Voisiko joku opastaa kuinka suuri rako betonisten nurmikon reunakivien (reunalista) väliin voidaan sallia, että työ on vielä hyväksyttävää. Kyseessä on ABETONIN 600x60x250 reunalista. Kiven toinen pää on kupera ja toinen kovera ja tavoitteena on saada kivet istumaan päittäin niin hyvin, että rakoa ei olisi ollenkaan. Tavoite on kova ja hieno, mutta mihin voi käytännössä päästä ja mitä voi tekijältä vaatia. Onko kiven muotovaatimuksia olemassa.
Reunakivien muotovirheet
4
644
Vastaukset
- Raosta
Vala betonista itse jos pitää olla ilman rakoja.
- pietro
Vaihtoehdot vähissä tai kalliita.
- rako
Oletko katsonut että kivet ovat suorassa linjassa toisiinsa nähden (korkeus suunnassa). Laita kaks kivee tasisella alustalla vastakkain ja katso kuinka iso rako jää? Nimittäin jos ne eivät ole linjassa rako jää joko ylä tai alareunaan, muuten menevät suht tiukasti.
- Pietro
Linjattu on ja huomattu, että kivet ovat pulleita sekä naaraspuolelta että urospuolelta. Ikäänkuin olisivat kuvuwssaan lysähtäneitä. Korkussuunta on jopa 5 mm matalampi. Pullistuma on korkeussuunnassa n. 1/4 kohdalla.
Rakoa jää 3 mm, joka ei näytä hyvältä.
Olen käsin piikkaillut pullistumaa pois ja saanut sauman kavennetuksi n. 1 mm:iin, joka sekään ei ole oikein hyvä.
Abetoni oy:n edustajat ova käyneet paikalla ja luvanneet vaihtaa kivet, jos kuskaan ne takaisin ja saan valita uudet suorat tilalle.
Abetoni on SFS-sertifioitu ja olenkin ajatellut kirjoittaa heille, että laadunvalvonnassa on puutteita, kun kahdessa eri kerralla toimitetussa erässä on samaa vikaa.
Olen huomannut, että kun korkeus on oikea niin sauma-suunnan eli saumapinnassa pullistumaa ei ole.
Abetoni puolustelee laatuaan sillä, että laatua määräävä standardi SFS-EN 1340 määrittelee pintojen tarkkuudeksi /- 3 %, mutta sallii 3 mm.
Standardi on täysin mätä, kun se sallii minimissään saman poikkraman 2 m korkean seinäelementin sivupinnalle kuin 250 mm korean reunatuen saumanpuoleiselle pinnalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1064542Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013890Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513250
- 432952
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222442- 232166
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171819Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735