Minulla olisi yliopiston pääsykoe ens viikolla, mutta minusta tuntuu että minulla ei kannata mennä kokeeseen, koska en ole lukenu oikeastaan lainkaan. Siihen ei edes tule kutsua vaan kaikki hakemuksen lähettäneet hakukelpoiset saavat mennä. Niin kysymys kuuluu, onko siitä jotain haittaa minulle jos en mene kokeeseen? Esim. yhden yritys kerran menetys? Ja montako kertaa yliopistoon samaan aineeseen voi yrittää hakea? Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Pääsykokeen väliinjättäminen
10
8982
Vastaukset
- *yritys hyvä 10*
raja,montako kertaa saa yrittää??? Mä en oo tiennytkään,olen luullut että saa yrittää vaikka 10 kertaa jos vaan kantti kestää...Oikaskaa jos olen väärässä.
- ...
mitään hakurajaa kuinka monta kertaa saa hakea. Niin paljon kun kantti ja hermot kestää....
- Wolfgang Von
Mitään et menetä. Saat yrittää niin monta kertaa sisään kuin haluat. Paitsi että ehdit vielä lukea kun kovasti yrität, niin et ainakaan menetä mitään. Sen sijaan hyvällä tuurilla voit jopa päästä sisään, koskaan ei tiedä. Vaikka lukemiset tänä vuonna pääsykokeisiin olisikin menneet persiilleen, ei se tarkoita että kannattaisi ennen sitä pääsykoetta jo luovuttaa ja alkaa odottelemaan ensi vuotta.
- neuvoja
"onko siitä jotain haittaa minulle jos en mene kokeeseen?"
Sanotaan näin mieluummin että siitä saattaisi olla hyötyä sinulle jos menisit kuitenkin sinne pääsykokeeseen. Näkisit samalla minkälainen koe on, itse koetilaisuus, minkälaisia muita hakijoita, jne.. Ensi kerralla (kun/jos haet tosissasi sinne) kaikki olisi jo tutumpaa. Olisi vähemmän turhaa jännittämistä ja haahuilua, ja pystyt paremmin keskittymään olennaiseen.
Yliopistoon voit hakea (nykyisen lainsäädännön ja yliopistoasetusten puitteissa) vaikka sata kertaa, jos kerran täytät hakukelpoisuuskriteerit. - Hakia
Kysyn tässä samassa, että voiko valintakokeeseen menemättä jättämisestä tulla jotakin sanktioita, kun valintapapereissa luki, että "ilmoittautuminen on sitova."?
- tintin
sitovuus tarkoittanee (vaikea sanoa, kun et kertonut, mihin valintakokeeseen olet osallistumassa), että ko. kokeeseen osaavat kokeen laatijat ja järjestäjät tehdä riittävästi koekysymyslomakkeita tms.
Ei mikään yliopisto jouda tekemään "mustia listoja" kokeen väliin jättäneistä... - Hakija
tintin kirjoitti:
sitovuus tarkoittanee (vaikea sanoa, kun et kertonut, mihin valintakokeeseen olet osallistumassa), että ko. kokeeseen osaavat kokeen laatijat ja järjestäjät tehdä riittävästi koekysymyslomakkeita tms.
Ei mikään yliopisto jouda tekemään "mustia listoja" kokeen väliin jättäneistä...No hyvä tietää, kiitos.
Kuopioon lääketiedettä olen hakenut, mutta niin kuin sanoin niin ajattelin jättää pääsykokeen väliin.
- johnny
Mitä haittaa siitä on jos menet sinne? Ei mitään!Sinne voi hakea kuinka monta kertaa vaan, ei niitä kiinnosta eikä sitä merkata mihinkään kuinka monta kertaa joku hakee johonkin. Eli vaikka et olisi lukenutkaan ja aiot hakea ensi vuonna uudestaan, niin voithan käydä katsomassa millainen koe on.
- samassa tilanteessa ollut
Itse olin samanlaisessa tilanteessa viime vuonna kuin sinä nyt. Mietin, jättäisinkö kokeen väliin, mutta menin sinne sitten kuitenkin. Nyt olen tyytyväinen, että kävin katsomassa kokeen viime vuonna ja tutustumassa paikkoihin. Tänä vuonna sitten ei tarvitse jännittää, että millainen paikka se Snellmania rakennus ja muut ympäristöt ovat, kun kävin tsekkaamassa vuosi sitten. Ja oli itse koetilanne hyvää hermojen hallinnan ja ajankäytön hyvää harjoitusta, ja lisäksi sain kokeen kysymykset mukaani, niitä on voinut nyt myöhemmin laskea uudelleen ns.kenraalikokeena. Siis hain jo viime vuonna lääkikseen, Kuopioon, ja tänä vuonna on uusi yritys, tällä kertaa tosissaan. Mutta päätitpä miten vain, niin tsemppiä!
- Diang
Itsekin haen yliopistoon, mutta jotenkin olen alkanut miettiä haenko oikealle alalle. En ole varma onko ala minua varten, mutta sen tiedän, että en ole lukenut läheskään tarpeeksi päästäkseni sisälle. Olen halunnut päästä ko. alalle kolmen vuoden ajan, mutta nyt keväällä amk-hakupaikkoja pohtiessani tajusin etten ole pohtinut muita mahdollisia vaihtoehtoja. Sitten vain kiinnostuin liiketalouden linjasta, ja nyt olen päntännyt vain amk:n pääsykokeita varten. Sinänsä tilanteeni on eri kuin sinulla, koska sinä ilmeisesti haluat päästä lääkikseen. Minä taas en ole varma. Motivaatio on ainakin ihan hukassa, joten en tiedä kehtaanko mennä tekemään edes pääsykoetta. Naurettava periaatteeni on aina ollut, että kokeeseen ei saa mennä huonosti valmistautuneena. Olen siis kahden vaiheilla; menisinkö, vaikka tiedän etten osaa mitään vai jättäisinkö välistä ja kävisin ainakin yhden vuoden amk:ta ja pohtisin samalla että mihin minä oikeasti haluan. Voi olla, että vuoden päästä haenkin kauppatieteelliseen tai sitten en.
Luultavasti, ts. mikäli saan rikottua periaatteni, käyn katsomassa pääsykokeen. Eihän sitä tiedä, vaikka tradenomin linja ei olisikaan minua varten ja vuoden päästä minulla olisi vielä säilynyt pienen pieni kiinnostus vanhaa alaani kohtaan. Sitten ainakin tietäisin millaiseen pääsykokeeseen menen ja ennen kaikkea miten niihin kannattaa valmistautua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886