Symbicortin sivuoireet

newbie

Käytössä vajaan viikon Symbicort 200 mg. Ihmettelin aikani kovaa päänsärkyä, huimausta ja masentuneisuutta. Lääkkeen ohjeessa sanottiin että em. ovat harvinaisempia sivuoireita mitä lääke saattaa aiheuttaa.
Onko kellään kokemusta meneekö nuo ohi ajan kanssa? Omalääkäriin on todella vaikea saada yhteyttä joten pistän kysymyksen ensin tänne jos jollain olisi antaa vinkkiä aiheeseen. Muutoin lääke on tehonnut todella hyvin.

7

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LPA

      Hyvin monelle Symbicortin käyttäjälle on tullut siitä päänsärkyä ja huonoa oloa. Näitä erityisesti käytön alussa ja saattavat kuitenkin mennä ajan kanssa ohi. Itse käytin ko. lääkettä (myös minulla astmaa) aikanaan noin vuoden verran ja koin myös hankalaa päänsärkyä. Pääkipu ja muut oireet helpottivat heti kun lopetin lääkkeen.
      Symbicortissa on hoitavana lääkkeenä budesonidi ja avaavana formoterolia. Kumpikin noista ovat herkempiä yksinäänkin antamaan päänsärkyä kuin esim. kilpailevassa valmisteessa Seretidessä olevat flutikasoni ja salmeteroli yhteensä.
      Onko Seretide tuttu lääke? Ehkäpä kannattaisi kokeilla vaihtoa siihen, sillä kokemukseni ja havaintojeni perusteella Seretide ei ole yhtä voimakas "tunteiden pintaannostaja". Seretideä piudetään muutenkin tehokkaampana.
      Ota yhteys omalääkäriisi. Tsemppiä!!!

      • newbie

        Kiitos, laitan tuon toisen lääkkeen nimen ylös ja ehdotan sitä lääkärille jos oireet eivät lievity viikon/kahden sisällä.


    • ullaho

      Olen käyttänyt Symbicort noin 4 vuotta.
      Toimii.Ei minkäänlaisia oireita. Muista huuhdella
      suun suihkeen jälkeen.Ehkä vähän käheyttä, jos
      unhohtaa huuhdella.Hyvä lääke.

    • ullaho

      Lue tämän päivän www.aftonbladet.se
      Paljon tietoa astmasta.
      Buteyko hengitysmenetelmästä.
      Varoitetaan Serevent ja Oxis lääkkeistä.

      • aloittaja

        Sori olen hieman myöhässä mutta mistä tuo linkin artikkeli löytyy?
        Kuulin muuten sukulaiselta että jossain lehdessä olisi mainittu lähiaikoina myös Symbicort sivuvaikutuksineen. (vinkkiä?)
        Muutoin lääke on purrut hyvin. Jätin toistaiseksi ilta-annoksen pois. Näin normaali unirytmi palasi.
        Ihan hyvä lääke muutoin!


    • symbicort

      aiheutti myös aluksi todella pahaa päänsärkyä ja huonoa oloa, mutta meni n.2 viikon kuluttua ohi. Lääkkeestä "pidän" muuten todella paljon.

    • aina koskee

      mulla jalkavaivat ,kovat kivut,ja verisuonten katkeilua kasvoissakin jo..
      saattaa aiheuttaa kuulemma suonenvetojakin ja tällä ne tosi kovat myös..siirryn seretideen takas on hyvä lääke sekin..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      445
      4778
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1702
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1438
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1339
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1296
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1171
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1065
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      980
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      865
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      839
    Aihe