Ottaako päähän kemian yo-koe?

Ärtzyabi

Olipa kiva se YTL:n 6 tehtävän moka.No,sain ensin opelta alustavaksi 33/36.Se tuli takaisin 31/36 ja lopulta tuli M joka olisi voinut olla E.Raivostuttaa niin että silmissä kipunoi!Sen typerän YTL:n mokan vuoksi tietysti kiristyivät pisterajat saakelin tiukaksi.Ketäköhän tässä syyttäisi vääryydestä?Ovatko sensorit pikkumaisuuksissaan laskeneet pisteitä vai onko ope hutiloinut?Joka tapauksessa on YTL:n vika että kokeeseen tuli virhe josta 6 tehtävää tehneet saivat kärsiä ja ne,jotka olivat tehneet enemmän kuin 6 tehtävää saivat 6 parasta tehtävää arvosteluun ja näin paremman mahdollisuuden hyviin arvosanoihin.Ihan yks hailee se,että se ei YTL:n mukaan vaikuta jakaumaan,tässä on lellitty niitä,jotka eivät noudattaneet ohjeita.Pahinta on se,ettei asialle voi mitään.Voisihan sitä pyytää tarkistusarvostelua,mutta se käy kukkarolle,jos pisteiden lasku on perusteltua.Kaikkein oikeudenmukaisinta olisi mielestäni antaa omasta mielestään vääryyttä kokeneiden kokelaiden halutessaan uusia kokeen ILMAISEKSI.Tiedän kuitenkin,että niin ei tule käymään.On tämä niin väärin...:(

13

7115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylioppilas

Eivät ne 39 kokelasta, jotka ovat vastanneet isompaan määrään kysymyksiä muuta sinun arvosanaasi suuntaan tai toiseen kuin muutaman promillen. Jos olisit ollut parhaiden joukossa, olisit kyllä saanut sen e:n riippumatta muiden toimista. Kyllä muillakin on lautakunnassa arvosanat muuttuneet ja ihan ilman oikeusmurhia.

• juttu!

Mulle kävi kans samoin. Lähti 33 pisteenä ja tuli takas 31. Fysiikassa kävi kans samallalailla: jäi kahden pisteen päähän E:stä. Alle oman tasonhan noi kokeet meni ja vähän jäi harmittaan, mutta eipä tuolle enää voi mitään. Eipä se tänne kirjottaminen mitään auta, mutta tulipahan lievästi purettua itteensä.

• kyllä aivan

samaa mieltä kanssasi. Itse olisin osanut vastata yhdeksään tehtävään ja niinhän minä teinkin, mutta mietin pitkän tovin mitkä kuusi tehtävää jätän ja mitkä kolme rastin yli. Valitsin kuusi mielestäni selvimpää tapausta, joista 6 pistettä tulisi. Huolimattomuusvirhe yhdessä helpossa tehtävässä ja kaksi pistettä pois ja e todistukseen.

Jos olisin jättänyt valinnan sensorien käsiin olisin saanut täydet 36 tai jos koko mokaa ei olisi tullut olisi tuo huolimattomuusvirhe ollut mitätön, sillä pisteraja ällään olisi ollut varmaan suunnilleen sama kuin fyssassa eli 42 ja luulen että olisin silloin saanut n. 45.

Minua v***** aivan suunnattomasti, kun ytl menee mokaamaan ja vie minulta paremman arvosanan. Mielestäni ei tuollainen huolimattomuusvirhe saa ratkaista sitä saako e:n vai ällän. Ja mieli tekisi kovasti mennä korottamaan syksyllä, mutta siitä sitten taas joutuisi pulittamaan jotain 40€.

• f***ing YTL

YTL on epäoikeudenmukainen p***alaitos.Laskivat multakin pisteet.28 p muuttui 25 p ja tuli M:n sijasta C.V***ttaa.Voihan se tietty olla,että opettaja tyri,mutta ken tietää?Joka tapauksessa olen samaa mieltä kanssasi siitä,että YTL:n päätös on väärin ja meidän pitäis saada uusia kemian koe ihan ilmaiseksi!!!!!!!!

• ytl sux

Kokelaat saivat kärsiä ytl:n mokan takia.Mulle kävi just samalla tavalla,mulla laski itelleni mieluinen E M:ksi.Se ei varmasti vaikuta sanottavasti normaalijakaumaan,mutta se,että ohjeet sivuttaneita suositaan,v****ttaa!!!

• dran

luuletteko todellakin, että niin pienen määrän takia TE saitte huonommat pisteet!!!! :D hei haloo, herätkääpä todellisuuteen, olitte vain huonompia... kyllähän muissakin aineissa pisteet saattavat laskea, tuollanen "kyllä muuten saisin L.n, mut kun..." on helevetin omahyvästä.

• ylioppilas
        dran kirjoitti:

luuletteko todellakin, että niin pienen määrän takia TE saitte huonommat pisteet!!!! :D hei haloo, herätkääpä todellisuuteen, olitte vain huonompia... kyllähän muissakin aineissa pisteet saattavat laskea, tuollanen "kyllä muuten saisin L.n, mut kun..." on helevetin omahyvästä.

Tosiasioita on vaan niin vaikea myöntää. On kyllä huvittavaa lukea näitä viestejä ja nauraa näille häviäjille.

• keemikko
        ylioppilas kirjoitti:

Tosiasioita on vaan niin vaikea myöntää. On kyllä huvittavaa lukea näitä viestejä ja nauraa näille häviäjille.

Minä sain kemian kokeesta 36 pistettä eli laudaturin, ja kyllä muakin ketuttaa se, että kahdeksaan vastanneita suosittiin. Tuskin se kenenkään arvosanaan vaikuttaa, mutta periaate on väärin.

"Noudattivat ohjeita." Noudattivat ohjeita my ass! Jos paperissa lukee, että vastaa kuuteen tehtävään, niin millainen opportunisti tai idiootti vastaa kahdeksaan!?

• ....
        keemikko kirjoitti:

Minä sain kemian kokeesta 36 pistettä eli laudaturin, ja kyllä muakin ketuttaa se, että kahdeksaan vastanneita suosittiin. Tuskin se kenenkään arvosanaan vaikuttaa, mutta periaate on väärin.

"Noudattivat ohjeita." Noudattivat ohjeita my ass! Jos paperissa lukee, että vastaa kuuteen tehtävään, niin millainen opportunisti tai idiootti vastaa kahdeksaan!?

http://www.ylioppilastutkinto.fi/files/documents/reaaliaineiden_kokeiden_ohjeet.pdf

Tuolla selvästi sanotaan, että kemian ylioppilaskokeessa on 12tehtävää, joista maksimissaan saa kahdeksaan vastata. Millainen idiootti tai opportunisti ei vastaa silloin kahdeksaan tehtävään, kuten säännöissä lukee vaan noudattaa kirjoitusvirhettä ja vastaa vain kuuteen eikä tee kuten ohjeissa sanotaan?

• keemikko
        .... kirjoitti:

http://www.ylioppilastutkinto.fi/files/documents/reaaliaineiden_kokeiden_ohjeet.pdf

Tuolla selvästi sanotaan, että kemian ylioppilaskokeessa on 12tehtävää, joista maksimissaan saa kahdeksaan vastata. Millainen idiootti tai opportunisti ei vastaa silloin kahdeksaan tehtävään, kuten säännöissä lukee vaan noudattaa kirjoitusvirhettä ja vastaa vain kuuteen eikä tee kuten ohjeissa sanotaan?

Kävikö nuo 40 abia sitten katsomassa sen tuolta heti kun olivat saaneet koepaperit näppeihinsä? Toivottavasti eivät.

Paperissa ja netissä on eri ohjeet, yhden merkin erolla. Mistä abiparka tietää, kummassa on virhe?
        Tällaisissa tilanteissa noudatetaan aina sillä hetkellä näkyvillä olevaa ohjetta, ellei toisin sanota.

Kaikilla ei ole nettiä ja ohjeet tulevat koepaperin mukana, joten minusta on typerää, että noilla edes on netissä ohjeet.

Suurin kysymys on, että MIKSI nämä kahdeksaan vastanneet eivät saaneet opettajiltaan ohjeistusta, että vastatkaa kuuteen?

• ...

Monet ovat tässäkin ketjussa sanoneet, että on niiden vika jotka vastasivat kahdeksaan tehtävään. Miten se on heidän vikansa, hehän toimivat täysin YTL:n sääntöjen mukaisesti? Ne jotka vastasivat kuuteen tehtävään toimivat kirjoitusvirheen mukaisesti, ne jotka vastasivat kahdeksaan toimivat sääntöjen mukaisesti.

Joka tapauksessa vika ei ole kumpienkaan, vaan 100% se on YTL:n! Mielestäni abien pitäisi nostaa huomattavasti suurempi kohu asiasta ja ainakin vaatia rahojaan takaisin tästä hyvästä. YTL on mokaillut jo aivan tarpeeksi. Maksuja korotetaan, mutta vastinetta ei juurikaan saada. Tulokset tulevat aivan liian myöhään, varmasti satojen abien kohdalla pisteet on annettu väärin, on kirjoitusvirheitä ym.

• kemian ope

Opettaja arvostelee kokeet alustavasti. Meillä on käytössä oman liiton opettajien tekemä ohje, joka auttaa joissakin kohden. Kaikkia virheitä ei siinä ole voitu luetella. YTL:n sensorit ovat yleensa samalla linjalla, mutta pieniä eroja voi olla. Arvostelussa voidaan painottaa asioita eri tavoin.
      Nyt yleisesti tuntuu siltä, että tänä vuonna YTL:n sensorit ovat olleet tiukempia arvostelussaan kemiassa ja useimmilta on pisteet laskeneet hivenen.
      Opettajasi ei ole tyrinyt, nyt vaan kävi näin.

Usko vaan, meitä kemian opettajiakin harmittaa tämänkeväinen virhe!

• saman kokenut

itselläni lähtöpisteet olivat 30, mutta hups vain ne tulivatkin 26 takasin.. eli sain C:een, joka jäi pisteen päähän M:stä..
      YTL mokas ja pahasti..monessa mielessä.. jos itse oisin tieny, että voin jättää kaikki kaheksan tehävää arvioitavaks, niin totta helkutissa niin oisin tehnyt.. oilisin todennäköisesti saanut paremmat pisteetkin, koska yks kuudesta jätetystä tahtävästä meni huonosti...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      115
      5289
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5064
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      91
      4134
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3620
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3228
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2811
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2307
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      54
      1939
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      40
      1810
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1663
    Aihe