Opintolainan korot menevät taas maksuun kesäkuussa -voikohan pankilta kysyä mahdollisuutta siirtää koronmaksun eräpäivää tai jotain muuta vaihtoehtoista tapaa? Vai vaatiiko pankki ehdottamasti korkojen maksamista ajallaan? MEneekä luottotiedot heti, jos ei korkoja pysty maksamaan?
op. lainan korkojen maksun siirtäminen?
5
1136
Vastaukset
- neiti...X
...kysyä ihan pankista.
- harkinnut korkotukea
Onko sinun mahdollista hakea KELAsta opintolainan korkoihin korkotukea?
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170801105924IL?openDocument- mitä tarkoittaa?
Mitä käytännössä tarkoittaa osin pääomitettava tai kokonaan pääomitettava opintolaina?
Koska esim. kokonaan pääomitettavassa lainassa pankki on veloittanut korot kesäkuussa ja joulukuussa, ja summa on ollut enemmän kuin muutamia kymmeniä euroja...
- Paniikki..
Olen miettinyt samaa. Mietin tuota korkoavustusta, että vieläköhän se kerkeisi tähän laskuun? Taitaa olla myöhäistä. Nyt tuli ensimmäinen noin suuri koronmaksu ja toisen lainan takaisinmaksukin alkoi yllättäen. Näin ollen pitäisi olla 140euroa ylimääräistä pikapuoliin. Sopivasti jään työttömäksikin.
(v%&¤")
Hyvät neuvot tarpeen... - Yöopiskelija
Ei tuo ole kuin neuvottelukysymys. Marssit reippaasti pankkiin ja kerrot tilanteen.
Yksi vaihtoehto olisi korkojen pääomittaminen, jolloin korko liitettäisiin lainattuun pääomaan. Tällöin maksaisit korot vasta takaisinmaksun yhteydessä. Suosittelisin pääomittamista, koska kaikki korot voit joka tapauksessa vähentää verotuksessa, jolloin et häviä pääomittamalla mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1058237- 1125764
- 555231
- 2895206
- 783851
- 583041
- 662757
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222558Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292532- 452491