Steinerilaisten salailu ja sensuuri

Entinen oppilas

Steinerilaiset painelevat täällä nykyään varsin innokkaasti asiattoman viestin nappulaa, mikäli jokin heidän kannaltaan epämiellyttävä asia nostetaan puheenaiheeksi. Esimerkkinä voisin mainita rasismikeskustelun. Kun laitoin lähdetietoja Steinerin omiin rasistisiin kirjoituksiin, niin viestini poistettiin. En missään nimessä syyllistynyt rasistisen tekstin kirjoittamiseen, vaan pidän steinerin rasistisia kirjoituksia kuvottavina ja vastenmielisinä. Lisäksi en maininnut edes tekstien rasistista sisältöä, vaan ainoastaan lähdeviitteet. Kun olen kertonut jotain tosiasioita, joita olen joutunut steinerkoulusssa kokemaan, on nämäkin viestit poistettu. Onko niin, että steinerilaisille on liian rankkaa luettavaa se mitä minä olen joutunut kokemaan? Haloo, minä olen sentään joutunut kokemaan ne asiat vasten tahtoani teidän puolustamassanne steinerkoulussa, rakastavien vanhempieni tietämättä kyseisen laitoksen pimeistä puolista!

Mikäli tällä sivustolla ei voida käydä avointa ja rehellistä keskustelua steinerkoulusta, minä ja tuntemani muut entiset opiskelijat löydämme kyllä keinoja vielä laajempien ihmisryhmien tavoittamiseksi ja kamalan totuuden paljastamiseksi!

Sensurointi tällä palstalla on selvä osoitus siitä, että steinerkoulussa ja sen tausta-aatteessa antroposofiassa on paljon salattavia asioita, jotka eivät kestä päivänvaloa!

26

1492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marja

      että asiallisia viestejä poistetaan ainoastaan antrojen käskystä! ...

      Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Mielestäni liian moni lapsi kärsii tälläkin hetkellä kyseisissä kouluissa opettajien harrastamaa henkistä väkivaltaa ja alistamista.

    • autan sinua

      Tässä on linkki, jonka laitoit todisteeksi rasismista: http://uncletaz.com/steinerrace.html

      Kuten tekstissä todetaan, Steiner e i ollut rasisti.



      "Sensurointi tällä palstalla on selvä osoitus siitä, että"
      -- steinerkouluja vastustavat kirjoittajat eivät pysy asialinjalla, vaan turvautuvat törkeään loanheittoon ja matalamielisiin, perusteettomiin väitteisiin siinä toivossa, että koulujen maine saataisiin pilattua.

      • Entinen oppilas

        En laittanut linkkiä, vaan lähdeluettelon Steinerin omista kirjoituksista. Niistä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä siitä, että oliko hän rasisti vai ei. Tuo mainitsemasi linkki ei ole minun laittama...


      • päässä
        Entinen oppilas kirjoitti:

        En laittanut linkkiä, vaan lähdeluettelon Steinerin omista kirjoituksista. Niistä voi jokainen vetää omat johtopäätöksensä siitä, että oliko hän rasisti vai ei. Tuo mainitsemasi linkki ei ole minun laittama...

        Näkojään täältä on poistettu ihan asiallinen vastineeni. Tämä on tietysti nyt tulkittava hirveäksi salaliitoksi ja vaadittava eduskunnan oikeusasiamies apuun.

        Kaikki voivat kuitenkin täältä ihan omin silmin lukea, että kyseessä oli oma postauksesi: http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=4500000000001600&posting=22000000016532861


      • olisiko

    • Entinen oppilas

      Tässä mainitsemani Steinerin tekstit uudestaan. Steinerin omia kirjoituksia täynnä rasistisia ajatuksia! Kuvottavaa sanon minä.

      # Rudolf Steiner, Die Mission einzelner Volksseelen, 1901, s. 4:6.
      # Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:8.
      # Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:8.
      # Rudolf Steiner, Welt, Erde und Mensch, 1908, s. 6:16.
      # Rudolf Steiner, Geisteswissenschaftliche Menschenkunde, 1908–1909, s. 5:9.
      # Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:8.
      # Geisteswissenschaftliche Menschenkunde, s. 5:10–11.
      # Rudolf Steiner, Die Theosophie des Rosenkreuzers, 1907, s. 37.
      # Welt, Erde und Mensch, s. 6:16.
      # Rudolf Steiner, Vor dem Tore der Theosophie, 1906, s. 37. Även: Welt, Erde und Mensch, s. 6:16.
      # Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:9.
      # Welt, Erde und Mensch, s. 6:16.
      # Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:9.
      # Geisteswissenschaftliche Menschenkunde, s. 5:14. Se även s. 5:9.
      # Welt, Erde und Mensch, s. 6:17.
      # Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:9.
      # Welt, Erde und Mensch, s. 10:13–14.
      # Vor dem Tore der Theosophie, s. 42.

      • Entinen oppilas

        Tekstien keskeinen sisältö on: Kerää riittävästi hyvää karmaa, niin et synny seuraavassa elämässä mustana, aasialaisena, intiaanina, tai muuna alempiarvoisena ihmisenä. Jos tuo ei ole rasistista, niin mikä sitten on?


      • auttava huomio
        Entinen oppilas kirjoitti:

        Tekstien keskeinen sisältö on: Kerää riittävästi hyvää karmaa, niin et synny seuraavassa elämässä mustana, aasialaisena, intiaanina, tai muuna alempiarvoisena ihmisenä. Jos tuo ei ole rasistista, niin mikä sitten on?

        Tuon perusteella voi vetää vain sen johtopäätöksen, että termien 'keskeinen' ja 'sisältö' merkitys on jäänyt sinulle hämäräksi. Onneksi voit siitäkin taas syyttää steinerkoulua ;-)

        Tai voisithan tietysti etsiä ja siteerata ihan oikeasti jotain mielestäsi rasistista kohtaa, jossa mainitaan mustat, aasialaiset tai intiaanit alempiarvoisina.


      • Entinen oppilas
        auttava huomio kirjoitti:

        Tuon perusteella voi vetää vain sen johtopäätöksen, että termien 'keskeinen' ja 'sisältö' merkitys on jäänyt sinulle hämäräksi. Onneksi voit siitäkin taas syyttää steinerkoulua ;-)

        Tai voisithan tietysti etsiä ja siteerata ihan oikeasti jotain mielestäsi rasistista kohtaa, jossa mainitaan mustat, aasialaiset tai intiaanit alempiarvoisina.

        A soul can be incarnated in any race, but if this soul doesn't become evil, it doesn't need to be reincarnated in a descending race, it will reincarnate later in a ascending race."
        Lähde: R. Steiner Vor dem Tore der Theosophie, s. 42

        Miten sinä tulkitset tämän?


      • auttava huomio
        Entinen oppilas kirjoitti:

        A soul can be incarnated in any race, but if this soul doesn't become evil, it doesn't need to be reincarnated in a descending race, it will reincarnate later in a ascending race."
        Lähde: R. Steiner Vor dem Tore der Theosophie, s. 42

        Miten sinä tulkitset tämän?

        Siten, että et löytänyt aasialaisia, mustia tai intiaaneja.


      • Keijo
        auttava huomio kirjoitti:

        Siten, että et löytänyt aasialaisia, mustia tai intiaaneja.

        Väitätkö, että steinerin mielestä siis alempiarvoinen rotu oli valkoinen, ja että jos ei saa riittävästi hyvää karmaa, niin voi syntyä seuraavassa elämässä valkoihoisena! =D


      • :-O
        Keijo kirjoitti:

        Väitätkö, että steinerin mielestä siis alempiarvoinen rotu oli valkoinen, ja että jos ei saa riittävästi hyvää karmaa, niin voi syntyä seuraavassa elämässä valkoihoisena! =D

        Huomaatko, että itse teit oletuksen rotujen eriarvoisuudesta? Itse tekstinpätkässä siihen ei ollut mitään viittausta...

        Et ehkä pysty tajuamaan tätä.


      • rasismiin
        :-O kirjoitti:

        Huomaatko, että itse teit oletuksen rotujen eriarvoisuudesta? Itse tekstinpätkässä siihen ei ollut mitään viittausta...

        Et ehkä pysty tajuamaan tätä.

        Look at these colours, from the Negro to the Yellow population found in Asia. From those you have bodies which are once again containers of the most different souls, starting with the totally passive negro-soul, completely devoted to the surroundings, the outer physis, to the passive soul's second level in the different parts of Asia."
        Rudolf Steiner: Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:9.

        Eipä ole puolustaja lukenut riittävästi Steineria. ..


      • kirjan?
        :-O kirjoitti:

        Huomaatko, että itse teit oletuksen rotujen eriarvoisuudesta? Itse tekstinpätkässä siihen ei ollut mitään viittausta...

        Et ehkä pysty tajuamaan tätä.

        Jos olet, niin väitätkö, että se ei ole rasistinen?


      • "sielut"
        rasismiin kirjoitti:

        Look at these colours, from the Negro to the Yellow population found in Asia. From those you have bodies which are once again containers of the most different souls, starting with the totally passive negro-soul, completely devoted to the surroundings, the outer physis, to the passive soul's second level in the different parts of Asia."
        Rudolf Steiner: Die Mission einzelner Volksseelen, s. 4:9.

        Eipä ole puolustaja lukenut riittävästi Steineria. ..

        Ei tuosta vielä mitään rasismia saa aikaiseksi muuta kuin luulottelemalla.

        -----

        "The Commission finds again that any suggestion that racism is an inherent part of Anthroposophy, or that conceptually Steiner helped prepare the way for the holocaust, has proven to be categorically wrong. As a matter of fact, the investigation of the Commission shows that, beginning in the year 1900, he clearly spoke and wrote against the dangers of anti-Semitism, including in the periodical of a then existing German association against anti-Semitism existing at that time."

        In conclusion, the Commission reiterates that it hardly ever happens in Holland that older publications such as those of Rudolf Steiner are tested as strictly as occurred at this time. "The number of pages with statements that can be experienced as discriminatory today is less than .05% of the 89,000 pages of Rudolf Steiner's collected works. Anthroposophy and social Darwinism are diametrically opposed to each other. Suggestions that racism is inherent in Anthroposophy, or that conceptually Steiner helped prepare the way for the holocaust, have been proven categorically incorrect. The Commission has the distinct impression that, compared with other nineteenth and pre-World War II twentieth-century authors, such as Hegel or Albert Schweitzer, Rudolf Steiner has become the victim of "selective indignation."


      • Minna
        :-O kirjoitti:

        Huomaatko, että itse teit oletuksen rotujen eriarvoisuudesta? Itse tekstinpätkässä siihen ei ollut mitään viittausta...

        Et ehkä pysty tajuamaan tätä.

        Tsot tsot pojat. Jäitä hattuun! Puhutte niin mielellänne rotujen eriarvoisuudesta ja rasismista, mutta mitä kaikkea te sillä ymmärrätte. Mikä ero on erilaisuudella ja eriarvoisuudella? Eikös Paasikivikin jo aikanaan esittänyt, että tosiasioiden tunnustamista se kaikki lähtee. Katsokaa päivän lehtiä, kuunnelkaa tai katsokaa uutisia. Tulkaa kaapeistanne ulos! Onko Euroopassa yhtä paljon sisällissotia, nälänhätää tai pakolaisia kuin esim. Afrikassa. Eurooppa on ne vaiheet jo käynyt läpi ja oppinut jotain, ainakin melkein. Afrikkalaisilla on toki jotain, mitä me olemme jo Euroopassa menettäneet, mutta yrittäkää nähdä kokonaisuus. Jos te todella olisitte huolissanne rotujen eriarvoisuudesta, niin sen sijaan, että kirjoitatte päättömyyksiänne tänne palstalle, te olisitte kehitysaputyöläisinä tekemässä jotain sen asian edestä, mitä oikeasti pitäisitte tärkeänä. Tai miettikääpä, kummalta ostaisitte kameranne, autonne tai kodinkoneenne, eskimoilta vaiko japanilaisilta? Jos asettuisitte naisen asemaan, menisitekö naimisiin keskimääräisen afrikkalaisen vai eurooppalaisen kanssa? Me ihmiset olemme kuin olemmekin erilaisia. Sen tosiasian tunnustaminen ei ole ällöttävää rasismia, vaan pikemminkin aihe tehdä jotain kehityserojen tasaamiseksi. Tehkää jotain, älkääkä vain soittako suutanne!


    • Pettynyt

      Laitoin hyväuskoisena oman lapseni steineriin, ajatuksena oli taata hänelle kiireetön, huoleton ja turvallinen lapsuus. Koulu oli kaikkea muuta. Onneksi aistin lapseni ahdistuksen ja aina kun yritin jutella opettajan kanssa hän sai asian käännettyä lähinnä niin, että ahdistus on minun (äidin) aiheuttamaa, koska olin liian vaativa ja ankara lapseni suhteen...Lopulta kyllästyin koko hommaan. Huono opetus, huono luokkahenki, ei kivoja luokkakavereita (tai lähinnä äidin mielestä osa käytöshäiriöisiä tai häiriintyneitä, ei osannut ottaa kunnolla kontaktia aikuisiin, ei tervehtinyt kyläillessä, huonot käytöstavat...) Otin lapseni pois koulusta ja hän siirtyi peruskouluun. Tästä on nyt kaksi vuotta ja päivääkään en ole katunut. Lapsi muuttui siitä päivästä, kun pääsi ahdistavasta koulusta pois. Silloin hän muuttui iloiseksi, huolettomaksi lapseksi jonka koulumenestys silti nousi huimasti : ) Kenenkään lapsen ei pitäisi kärsiä niin huonossa koulussa! Yrittäkäämme yhdessä saada tätä sanaa eteenpäin. Toivon että päättäjätkin heräävät ja valtiontuki koululta saadaan loppumaan. En haluaisi verorahojani moiseen sontaan laittaa!!! Eli yritetään pommittaa mielipidekirjoituksin ja muutenkin. Ja sinä entinen oppilas, sinulta toivon siihen aktiivisuutta koska sinulla on paljon asiata tietoa ja kokemusta!

    • ei oo hyvä

      Mulla vähän samoja fiiliksiä kuin sulla, olen itsekkin lukenut täällä ihan asiallisia viestejä (jotka eivät ole olleet minun kirjoittamia), jotka on sitten poistettu täältä. Toki täällä on asiattomiakin viestejä ehkä poistettu, mutta koska on myös asiallisiakin, niin tulee sellainen olo että eikö täällä muka saa sanoa omaa mielipidettänsä jos se on jotenkin steinerkoulua vastaan? Tai täällä on esimerkiksi aina iso jöö päällä jos joku sanoo jotain totuuksia steinerkoulusta, esimerkiksi kertoo huonoja kokemuksia steinerkoulusta, niin aina on joku puolustamassa jollakin perusteella sitä steineria.

      Voisitte steinerilaiset vähän panostaa tuohon asioiden perustelemiseen vähäsen enemmän, mitä itse olen täällä juttuja lukenut niin mulle on jäänyt sellainen kuva että steinerilaiset ei aina perustele asioitansa kunnolla, ja jos on vaan olevinaan "hyviä" kokemuksia steinerkoulusta niin sitten kukaan sellainen ei ota tosissaan sellasia juttuja missä joku kertoo huonoja kokemuksia steinerkoulusta, koska niitä on vaikee ymmärtää sillon. Tulee vähän olo, että steinerkoululaiset ei vaan halua myöntää olevansa väärässä.

      • ....

        Et varmaan tiedä sitä, että kun asiaton viesti poistetaan, sen mukana lähtee myös kaikki siiheen vastanneet viestit. Se on vain tekniikka ja tapahtuu jokaisella Suomi24:n palstalle.


      • palstavahti ..._lle
        .... kirjoitti:

        Et varmaan tiedä sitä, että kun asiaton viesti poistetaan, sen mukana lähtee myös kaikki siiheen vastanneet viestit. Se on vain tekniikka ja tapahtuu jokaisella Suomi24:n palstalle.

        Moderointi vaikuttaa kovasti mielivaltaiselta. Poistatko kaikki viestit, jotka loukkaavat herkkää hipiääsi tai paljastavat liikaa antrojen kähmintää ja salailua, vaikka ne obvat sulaa faktaa?


      • ...
        palstavahti ..._lle kirjoitti:

        Moderointi vaikuttaa kovasti mielivaltaiselta. Poistatko kaikki viestit, jotka loukkaavat herkkää hipiääsi tai paljastavat liikaa antrojen kähmintää ja salailua, vaikka ne obvat sulaa faktaa?

        Jokainen järkevä ihminen kyllä tajuaa, että minä en täällä moderoi.

        Jos minä moderoisin, kaikki loanheitto lähtisi heti ja vain faktat jäisivät.


      • ei oo hyvä
        ... kirjoitti:

        Jokainen järkevä ihminen kyllä tajuaa, että minä en täällä moderoi.

        Jos minä moderoisin, kaikki loanheitto lähtisi heti ja vain faktat jäisivät.

        Mielestäni sulla on oikea asenne, täällähän niitä asiattomia viestejä kyllä on edelleenkin, ja semmosia mitkä nyt kauheesti liity aiheeseen. Tällä palstalla vissiin ole omaa sheriffiä, vaan ylläpito poistaa viestejä?


      • ei oo hyvä
        .... kirjoitti:

        Et varmaan tiedä sitä, että kun asiaton viesti poistetaan, sen mukana lähtee myös kaikki siiheen vastanneet viestit. Se on vain tekniikka ja tapahtuu jokaisella Suomi24:n palstalle.

        No tuo kyllä taitaa lukea täällä aika selvästikkin. Et tainnut tulla ajatelleeksi että myös muitakin asiallisia viestejä on poistettu, siis ei pelkästään tollein ketjun päässä olleita asiallisia viestejä.


    • mielenkiintoisia...

      väitteitä ;)

      Steinerista en tiedä, enkä hänen rasistisuudestaan, mutta sen tiedän, että meidän koulussamme on useammallakin luokalla ei-suomessa syntyneitä lapsia ja nuoria opiskelijoina. Ekaluokkalaisemmekin luokalle tulee muistaakseni Nigeriasta tyttö syksyllä.

      No, kai se on sitten pian uskottava, että meidän koulumme on poikkeus... Tai sitten ei :)

      • .......................

        Tuo Steinerin rasistisuus on vähän sellainen aihe, että siitä ei juuri kovin mielellään "tietyissä piireissä" puhuta. Onneksi se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki steinerilaiset olisivat rasisteja.


      • ei oo hyvä
        ....................... kirjoitti:

        Tuo Steinerin rasistisuus on vähän sellainen aihe, että siitä ei juuri kovin mielellään "tietyissä piireissä" puhuta. Onneksi se ei kuitenkaan tarkoita, että kaikki steinerilaiset olisivat rasisteja.

        Kyllä itse ainakin uskon, että myös Steinerissa on rasistisesti ajattelevia ihmisiä, niinkun on myös tavallisessa peruskoulussa. En kyllä mene enää sanomaan että kuinka yleistä rasismi on steinerissa, mutta sitä en usko että siellä ei ole sitä ollenkaan. Varmasti on edes jossain steinerkoulussa edes jossain muodossa, jos ei ole enää niin on varmasti edes ollut. Tästä ei päästä mihinkään.


    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      494
      3581
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      463
      3422
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      141
      3000
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2302
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2170
    6. 210
      1579
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1397
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1280
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      91
      1274
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1090
    Aihe