Korvausten saaminen

???

Osaisiko joku neuvoa?
N 2 kk sitten käräjillä syytetty määrättiin maksamaan minulle korvauksia pahoinpitelystä.
Syytetty tuskin tulee maksamaan vapaaehtoisesti mitään. Hän sai myös ehdotonta vankeutta.
Miten nyt edetään? Minkäänlaista paperia ei ole päätöksestä tullut mutta näin pitäisi olla.
Mistä ja kuinka vai tarviiko minun tehdä mitään asian hyväksi vielä. Syytetyn kanssa en halua olla tekemisissä.

4

1114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Beagle Boy

Jos et ilkeä syytetyltä korvauksia tiedustella, niin menettele seuraavasti.
      Tilaat käräjäoikeudesta lain voiman saaneen päätöksen, jonka toimitat ulosottovirastoon ja pyydät voutia ryhtymään hommiinsa.
      Jos se ei tuota tulosta, eli tuomittu on varaton, niin teet korvaushakemuksen valtiokonttoriin. Silloin me veronmaksajat maksamme korvaukset ainakin jossain määrin.

• se käy

Onko tuomio saanut lainvoiman, eli valittiko siitäö joku hoviin, vaiko ei? Ellei, se on lainvoimainen.

Tilaat KäO:sta oikeaksi todistetun päätöksen. Saat sen kerran ilmaiseksi. Pistät sen joko ulosottovirastoon, mukaan osoittesi, pankkitilisinumeron jne. He käynnistävät ulosoton ja palauttavat päätöksen sinulle.

Tämän jälkeen voi lähettää saman päätöksen (tai kopion) valtiokonttoriin ja hakea sieltä korvausta. He maksavatt osasta rikoksia, mutta vain murto-osan tuomitusta summasta.

Sen mitä saat valtiokonttorista, ilmoitat ulosottoviranomaisille.

Jos ulosottaja ilmoittaa että tuomittu on varaton, niin voit aina uusia ulosottohakemuksen, ilmoittamalla siitä kirjallisesti. Vaikkapa vuoden välein. Päätöstä ei tarvitse lähettää sinne enää uudelleen, sillä se on rekisteröity sähköiseen tietokantaan.

• sun tarttis

eihän sitä voi toisten tilinumeroita tietää ,paha maksella!?

• kertoa

enemmän tapauksestasi?
      Kun minutkin tässä pahoipideltiin, yritettiin tappaa. Taponyrityksestä minä lähden häntä käräjöimään.. Eri asia sitten voinko todistaa hänen yrittäneen tappaa minua, kun se kuolema nyt jäi kohtuu 'kauaksi'. Enkä saanut pysyvää vammaakaan. Perkele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4088
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    10. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    Aihe