Osaisiko joku neuvoa?
N 2 kk sitten käräjillä syytetty määrättiin maksamaan minulle korvauksia pahoinpitelystä.
Syytetty tuskin tulee maksamaan vapaaehtoisesti mitään. Hän sai myös ehdotonta vankeutta.
Miten nyt edetään? Minkäänlaista paperia ei ole päätöksestä tullut mutta näin pitäisi olla.
Mistä ja kuinka vai tarviiko minun tehdä mitään asian hyväksi vielä. Syytetyn kanssa en halua olla tekemisissä.
Korvausten saaminen
4
1114
Vastaukset
- Beagle Boy
Jos et ilkeä syytetyltä korvauksia tiedustella, niin menettele seuraavasti.
Tilaat käräjäoikeudesta lain voiman saaneen päätöksen, jonka toimitat ulosottovirastoon ja pyydät voutia ryhtymään hommiinsa.
Jos se ei tuota tulosta, eli tuomittu on varaton, niin teet korvaushakemuksen valtiokonttoriin. Silloin me veronmaksajat maksamme korvaukset ainakin jossain määrin. - se käy
Onko tuomio saanut lainvoiman, eli valittiko siitäö joku hoviin, vaiko ei? Ellei, se on lainvoimainen.
Tilaat KäO:sta oikeaksi todistetun päätöksen. Saat sen kerran ilmaiseksi. Pistät sen joko ulosottovirastoon, mukaan osoittesi, pankkitilisinumeron jne. He käynnistävät ulosoton ja palauttavat päätöksen sinulle.
Tämän jälkeen voi lähettää saman päätöksen (tai kopion) valtiokonttoriin ja hakea sieltä korvausta. He maksavatt osasta rikoksia, mutta vain murto-osan tuomitusta summasta.
Sen mitä saat valtiokonttorista, ilmoitat ulosottoviranomaisille.
Jos ulosottaja ilmoittaa että tuomittu on varaton, niin voit aina uusia ulosottohakemuksen, ilmoittamalla siitä kirjallisesti. Vaikkapa vuoden välein. Päätöstä ei tarvitse lähettää sinne enää uudelleen, sillä se on rekisteröity sähköiseen tietokantaan. - sun tarttis
eihän sitä voi toisten tilinumeroita tietää ,paha maksella!?
- kertoa
enemmän tapauksestasi?
Kun minutkin tässä pahoipideltiin, yritettiin tappaa. Taponyrityksestä minä lähden häntä käräjöimään.. Eri asia sitten voinko todistaa hänen yrittäneen tappaa minua, kun se kuolema nyt jäi kohtuu 'kauaksi'. Enkä saanut pysyvää vammaakaan. Perkele.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756