• ulkopuolisille?

Et kai tarkoita ulkopuolisilla heitä, jotka eivät ole vanhoillislestadiolaisia, ethän?

• Vastaus sivusta

se tarkoittaa.

• kuinka

kaukana ollaan Kristuksen rakkaudesta! Kristus kyllä tarvitsee ja rakastaa jokaista! Jokainen saa tulla, on tervetullut. Enkelitkin iloitsevat Taivaassa, kun joku löytää tien Kristuksen luo. Samoin uskovaiset iloitsevat, kun seurakuntaperhe kasvaa!!

• 65++

paavali sen sijaan kirjoittaa, että Jumalan valtakunnassa tarvitaan kaikkia: kaikille on jokin virka: kellä profetoiminen, kellä kielilläpuhuminen, kenellä selittäminen, kenellä opettaminen, kenellä ilmestys jne.
      Jokaista tarvitaan ja jokaisella on armolahja, joka on Jumalan valtakunnassa tarpeellinen ja sitä on käytettävä.

Jos te vl-uskovaiset ajattelette vastoin Paavalia, että Jumalan valtakunta ei tarvitse ketään, niin eipä ihme, että teillä ei ole armolahjoja jne.

• Revontuli

"Jos te vl-uskovaiset ajattelette vastoin Paavalia, että Jumalan valtakunta ei tarvitse ketään, niin eipä ihme, että teillä ei ole armolahjoja jne."

Vl-saarnaajat opettavat kaikki keskeiset asiat vastoin Raamattua. He ovat keksineet ihan omat opit joskus aikoinaan pohjoisen pimeinä iltoina kessutellessaan.

• Voi sisko parkaa

Raamatun hengestä ja kirjaimesta. Kuten koko vl-herätysliikkeen opetus.

• tämä on

"Jumalan valtakunta ei tarvitse sinua, mutta sinä tarvitset Jumalan valtakuntaa. "

Etsipä se Oulun vl:n kommentti tästä ja ajattele vähän asiaa.

• Neljä potenssiin 7

Ei normaali vl pysty raamatullisia lauseita kirjoittamaan, koska Raamattua ei paljon avata. Lähinnä toistellaan vl-puhujien fraaseja.

• Tämä avaus peilaa hienosti vl-herätysliikkeen ajatuksia ja toimintatapoja:

- Jumalan valtakunta = pelkkä vl-herätysliike
      - ME emme tarvitse sinua, mutta sinä tarvitset MEITÄ
      - "armon kaupat" = vl-fraasi; Jumalan armo on AINA ILMAISTA, sitä ei kaupassa myydä!; vl-anekauppiaat pyrkivät sätkä hampaissa myymään omaa armoaan

Mitä Jeesus sanoo?

Matt. 28:

"18. Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
      19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      20. ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Oikea Jumalan valtakunta siis TARVITSEE sinua, minua, Hentun Liisaa ja kaikkia muita viemään eteenpäin evankeliumin ilosanomaa:

JEESUS PELASTAA!

Avauksessa on normaaliin vl-tapaan käännetty asiat ylösalaisin. Ymmärrän kyllä avaajaa, sillä hän on vl-saarnaajien opetuksen uhri. Oulun miesten keksimä leikki Jumalan valtakunta (= pelkkä vl-herätysliike) ei opeta, että "menkää". Se opettaa, että "tulkaa". Tulkaa rauhanyhdistykselle, jos viittitte.

Nyt tosin SRK:n miehet ottavat uuden askeleen, kun lähtevät 5 miehen voimin pitämään suurta lähetyskonferenssia Unkariin. Sinne odotetaan jopa 20-30 kuulijaa.

Minä sanon avaajalle ja muille "vain me" harhaoppisille vanhoillislestadiolaisille:

Jumala tarvitsee ahkeria jalkoja ja käsiä toteuttamaan sitä lähetyskäskyä, jonka Jeesus meille antoi. Jumala ei tarvitse teitä niin kauan kuin te hyökkäätte ja taistelette Jumalan sanaa vastaan. Niin kauan kuin te jatkatte nykyisten tuomio-oppienne opettamista. Niin kauan kuin te opetatte, että Jumala ei kykene antamaan suoraan syntejä anteeksi ja pelastamaan suoraan ihmissielua. Niin kauan kuin te opetatte, että Jumala ei pysty näihin ilman teitä vanhoillislestadiolaisia. Vastatkaahan vanhoillislestadiolaiset: Mihin ikiaikojen Jumala ei pysty ilman ihmisapua? Mihin ei pysty? Te opetatte, että ei pysty ilman TEITÄ.

Jumalalla ei ole mitään käyttöä niille, jotka halveksivat muita uskovaisia sekä tallaavat Jumalan sanaa omavanhurskaiden jalkojensa alle.

LILLUKAA HAISEVASSA HARHAOPPIKURALÄTÄKÖSSÄNNE!!

• "armon kaupat"

todella veeällien keksintöä, vai onko sitä raamatussa? Miten se viisaitten neitseitten vertaus meni, osaako joku vastata?

• markkinatalouden

työelämää. Työantajahan saattaa sanoa työntekijälle: yrityksemme ei tarvitse sinua.
      Ja työntekijäparka kokee tarvitsevansa moista paskayritystä, henkensä pitimiksi.

• Sisäsiisti.

"paskayritystä"

Niinpä.

• tullut

Armo on tarjolle 24/7.

Jos Jumalan valtakunta = v-lestadiolaisuus, kuten oletan sinun tarkoittavan, niin siihen valtakuntaan ei ole tunkua. Ry:n ovet saavat pysyä kiinni, sieltä ei löydy armoa, ja Kristus on hukkunut ihmissääntöihin.

Usko evankeliumi ja tee parannus varhaisesta vl-opista!

• löytyy

Raamatun vastaisia oppeja, isien perinnäissääntöjä ja tupakointia. Jumalaa ja Jumalan sanaa on etsittävä muualta. Ja etsivä löytää.

• varmasti
        löytyy kirjoitti:

Raamatun vastaisia oppeja, isien perinnäissääntöjä ja tupakointia. Jumalaa ja Jumalan sanaa on etsittävä muualta. Ja etsivä löytää.

Etsivä löytää varmuudella Jumalan muualtakin, eikä kolkuttavan tarvitse mennä Ry:n ovia koputtelemaan, vaikka niin monesti täällä kehotetaankin tulemaan (menemään) Ry:lle seuroihin.

Kolmiyhteistä Jumalaa ei yksi Suomen Lapissa syntynyt herätysliike pysty suitsimaan.

• väärin
        varmasti kirjoitti:

Etsivä löytää varmuudella Jumalan muualtakin, eikä kolkuttavan tarvitse mennä Ry:n ovia koputtelemaan, vaikka niin monesti täällä kehotetaankin tulemaan (menemään) Ry:lle seuroihin.

Kolmiyhteistä Jumalaa ei yksi Suomen Lapissa syntynyt herätysliike pysty suitsimaan.

ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät.Jumala valitsi itselleen lapsia.

• Urpo Piimäniemi
        varmasti kirjoitti:

• sanotaan
        väärin kirjoitti:

ette te valinneet minua vaan minä valitsin teidät.Jumala valitsi itselleen lapsia.

Matt. 7: 7-8
        "7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan.
        8 Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan."

• yks uskovainen
        väärin kirjoitti:

Tuo sinun lausahduksesi koski niitä kahtatoista, jotka Jeesus valitsi opetuslapsikseen. Se ei koske meitä muita Jumalan lapsia.

"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän".

• Kauppalopo

rauhanyhdistyksellä olisi armoa myynnissä. Mikäs on tämän päivän kilohinta? Onko tulossa erikoistarjouksia?

• inflaatiota

"Onko tulossa erikoistarjouksia?"

ollut voimassa jo VT:n ajoilta lähtien.

Jes. 55
        1. Kaikki janoovaiset, tulkaat vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaat ja syökäät; tulkaat, ostakaat, ilman rahaa ja ilman hintaa, viinaa ja rieskaa.

• Kauppalopo
        inflaatiota kirjoitti:

Jes. 55
        1. Kaikki janoovaiset, tulkaat vetten tykö, tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaat, ostakaat ja syökäät; tulkaat, ostakaat, ilman rahaa ja ilman hintaa, viinaa ja rieskaa.

kohdassa ei kylläkään puhuta siitä lemuavasta harhaoppien lätäköstä, joka ihmistä odottaa rauhanyhdistyksellä.

• inflaatiota
        Kauppalopo kirjoitti:

kohdassa ei kylläkään puhuta siitä lemuavasta harhaoppien lätäköstä, joka ihmistä odottaa rauhanyhdistyksellä.

"kohdassa ei kylläkään puhuta siitä lemuavasta harhaoppien lätäköstä, joka ihmistä odottaa rauhanyhdistyksellä."

lätäkköä siinä sitten tarkoitetaan?

• Kauppalopo
        inflaatiota kirjoitti:

"kohdassa ei kylläkään puhuta siitä lemuavasta harhaoppien lätäköstä, joka ihmistä odottaa rauhanyhdistyksellä."

lätäkköä siinä sitten tarkoitetaan?

Siinä kohdassa puhutaan samasta kirkkaasta lähteestä, josta Jeesus puhuu naiselle Sykarin kaivolla. Se on elävän veden lähde, jossa lähteessä ei ole mitään valhetta - ei vilppiä eikä vääryyttä. Kun ihminen tästä lähteestä juo, niin se vesi synnyttää häneen lähteen, josta hän voi jakaa muillekin elävää vettä (= viedä eteenpäin evankeliumin ilosanomaa).

Rauhanyhdistyksillä ei ole tätä kirkasta lähdettä. Siellä tarjoillaan hengellisiä valheita ja Raamatun vastaisia oppeja. Siellä on se lemuava mutalammikko, jota ei voi kuuna kullanvalkeana verrata kirkkaaseen elävän veden lähteeseen.

Joh. 4:

"13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään"."

• Kallon pullistaja
        inflaatiota kirjoitti:

Jes. 55

Onko vl-liike muuttanut alkoholipolitiikkaansa, kun sieltä saa viinaakin ja vielä ilmaiseksi?

• Tipaton.
        Kallon pullistaja kirjoitti:

Onko vl-liike muuttanut alkoholipolitiikkaansa, kun sieltä saa viinaakin ja vielä ilmaiseksi?

vl-saarnaajat on syntymähumalassa. Ei ne muuten puhuisi niin tolkuttomia juttuja.

• inflaatiota
        Kallon pullistaja kirjoitti:

"Onko vl-liike muuttanut alkoholipolitiikkaansa, kun sieltä saa viinaakin ja vielä ilmaiseksi?"

muuttanut. Tämmöistä hyvää viinaa on tarjolla ilmaiseksi.

Luuk. 10
        33. Mutta yksi Samarialainen vaelsi, ja tuli hänen tykönsä, ja kuin hän näki hänen, armahti hän häntä,
        34. Ja tuli ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti siihen öljyä ja viinaa, ja pani juhtansa päälle, ja vei hänen majaan, ja korjasi häntä.

Tämmöistä huonoa viinaa, josta paha meno tulee, emme itse käytä, myy taikka tarjoa.
        Efes. 5
        18. Ja älkäät juopuko viinasta, josta paha meno tulee, vaan olkaat täytetyt (Pyhällä) Hengellä.

• Kurre Orava
        inflaatiota kirjoitti:

"Onko vl-liike muuttanut alkoholipolitiikkaansa, kun sieltä saa viinaakin ja vielä ilmaiseksi?"

muuttanut. Tämmöistä hyvää viinaa on tarjolla ilmaiseksi.

Luuk. 10
        33. Mutta yksi Samarialainen vaelsi, ja tuli hänen tykönsä, ja kuin hän näki hänen, armahti hän häntä,
        34. Ja tuli ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti siihen öljyä ja viinaa, ja pani juhtansa päälle, ja vei hänen majaan, ja korjasi häntä.

Tämmöistä huonoa viinaa, josta paha meno tulee, emme itse käytä, myy taikka tarjoa.
        Efes. 5
        18. Ja älkäät juopuko viinasta, josta paha meno tulee, vaan olkaat täytetyt (Pyhällä) Hengellä.

jo saarnattu pois vl-herätysliikkeestä? Ellei ole, niin miksei ole?

• inflaatiota
        Kurre Orava kirjoitti:

jo saarnattu pois vl-herätysliikkeestä? Ellei ole, niin miksei ole?

"Onkos tupakointi

jo saarnattu pois vl-herätysliikkeestä? Ellei ole, niin miksei ole?"

saarnattu synniksi.

Sellainen tupakka on saarnattu synniksi, josta paha meno tulee, kuten mm. kannabis -tupakat. Sen sijaan tupakoita, joista tosin tulee paha haju, mutta ei paha meno, niitä ei ole saarnattu synniksi.

• Kurre Orava
        inflaatiota kirjoitti:

"Onkos tupakointi

jo saarnattu pois vl-herätysliikkeestä? Ellei ole, niin miksei ole?"

saarnattu synniksi.

Sellainen tupakka on saarnattu synniksi, josta paha meno tulee, kuten mm. kannabis -tupakat. Sen sijaan tupakoita, joista tosin tulee paha haju, mutta ei paha meno, niitä ei ole saarnattu synniksi.

1. Onko tupakointi Pyhän Hengen temppelin (ihminen) hyvää hoitoa?

2. Onko Jumala tarkoittanut tupakan uskovaisen suuhun?

3. Miksi lestadiolaiset tupakoivat? Muut uskovaiset eivät juurikaan tupakoi.

4. Olisiko monen lapsen vl-äidillä/vl-isällä jotakin muuta käyttöä niille rahoille, jotka haihtuvat savuna ilmaan saastuttaen itseä ja ympäristöä sekä aiheuttaen lukuisia terveysvaaroja?

• Yksi pieni hymy

"Yksi pieni sisko"

ponnistaa ja latelee palstalle vl-fraaseja. :)

• Rentun ruusu

Missäs sinä olet sisäpuolella? Ketkä kaikki ovat ulkopuolella ja miksi?

• Björn

tämä avaaja pieni sisko, kun hän ei ole lainkaan kommentoinut avaukseensa tulleita vastauksia. Laitahan nyt pikku sisko vähän kommenttia saamastasi palautteesta. Se on palstan käytäntö.

• puhut

ja oikein.
      "mutta sinä tarvitset Jumalan valtakuntaa"

Ja sanassa neuvotaan etsimään ENSIKSI Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurkauttansa.

Eli etsintä päälle, kunnes Jumalan valtakunta on löytynyt. Nämä ovat tärkeitä asioita.

• Jape

ettei vaan lähde etsimään harhaoppien valtakuntaa = vanhoillislestadiolaisuus.

• zipulit

Yksi pieni sisko,
      on surullista, kun sinulla on se kokemus, että sinua ei tarvita Jumalan valtakunnassa.

Voit Uutta testamenttia lukemalla huomata, että kyllä jokaista ihmistä tarvitaan Jumalan valtakunnassa. Jumala antaa jokaiselle armonlahjojaan, joilla tulee jokaisen palvella toisia ihmisiä. Puu ei ole mitään ilman oksiaan, ts. puuta ei ole olemassakaan, jos siinä ei ole oksia. Siten joka ainoa ihminen on tärkeä ja tarpeellinen Jumalan valtakunnassa.

Kyllä sinua tarvitaan Jumalan valtakunnassa, Yksi pieni sisko, kuten kaikkia muitakin.

• Kaikkia ne keksii

"Jumalan valtakunta ei tarvitse sinua, mutta sinä tarvitset Jumalan valtakuntaa."

on ilmeisesti lausunut tuollaisen täysin järjettömän sekä Jeesuksen lähetyskäskyn ja Raamatun hengen vastaisen jutun.

Tyttörukka kopioi sen avaukseensa.

• Yksi pieni sisko

Jumalan lapsilla on, että kaikki ihmiset löytäisivät Jumalan valtakunnan ja saisivat parannuksen armon. Sillä kenellä ei Jumalan valtakunta ole äitinä maan päällä, sillä ei ole Jumala isänä taivaassa.

On se varmaan orpo olo kodittomana: äidittömänä ja isättömänä. Sitä osaa ei soisi pahimmalle vihamiehelleenkään.

• Urpo Piimäniemi

"Sillä kenellä ei Jumalan valtakunta ole äitinä maan päällä, sillä ei ole Jumala isänä taivaassa."

Sinä tyttö se osaat laitella palstalle vl-saarnaajien fraaseja. Ettet olisi peräti vl-saarnaajan tytär?

Ethän vain luule, että Raamatussa noin sanotaan?

• Päivän lapsi

vl-herätysliikkeen ulkopuolisilla uskovaisilla on, että vl-saarnaajat ja muut vanhoilliset lopettavat valehtelun, että pelkästään vl-herätysliike on Jumalan valtakunta. Se on niin törkeää valehtelua aikuisilta ihmisiltä.

• pahaltatuntuu

Mitä sinä teet päivittäin sen eteen, että sydämen halusi toteutuu?

osallistutko evankelioimiskampanjoihin ja evankelioit ihmisiä?
        Järjestääkö seurakuntasi ebnkelioimistapahtumia tai herätyskokouksia ihmisille, jotka eivät kuulu vl-liikkeeseen?

Onko niin, että sinä puhut yhtä, mutta käytännön elämäsi osoittaa toista?

Jos sinulla on sydämen halu siihen, että ihmiset löytäisivät Jumalan valtakunna, niin kai sinä kuljet evankelioimassa kuten Raamattu kehoittaa?

Minusta tuntuu pahalta, kun te vl-uskovaiset puhutte yhtä, mutta tekonne ovat puheisiinne nähden ristiriitaisia... Puhutte sellaisia, mikä ei ole totta ja todellisuutta tediän elämässänne.

Jos sinä haluat ihmisten tulevan Jumalan valtakuntaan, niin teethän sitten myös seurakunnassasi aktiivisesti työtä sen eteen, jota sananne eivät olisi vain sisällyksetöntä sanahelinää:
        järjestäkää herätyskokouksia
        järjestäkää avankelioimiskokouksia

jos kerran haluatte että mahdollisimaan moni löytäisi Jumalan valtakunnan.

Niin kauan, kun te ette järjestä aktiivisesti herätyskokouksia ja evankelioimiskampanjoita uskosta osattomille ihmisille, niin kauan ovat tuollaiset sanasi pelkkää sanahelinää ja tuntuu todella pahalta, kun tuolla tavoin käyttäydytään...

Oikein minulle, vilpittömästi, aiheuttaa ihan kauhean pahaa mieltä tuollainen sanojen ja tekojen äärimmäinen ristiriitaisuus..

• Kokki
        pahaltatuntuu kirjoitti:

Järjestääkö seurakuntasi ebnkelioimistapahtumia tai herätyskokouksia ihmisille, jotka eivät kuulu vl-liikkeeseen?

Jos sinulla on sydämen halu siihen, että ihmiset löytäisivät Jumalan valtakunna, niin kai sinä kuljet evankelioimassa kuten Raamattu kehoittaa?

Minusta tuntuu pahalta, kun te vl-uskovaiset puhutte yhtä, mutta tekonne ovat puheisiinne nähden ristiriitaisia... Puhutte sellaisia, mikä ei ole totta ja todellisuutta tediän elämässänne.

Jos sinä haluat ihmisten tulevan Jumalan valtakuntaan, niin teethän sitten myös seurakunnassasi aktiivisesti työtä sen eteen, jota sananne eivät olisi vain sisällyksetöntä sanahelinää:

Niin kauan, kun te ette järjestä aktiivisesti herätyskokouksia ja evankelioimiskampanjoita uskosta osattomille ihmisille, niin kauan ovat tuollaiset sanasi pelkkää sanahelinää ja tuntuu todella pahalta, kun tuolla tavoin käyttäydytään...

Oikein minulle, vilpittömästi, aiheuttaa ihan kauhean pahaa mieltä tuollainen sanojen ja tekojen äärimmäinen ristiriitaisuus..

toivottavat ja voivottavat: "Voi kun minä toivoisin sitä ja tätä".

Tosiasiassa he kiehuvat vain omassa liemessään.

• Yksi pieni sisko
        pahaltatuntuu kirjoitti:

Niihin ovat kaikki tervetulleita.

• järkyttynyt.
        Yksi pieni sisko kirjoitti:

Se tiedetään, että vl-ihmiset järjestävät seuroja vl-ihmisille.

On järkyttävää, knu te ette järjestä herätyskokouksia ja evankelioimiskokouksia niille, jotka eivät uskossa ole.

Järkyttävää, kun sinä et välitä kenestäkään muusta kuin itsestäsi ja niistä, jotka jo uskossa ovat. Suullasi sinä rakastat, teoillasi vihaat.

Et kulje kutsumassa ihmisiä herätyskokouksiinne.
        Eikä teistä kukaan kulje niin tekemässä.
        Eikä yksikään paikallisyhdistys halua pitää yhtäkään herätyskokousta.

Mitä hyötyä teille on siitä, että te vain toisianne rakastatte? Niinhän jumalattomatkin tekevät.

• eivät
        järkyttynyt. kirjoitti:

On järkyttävää, knu te ette järjestä herätyskokouksia ja evankelioimiskokouksia niille, jotka eivät uskossa ole.

Järkyttävää, kun sinä et välitä kenestäkään muusta kuin itsestäsi ja niistä, jotka jo uskossa ovat. Suullasi sinä rakastat, teoillasi vihaat.

Mitä hyötyä teille on siitä, että te vain toisianne rakastatte? Niinhän jumalattomatkin tekevät.

järjestäkään herätyskokouksia tms. lähetystyötä tee. Siis VL:t. Olen sen ennenkin täällä sanonut. Minä olen iloinen, että pitävät "lamppunsa" vakan alla.

Järjestetään me muut uskovaiset edelleen niitä herätyskokouksia. Ja tehdään Jumalan tahto tässäkin asiassa.

• tarkoitat
        järkyttynyt. kirjoitti:

herätyskokouksilla? Miten ne eroaisivat vl:n pitämistä seuroista, jonne kaikki ovat tervetulleita?

• Altain huiput siintelee

sisä- ja ulkolähetystyö mahtuu seuraavaan lauseeseen:

"Tulkaa rauhanyhdistykselle"

• järkyttynyt.
        tarkoitat kirjoitti:

herätyskokouksilla? Miten ne eroaisivat vl:n pitämistä seuroista, jonne kaikki ovat tervetulleita?

teillä ei ole edes minkaanlaista käsitystä siitä, mitä ovat herätyskokoukset ja miten ne eroavat teidän seuroistanne?

herätyskokoukset ovat sellaisia, että ne järjestetään uskosta osattommille, eikä uskovaisille. Niissä pidettävät saarnat ovat suunnatut uskottomille, eivätkä ne ole sellaisia, joita seuroissa puhutaan, sillä seuroissa saarnataan uskoville heidän vahvistuksekseen.

herätyskokouksiin aletaan kutsua ihmisiä aktiivisesti, eikä vain toivoteta netissä tervetulleeksi. Jokainen uskovainen alkaa kulkea eri paikoissa kutsumassa ihmisiä herätyskokouksiin. he kertovat evankeliumista ja kutsuvat ihmisiä kokouksiin. herätsykokouksita teidotetaan myös mediassa. Kokouksissa sitten saarnaajat pitävät sellaisia saarnoja, jotka ovat suunnatut niille, jotka eivät ole uskosta osallisia ja siten Pyhä Henki pääsee vaikuttamaan juuri heihin.

Lestadiuskin piti tällaisia herätyskokouksia: ne olivat suunnatut niille, jotka eivät uskossa ole ja saarnat niissä olivat sellaisia, jotka herättäisivät uskon.

Vl-liike lopetti herätyskokousten pitämisen ja alkoi niiden sijaan pitää vain seuroja omalle väelleen. Koska vl-liike kuuluu kirkoon, vl-liikkeen tulee siksi avoimesti tiedottaa seurojen paikka ja aika ja ilmoitukseen laittaa, että kaikki ovat tervetulleita, koska ev.lut. kirkon tilaisuudet eivät saa olla suljettuja.
        Seurojen paikan ja ajan ilmoittaminen ei ole millään tavoin herätyskokouksen toimintatapaa. herätyskokouksen toiminta tapa on se, että kokouksesta pidetään suurta meteliä, jotta mahdollisimman moni siitä kuulisi ja sinne menisi. Kaikki uskovaiset kulkevat aktiivisesti kutsumassa ihmisä sinne kokoukseen ja kutsuessaan he tietenkin julistavat evankeliumia.

• Veikko Ala-Hoikkala
        järkyttynyt. kirjoitti:

teillä ei ole edes minkaanlaista käsitystä siitä, mitä ovat herätyskokoukset ja miten ne eroavat teidän seuroistanne?

herätyskokoukset ovat sellaisia, että ne järjestetään uskosta osattommille, eikä uskovaisille. Niissä pidettävät saarnat ovat suunnatut uskottomille, eivätkä ne ole sellaisia, joita seuroissa puhutaan, sillä seuroissa saarnataan uskoville heidän vahvistuksekseen.

herätyskokouksiin aletaan kutsua ihmisiä aktiivisesti, eikä vain toivoteta netissä tervetulleeksi. Jokainen uskovainen alkaa kulkea eri paikoissa kutsumassa ihmisiä herätyskokouksiin. he kertovat evankeliumista ja kutsuvat ihmisiä kokouksiin. herätsykokouksita teidotetaan myös mediassa. Kokouksissa sitten saarnaajat pitävät sellaisia saarnoja, jotka ovat suunnatut niille, jotka eivät ole uskosta osallisia ja siten Pyhä Henki pääsee vaikuttamaan juuri heihin.

Lestadiuskin piti tällaisia herätyskokouksia: ne olivat suunnatut niille, jotka eivät uskossa ole ja saarnat niissä olivat sellaisia, jotka herättäisivät uskon.

Vl-liike lopetti herätyskokousten pitämisen ja alkoi niiden sijaan pitää vain seuroja omalle väelleen. Koska vl-liike kuuluu kirkoon, vl-liikkeen tulee siksi avoimesti tiedottaa seurojen paikka ja aika ja ilmoitukseen laittaa, että kaikki ovat tervetulleita, koska ev.lut. kirkon tilaisuudet eivät saa olla suljettuja.
        Seurojen paikan ja ajan ilmoittaminen ei ole millään tavoin herätyskokouksen toimintatapaa. herätyskokouksen toiminta tapa on se, että kokouksesta pidetään suurta meteliä, jotta mahdollisimman moni siitä kuulisi ja sinne menisi. Kaikki uskovaiset kulkevat aktiivisesti kutsumassa ihmisä sinne kokoukseen ja kutsuessaan he tietenkin julistavat evankeliumia.

voi pitää herätyskokouksia. Kun vl-saarnaajat saarnaavat omia "vain me" saarnojaan, niin epäuskoinenkin tajuaa, että jotain on pielessä. Samoin tupakalle haisevat henkilöt herättävät ihmetystä.

• Ev-lut.

..selkeästi Jumala ottanut siunauksensa pois, koska siinä yritetään Jumalalle ja Kristukselle kuuluva kunniaa ottaa itselle.

Jumalan voimasta syntyi niin Helluntailaisuus ja lestadiolaisuus samoihin aikoihin. Molemmat syntyivät puhtaina ja levisivät kulovalkean tavoin, kunnes syntyi omavanhurskainen VL-lahko, joka ottaa Jumalalle kuuluvan kunnian itselleen,

VL-liikkeen todellinen kasvu on tyssännyt ja ainut keino on liikeessä ylläpitää pakkosynnytysoppia, jotta surkastumista vältettäisiin.

VL:iä on maailmassa n.100 000 ja helluntailaisia n. 500 miljoonaa. Helluntailaiset tekevät Jeesuksen lähetyskäskyn mukaista lähetystyötä. He menevät kaikkeen maailmaan. VL:t - tulkaa meidän (tupakansavuisille) rauhanyhdistyksille.

• Ev-lut. kirjoitti:

..selkeästi Jumala ottanut siunauksensa pois, koska siinä yritetään Jumalalle ja Kristukselle kuuluva kunniaa ottaa itselle.

Jumalan voimasta syntyi niin Helluntailaisuus ja lestadiolaisuus samoihin aikoihin. Molemmat syntyivät puhtaina ja levisivät kulovalkean tavoin, kunnes syntyi omavanhurskainen VL-lahko, joka ottaa Jumalalle kuuluvan kunnian itselleen,

VL-liikkeen todellinen kasvu on tyssännyt ja ainut keino on liikeessä ylläpitää pakkosynnytysoppia, jotta surkastumista vältettäisiin.

VL:iä on maailmassa n.100 000 ja helluntailaisia n. 500 miljoonaa. Helluntailaiset tekevät Jeesuksen lähetyskäskyn mukaista lähetystyötä. He menevät kaikkeen maailmaan. VL:t - tulkaa meidän (tupakansavuisille) rauhanyhdistyksille.

otti vl-herätysliikkeen ohjat käsiinsä silloin, kun vl-herätysliike vaihtoi herätysliikkeen perustajan LLL:n Raamatun mukaisen opin nykyiseen Raamatun vastaiseen "vain me" oppiin. Vl-herätysliikkeessä eivät Pyhän Hengen armolahjat toimi, sen lähetystyö rajoittuu muutaman SRK:n miehen lomamatkaan Unkariin jne. Siunaisiko Jumala Hänen omaa sanaansa vastaan opettavia? Liikkuisiko PH siellä, missä ei kunnioiteta Raamatun oppeja?

Saatana vetää rekeä, jossa vl-joukko istuu "vain me" virttä hoilaten, toinen toisilleen vilkutellen sekä kessua poltellen.

Haluatko sinä tähän sarvipään vetämään harharekeen?

• Taisto Tammi: Täysikuu

sinulla on ihan hyvä ja vilpitön tarkoitus. Raamatullisesta opista ja uskosta sinä olet kuitenkin valitettavasti ihan kuutamolla.

• feikki?

Toisaalta kyllä kukaan vl ei ole häntä sellaiseksi leimannut.

• Taisto Tammi: Täysikuu
        feikki? kirjoitti:

Kirjoittaa ihan normaalia vl-fraseologiaa.

• 99 %:n varmuus
        feikki? kirjoitti:

vl-harhaoppinen.

• Kyselyiässä

Kuka on ulkopuolinen? Mistä? Miksi?

• ---Eva

Molempia oon pannu, ja mitään en kadu. Painasin suakin, sukat jalassa tietty, ja perseeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe