Sanokaas ketkä tiedätte miten on. Siis sen tiedän, että jos omassa koodissa käyttää GPL lisenssoitua koodia niin sillon koko oma ohjelma pitää olla GPL:ää. Mutta entäs jos käytän ohjelmassa LGPL lisenssoitua kirjastoa ja haluan julkasta ohjelmani GPL-lisenssoituna? Se ei taida olla mahdollista, koska siitähän syntyy muna ja ja kana ongelma. Kirjasto on jo valmiiksi LGPL:ää ja GPL vaatii että koko ohjelma pitää olla kokonaisuudessaan GPL:ää mukaanlukien dynaamisesti mukaan linkatut kirjastot.
Ongelma on vielä pahempi jos käyttää staattisesti linkattua LGPL lisensoitua kirjastoa. Sillonhan se kirjasto on osa sitä ajettavaa ekseä. Eli jos ohjelma on julkastu GPL:n alla sillon myös se mukaan linkattu kirjasto pitäs olla GPL:ää, mutta kun se onkin LGPL:ää. Mites toi nyt oikeen menee? Eli Pitääkö käyttää esim BSD lisenssiä ohjelmalle, jos ohjelman osana on LGPL:n alanen kirjasto?
GPL:stä ja koodaamisesta
mä vaan
0
98
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134862Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293523No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501548
- 401413
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv231312- 141222
- 271108
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221027