Minua on viime päivät vaivannut eräs asia. Maaliskuun lopussa söin vielä ye-pillereitä ja en ole varma mitä tapahtui liuskan neljänneksi viimeiselle pillerille, kun laitoin sen suuhuni ja nielaisin sen limupullon kanssa, mutta tuntui ettei se mennyt alas. Tutkin pulloa enkä nähnyt pilleriä tai jäänteitä limussa. Kuitenkin, olin jälkeen päin varma, että nielaisin sen ja jatkoin liuskan loppuun. Menkatkin alkoivat normaalisti taukoviikolla huhtikuun alussa ja eivät olleet mitenkään niukat vaan ihan tavalliset.
Tämän jälkeen vaihdoin minipillereihin ja menkat eivät ole tulleet vieläkään. Pakkausselosteessa sanottiin, että tälläiset vuotohäiriöt ovat mahdollisia.
Eli, pelkoni johtuu siitä, että entä jos ne viime menkat olivat ns. valemenkat joita esiintyy myös raskaana ollessa? Ja sen takia niitä menkkoja ei ole näkynyt viime aikoina? Kuinka mahdollista on tulla raskaaksi jos pilleri unohtuu viimeisellä viikolla (jos ei ollut yhdynnässä sitä ennen kolmeen viikkoon ja ei myöskään sitä seuraavalla taukoviikolla vaan ainoastaan vikoina pilleripäivinä)?
Hankin raskaustestin piakkoin ja jos tulos näyttää pahimmassa tapauksessa positiivista, niin onko abortti vielä mahdollinen (hedelmöitys tapahtunut 28.3.-30.3.)? Ja kuinka painava syyn täytyy olla, että keskeytyksen voi saada vielä 12. raskausviikon jälkeen?
Kiitoksia vastauksista.
Panikoinko
8
799
Vastaukset
- onko turhaa
En ole varma, miten nuo normaalit e-pillerit toimivat, kun itsellä on minipillerit, mutta tee ihmeessä apteekin raskaustesti, niin pystyt helposti poissulkemaan raskauden. Raskautesi olisi jo niin pitkällä, että näkyisi siinä kyllä varmasti. Ei tarvitse turhaan panikoida :) Testin tekeminen on todella pieni vaiva.
- panikoit :)
Eiköhän vuotamattomuus johdu ihan noista minipillereistä. Mutta minipillereiden ehkäisytehohan on huomattavasti huonompi kuin yhdistelmäpillereitten (raskaaksi tuleminen n. 10 kertaa yleisempää), joskin sekin on 98-99% luokkaa - jos vuodot ovat jääneet pois niin varmuuden vuoksi kannattaa tehdä testi. Siis kannattaa hakea se apteekin raskaustesti (maksaa 6-7 euroa) ja olla sitten ihan varma :).
Vastauksena kysymykseesi: abortti on vielä mahdollinen, viikkoja olisi n. 10 . Ja 12. viikon jälkeen varsinaisesti syyn ei tarvitse olla sen painavampi - lupa vain haetaan TEO:lta ja toimenpide on raskaampi sekä fyysisesti että psyykkisesti (kun raskaus on tarpeeksi pitkällä niin kaapimisen sijasta sikiö synnytytetään). Eiköhän tämä ole vain kuitenkin turhaa spekulaatiota, käy ostamassa se testi!- merkki
on cerazette, joka on kuulemma varmin mineistä, koska estävät ovulaation toisin kuin tavisminit ja unohtumisaika on 12h kun muilla 3h. Aloitin ye-pillerit tammikuussa ja lopetin huhtikuun alussa, jolloin vaihdoin mineihin. En ole unohtanut kertaakaan pilleriä ja pisin ajanheitto on ollut ehkä kaksi tuntia.
Ainoastaan tuo yksi ye-pilleri jäi alitajuntaan voimakkaasti. Ja puolen litran limu oli oranssia, joten kyllä minun olisi pitänyt heti löytää se, jos olisi hukkunut. :D Onhan muutama ystävä unohdellut kaksikin peräkkäin ja vielä yksittäisiä liuskan aikana eikä mitään ole tapahtunut.
Minulla ei ole ollut mitään pahoinvointia, vatsa on yhtä pikkuinen kuin aiemmin eikä olo ole mitenkään outo. Pitäisikö raskauden näkyä selkeästi? Painokaan ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Testin menen ostamaan ihan kohta, luulisin että on negatiivinen, mutta ihmeitähän tapahtuu. Vihaan tätä vainoharhaisuutta. >:( - pelko on lähtöisin
merkki kirjoitti:
on cerazette, joka on kuulemma varmin mineistä, koska estävät ovulaation toisin kuin tavisminit ja unohtumisaika on 12h kun muilla 3h. Aloitin ye-pillerit tammikuussa ja lopetin huhtikuun alussa, jolloin vaihdoin mineihin. En ole unohtanut kertaakaan pilleriä ja pisin ajanheitto on ollut ehkä kaksi tuntia.
Ainoastaan tuo yksi ye-pilleri jäi alitajuntaan voimakkaasti. Ja puolen litran limu oli oranssia, joten kyllä minun olisi pitänyt heti löytää se, jos olisi hukkunut. :D Onhan muutama ystävä unohdellut kaksikin peräkkäin ja vielä yksittäisiä liuskan aikana eikä mitään ole tapahtunut.
Minulla ei ole ollut mitään pahoinvointia, vatsa on yhtä pikkuinen kuin aiemmin eikä olo ole mitenkään outo. Pitäisikö raskauden näkyä selkeästi? Painokaan ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Testin menen ostamaan ihan kohta, luulisin että on negatiivinen, mutta ihmeitähän tapahtuu. Vihaan tätä vainoharhaisuutta. >:(myös alitajunnasta. Olen nähnyt pari kertaa unta, että olen päätynyt lääkärille ja hän kysyy minulta, että tiedänkö olevani raskaana. :/
- oliko pelko turha?
pelko on lähtöisin kirjoitti:
myös alitajunnasta. Olen nähnyt pari kertaa unta, että olen päätynyt lääkärille ja hän kysyy minulta, että tiedänkö olevani raskaana. :/
:) :)
- Pelkkää negatiivista
oliko pelko turha? kirjoitti:
:) :)
Tein varmuuden vuoksi kolme liuskatestiä ja kaikki näyttivät negatiivista!!! :D :D :D Voisin kuolla onnesta! Ihan kuin olisin voittanut lotossa. :) Raskaus ja abortti olisivat olleet niin kauhea painajainen, mutta nyt maailmassa on kaikki taas kunnossa. :) :)
- tosi hyvin...
Pelkkää negatiivista kirjoitti:
Tein varmuuden vuoksi kolme liuskatestiä ja kaikki näyttivät negatiivista!!! :D :D :D Voisin kuolla onnesta! Ihan kuin olisin voittanut lotossa. :) Raskaus ja abortti olisivat olleet niin kauhea painajainen, mutta nyt maailmassa on kaikki taas kunnossa. :) :)
...jatka samaan malliin. Mutta jos lapsi on aivan 100-% ehdottoman epätervetullut ja abortti olisi ainoa vaihtoehto niin ehkä minipillereiden kanssa kannattaisi kuitenkin harkita kondomin käyttöä.
Onnea negatiivisesta testistä! :D - kiitoksia
tosi hyvin... kirjoitti:
...jatka samaan malliin. Mutta jos lapsi on aivan 100-% ehdottoman epätervetullut ja abortti olisi ainoa vaihtoehto niin ehkä minipillereiden kanssa kannattaisi kuitenkin harkita kondomin käyttöä.
Onnea negatiivisesta testistä! :Denköhän vielä luota tuohon 99,98%:n ehkäisytehoon, kun pillereitä en kuitenkaan väärinkäytä. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905785
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113077Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p252734Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252006- 321533
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486- 1891348