Mikä teema?

The-Final-Cut

Minkälainen teema on A Momentary Lapse Of Reason -albumilla? Mikä on sen teeman ideana?
On muuten erinomainen albumi, mutta Sorrow on aika surkea tuotos... Ja Learning To Fly on pulsella paljon parempi kuin tämä studiotekele... Vai mitäs ootta mieltä??

9

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piper

      Tuon kyseisen roskalevyn ainoat hyvät biisithän ovat Sorrow ja Learning to fly. Muuten todella surkea esitys Gilmourilta.

      • The-Final-Cut

        On The Turning Away, Learning To Fly, Terminal Frost ja Signs Of Lifes on ainakin hyviä biisejä tällä levyllä.
        Sorrow jauhaa ihan liikaa sitä samaa huonoa kitarakuviota!


      • Pow R toc H
        The-Final-Cut kirjoitti:

        On The Turning Away, Learning To Fly, Terminal Frost ja Signs Of Lifes on ainakin hyviä biisejä tällä levyllä.
        Sorrow jauhaa ihan liikaa sitä samaa huonoa kitarakuviota!

        Oho! Nyt löytyi kappale, josta Final Cut ei pidä! Minä jo luulin häneen uppoavan kaiken mitä Floyd on tehnyt;=)


    • vanha fani

      On todella amatöörimäistä mutta valitettavan yleistä leimata huonoksi ja surkeaksi kaikki mistä ei itse pidä. Aivan kuin se oma maku olisi niin paljon parempi kuin niiden jotka tekevät musiikkia. Tämä vaivaa monia oikeitakin arvostelijoita, ei osata nähdä asioita asioina.
      Sorrow on hyvä kappale, siinä ei ole mitään vikaa. Tai jos on niin se on siinä että sitä ei ole tarkoitettu Mtv:n kasvattamalle kuuntelijasukupolvelle jolle musiikissa täytyy koko ajan olla äksöniä, muutaman sekunnin välein pitää olla joku kohokohta että mielenkiinto pysyy hereillä. Muuten tuotos on surkea.
      Pink Floydin musiikki ylipäänsäkin on tehty ihmisille jotka jaksavat oikeasti kuunnella musiikkia ja syventyä siihen. Jotka ymmärtävät että musiikissa on hiljaisia suvantokohtia (hiljaisuus ei tarkoita äänen vaan sen äksönin vähyyttä) jotka tukevat kokonaisuutta ja liittävät osia toisiinsa. Koko ajan ei tarvitse tapahtua. Sorrown kitara alussa ja lopussa ovat juuri tätä. Itseäni viehättää tavattomasti Pink Floydissa se että bändillä ei ole kiire mihinkään, koko ajan ei tarvitse tuoda esiin kaikkea mitä osaa.
      Vai epäilettekö että Gilmour on laittanut Sorrown mukaan ajatellen että tämä nyt on kyllä surkea, minua paremmin musiikkia ymmärtävät tulevat tämän teilaamaan mutta laitanpahan sen nyt kuitenkin tähän kun ei parempaakaan ole.
      Sanoisin että menkää itseenne. Ja muistakaa että historia muistaa ja palkitsee aina taiteilijat, ei arvostelijoita. Vai oletteko nähneet jossain arvostelijan patsaan.

      • tontza

        Osuvasti sanottu, eihän kukaan tee tahallaan huonoja biisejä mistä ei itsekään pidä. Onko "Momiksella", muuten biisejä aiemmilta albumeilta?


    • skäfäilijä

      Momentary lapse of reason, tuttavallisesti vain "momis" on kyllä absoluuttisesti Pink Floydin tylsin levy. Ei psykedeelistä häröilyä, ei majesteetillisia melodioita tai tunnelmaa. Kaikista omistamistani Pink Floideista (omistan kaikki viralliset) kuuntelen momista kaikkein vähiten.

      Triviaa aiheesta: Dogs of war on äänestetty Amazing Pudding -fanzinessä kaikkein huonoimmaksi PinK Floyd-biisiksi. Toiseksi huonoin oli Seamus. Joka on kyllä Dogs of wariin verrattuna mestariteos.

    • jumping Jack

      En ole ikinä kuullutkaan. Taitaa olla aika tuntematon... Dark side of the moonia voi jotenkuten kuunnella, mutta ei sekään kehuttava ole.

      • vanha fani

        Dark side of the moon on objektiivisesti ottaen, siis miljoonien musiikkia aivan oikeasti ymmärtävien mielestä mestariteos. Omalla alallaan. Myös minusta. Toki (minusta) esimerkiksi mikä tahansa Wagnerin ooppera on vielä suurempi mestariteos mutta se on taas toinen juttu.
        Voidaan siis olettaa että jos vallitsee hyvin suuri maailmanlaajuinen yksimielisyys siitä että Dark side on mestariteos niin jos se kuulostaa puuduttavalta niin vika ei ole teoksessa vaan siinä että kuuntelevat korvat tai niiden väli ovat herkkiä puutumaan tällaisen musiikin kohdalla. Jos vika olisi teoksessa niin tokihan se puuduttaisi kaikkien korvat. Eikö totta?
        Siis vika on kuuntelijan korvien välissä. MOT. Sitä vikaa ei yhtään lievennä se että asianomainen ei itse sitä tiedosta, Mutta totta se kuitenkin on. Kuten yllä todistin.


      • The-Final-Cut
        vanha fani kirjoitti:

        Dark side of the moon on objektiivisesti ottaen, siis miljoonien musiikkia aivan oikeasti ymmärtävien mielestä mestariteos. Omalla alallaan. Myös minusta. Toki (minusta) esimerkiksi mikä tahansa Wagnerin ooppera on vielä suurempi mestariteos mutta se on taas toinen juttu.
        Voidaan siis olettaa että jos vallitsee hyvin suuri maailmanlaajuinen yksimielisyys siitä että Dark side on mestariteos niin jos se kuulostaa puuduttavalta niin vika ei ole teoksessa vaan siinä että kuuntelevat korvat tai niiden väli ovat herkkiä puutumaan tällaisen musiikin kohdalla. Jos vika olisi teoksessa niin tokihan se puuduttaisi kaikkien korvat. Eikö totta?
        Siis vika on kuuntelijan korvien välissä. MOT. Sitä vikaa ei yhtään lievennä se että asianomainen ei itse sitä tiedosta, Mutta totta se kuitenkin on. Kuten yllä todistin.

        Kun sanoin että Sorrow on huono kappale niin tarkoitin kyllä että se on oma mielipiteeni siitä. En tarkoita että sen kuuluisi olla muidenkin mielestä paska.

        Omasta mielestäni Sorrow:in alku ja loppu kitarakuviot on tosi yksinkertaista tylsää kitarakuviota. Se on minun mielipiteeni, mutta muut saattavat pitää siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe