Symbicortin sivuoireet

Käytössä vajaan viikon Symbicort 200 mg. Ihmettelin aikani kovaa päänsärkyä, huimausta ja masentuneisuutta. Lääkkeen ohjeessa sanottiin että em. ovat harvinaisempia sivuoireita mitä lääke saattaa aiheuttaa.
Onko kellään kokemusta meneekö nuo ohi ajan kanssa? Omalääkäriin on todella vaikea saada yhteyttä joten pistän kysymyksen ensin tänne jos jollain olisi antaa vinkkiä aiheeseen. Muutoin lääke on tehonnut todella hyvin.
71763
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Hyvin monelle Symbicortin käyttäjälle on tullut siitä päänsärkyä ja huonoa oloa. Näitä erityisesti käytön alussa ja saattavat kuitenkin mennä ajan kanssa ohi. Itse käytin ko. lääkettä (myös minulla astmaa) aikanaan noin vuoden verran ja koin myös hankalaa päänsärkyä. Pääkipu ja muut oireet helpottivat heti kun lopetin lääkkeen.
Symbicortissa on hoitavana lääkkeenä budesonidi ja avaavana formoterolia. Kumpikin noista ovat herkempiä yksinäänkin antamaan päänsärkyä kuin esim. kilpailevassa valmisteessa Seretidessä olevat flutikasoni ja salmeteroli yhteensä.
Onko Seretide tuttu lääke? Ehkäpä kannattaisi kokeilla vaihtoa siihen, sillä kokemukseni ja havaintojeni perusteella Seretide ei ole yhtä voimakas "tunteiden pintaannostaja". Seretideä piudetään muutenkin tehokkaampana.
Ota yhteys omalääkäriisi. Tsemppiä!!!

Äänestä
  • Kiitos, laitan tuon toisen lääkkeen nimen ylös ja ehdotan sitä lääkärille jos oireet eivät lievity viikon/kahden sisällä.

    Äänestä

Olen käyttänyt Symbicort noin 4 vuotta.
Toimii.Ei minkäänlaisia oireita. Muista huuhdella
suun suihkeen jälkeen.Ehkä vähän käheyttä, jos
unhohtaa huuhdella.Hyvä lääke.

Äänestä

Lue tämän päivän www.aftonbladet.se
Paljon tietoa astmasta.
Buteyko hengitysmenetelmästä.
Varoitetaan Serevent ja Oxis lääkkeistä.

Äänestä
  • Sori olen hieman myöhässä mutta mistä tuo linkin artikkeli löytyy?
    Kuulin muuten sukulaiselta että jossain lehdessä olisi mainittu lähiaikoina myös Symbicort sivuvaikutuksineen. (vinkkiä?)
    Muutoin lääke on purrut hyvin. Jätin toistaiseksi ilta-annoksen pois. Näin normaali unirytmi palasi.
    Ihan hyvä lääke muutoin!

    Äänestä

aiheutti myös aluksi todella pahaa päänsärkyä ja huonoa oloa, mutta meni n.2 viikon kuluttua ohi. Lääkkeestä "pidän" muuten todella paljon.

Äänestä

mulla jalkavaivat ,kovat kivut,ja verisuonten katkeilua kasvoissakin jo..
saattaa aiheuttaa kuulemma suonenvetojakin ja tällä ne tosi kovat myös..siirryn seretideen takas on hyvä lääke sekin..

Äänestä

Kommentoi aloitusta


newbie kirjoitti:

Käytössä vajaan viikon Symbicort 200 mg. Ihmettelin aikani kovaa päänsärkyä, huimausta ja masentuneisuutta. Lääkkeen ohjeessa sanottiin että em. ovat harvinaisempia sivuoireita mitä lääke saattaa aiheuttaa.
Onko kellään kokemusta meneekö nuo ohi ajan kanssa? Omalääkäriin on todella vaikea saada yhteyttä joten pistän kysymyksen ensin tänne jos jollain olisi antaa vinkkiä aiheeseen. Muutoin lääke on tehonnut todella hyvin.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu