Osaisko joku sanoo?

Min

Eli aateltiin ukon kans muuttaa yhteen (minä 16v. peruskoululainen ja ukko töissäkäyvä ihminen)
Mulla ei siis luonnollisesti ole mittän tuloja ja ukko tienaa kuukaudessa alle 2000e. Riippuen vähän. Mitähän tukia (jos ylipäänsä mitään) meil on mahdollista saada?

Taikka jos minä muutan yksin niin miä tukia minä saisin?

Kiitti jos joku osaa auttaa. :)

7

932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.-

Niin kaua kuin saat lapsilisää (eli 17 vuotiaaksi) et ole oikeutettu saamaan asumistukea. Kun olet 17 vuotias, vanhempien tulot vaikuttavat niin kauan kunnes täytät 21 vuotta. Aina sossusta voi käydä kyselemässä. Poikaystäväsi tulot ovat niin pienet, että hän kyllä on oikeutettu avustuksiin.

• Min

Kelan sivuilla kun on joku asumislisä laskuri niin sen mukaan ukko ei oo oikeutettu mihkään tukiin. :(

Onko joku ollu samanlaises tilantees et osais kertoo miten toimii.

Yhteen kuitenkin tarkoitus muuttaa.

• pimu

Poikaystävän palkka on liian suuri tukiin. Jos hän asuu yksin, hän Kelan mukaan pärjää alle 2000 eurolla kuussa.

Jos muutatte yhteen, poikaystäväsi tulot vaikuttavat myös sinun tukiisi.

• sinun on
        Min kirjoitti:

Kelan sivuilla kun on joku asumislisä laskuri niin sen mukaan ukko ei oo oikeutettu mihkään tukiin. :(

Onko joku ollu samanlaises tilantees et osais kertoo miten toimii.

Yhteen kuitenkin tarkoitus muuttaa.

syytä muistaa, että vanhempasi ovat elatusvelvollisia siihen asti, kunnes täytät 18 vuotta. Mikä hoppu on noin nuorena muuttaa avoliittoon, elä nyt ensin lapsuutesi loppuun!

• mitään ongelmaa

ole, jos tosiaan haluatte muuttaa yhteen niin muuttakaa, kyllä tuolla miehesi tuloilla pärjää kevyesti, kannattaa silti käväistä sossussa kyselemässä asiasta. Mutta antakaa mennä vaan ja muuttakaa.. :)

• Ulkoinen

Jos kolmehenkinen perhe pärjää alle tonnilla kuukauden, niin etteköhän tekin kaksistaan pärjää parilla tonnilla. Järkeä kuitenkin käteen, eihän sun joka päivä tarvi vinguttaa ukkos pankkikortilla itelles uusia miss sixtyjä *PAM* Käveleppäs Kelaan ja sitten sossuun ja ota asioista selvää jos kovin häiritsee. Aika porvarihenkistä porukkaa saa olla, ettei tollasella muka pärjää.. Kyllä sitä sit oppii vähän nippistämään, jos tekee tiukkaa.

• työtä tekevä

Kuule lapsi rakas. 16-vuotiaan paikka on kotona, jos olosuhteet ovat kunnossa. Seurustele poikakaverisi kanssa ja hanki ammatti ja töitä, äläkä lähde sossun tai miehen elätiksi. Oman asunnon aika on sitten kun pystyt itsestäsi huolehtimaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      127
      7148
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      123
      4944
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4286
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3463
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2271
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      281
      1718
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1475
    8. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1466
    9. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1438
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1394
    Aihe