Mitä olette pakanneet mukaan sairaalaan? Tietenkin itselle kaikki tarvittava ja sitten vauvalle kanssa.
Oletteko pakanneet mm. vauvan vaatteet jo sairaalakassiin? Se olisi varmasti käytännöllisintä ja ainakin varmasti olisi sopivat vaatteet. Itse kuitenkin haluaisin, että sitten kun mieheni tietää kumpi tuli, niin hän saisi valita vaatteet ja tuoda sitten sairaalaan. Ei kai hän voi kovin pahasti mokata jos antaa jonkinlaiset ohjeet?
Raskausviikkoja on nyt 25 ja mitään ei ole oikeistaan hommattu. Nyt kyllä ajattelin jo pikku hiljaa alkaa kerätä vauvalle tarvikkeita.
On vain niin uutta kaikki kun ensimmäistä odottelen. Ja aina sitä on pelko, että jos kaikki ei menekään hyvin.
mitä mukaan
5
543
Vastaukset
- oon..
miettiny kans ihan samaa. ja toiseks et millon se kassi kannattaa pakata. et millä viikoilla suunnilleen?
- äityli-05
eipä sinne ihmeitä tarvii. Kotiinlähtö vaatteet itselle, minä lähdin samoilla kun meninkin. Sairaalassa on kyllä vaatteet ja tossut...mutta voi ottaa omiakin jos haluaa. Minä olin sairaalan vaatteissa ja tossuissa. Kätevää kun saa vaihtaa niin usein kun haluaa eikä tarvitse pyykkiä ajatella. Vauvalle laitoin kotona vaatteet valmiiksi ja mies toi ne sit kotiinlähtöpäivänä. Sitten kosmetiikkavälineet ja jotain lukemista voi tietty ottaa. Minä en kyllä paljon siellä tarvinnut, kun olin niin kipeä leikkauksesta. Minulle tehtiin suunniteltu sektio ja kassin pakkaus jäi todella liian myöhään, viimeiseen iltaan. Kannattaa pakkailla hyvissä ajoin sellaiset mitkä voi.
- minä
Pakkasin kassin synnytyksen arvioinnin jälkeen. Hygieniajutut, kotiinpaluu vaatteet (vauvan vaatteet isi tuo sitten), omat alusvaatteet, kamera, kännykkä mukaan sitten lähdön hetkellä ja vähän rahaa... Mitähän muuta... imetysliivit ja muutamat liivinsuojukset, ihorasva, hiuskiharrin... Ei paljon muuta.
- aina vain!
Tulen joka kerta tällaiseen ketjuun kertomaan, että satukirja vauvaa varten on hyvä ottaa mukaan. Vauva rakastaa äitinsä ääntä ja hyvien satujen rytmiä ja kuuntelee ihan hyvin lyhyen sadun kerrallaan.
Kokemusta on kahden lapsen kanssa :) - la20.6
Jaa-a. Mitähä ja milloinhan stä kassiin pakkais.
Nyt on raskausviikkoja 36 täynnä ja pitäisi vissiin kohta pakata, kun on alkanut varoitteleekin jo.
Kyllä minä varmaan pakkaisin hiustenpesuaineet, suihkusaippua, hammasharja, omat päivittäiset rasvat, kameran ja varaparistot, lukemista, rahaa, omia vaatteita (ne ihanat mamma-alushousut, varmasti hyvät päällä synnytyksen jälkeenkin).. no eipä sinne kai muuta tarvitsekaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1057361
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h985243Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163506Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p253441Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352534Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961511Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3421472Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311356Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?541314