joo..ripulia tulee.siis ei ihan sellaista löysän löysää mutta ei se kyllä kiinteää pökylääkään ole..en muista edes koska olisi sellainen normaalin kova kakka ollu..nyt alkanu miettimään ku tätä on kestäny jos kuinka kauan..vuoden ainakin..että pitäisköhä käydä lääkärillä.aknen takia joutunu syömään lääkkeitä aika paljon..antibiootteja myöskin.
oon kanssa vähän mahalla jännittäjä että kaikki tulee ulos jos jotain erikoisempaa tulee.
joskus maha turpoaa todellaki ja ilmaa tulee iha sikana..töissä ilmenee useimmiten.vessas käyn kakal kaksi kertaa päivässä..tänää viisi ku oli taas sellanen päivä ku ilmaa tuli ja tuntu että mitäköhä pahaa oon syöny ku se silleen suuttu.oon jättäny vaaleat viljat,leivät yms leivokset pois.neljän viljan puuroa syön päivittäin.
kuinka helposti sinne tähystykseen pääsee?
ripulia ripulia...
4
638
Vastaukset
Ripuli tai melkein ripuli on ruumiin yksi kyvyistä päästä eroon siitä, mitä se ei kykene riittävästi sulattamaan. Ripulia ei pidä pyrkiä pelkästään torjumaan lääkkeillä vaan ensin voisi yrittää ymmärtää, mitä vatsa tällä kaikella haluaa päälle kertoa.
Suomalaisten kyky sulattaa hedelmäsokeria ei yleensä ole parhaasta päästä, ilmastomme kun on mikä on, ja siihen on heimoomme ruumiillamme sopeutunut. Yleensä hedelmäsokerista on paljon harmia. Sikäli kuin kuitenkin syöt hedelmäsokeria (makeita hedelmiä, hunajaa, punajuuria jne.) paljon OMAAN sulatuskykyysi verraten ja liikut vähänlaisesti, sinulla voi olla vasemman lapaluusi seutuvilla aristava kumpare, hormonaalisia häiriöitä tai niskalihakset jäykkinä ja taipumusta päänsärkyyn. Silloin sinulla on selvästi vaikeuksia edessäsi ja eräs arvio tilanteesta voisi olla seuraavanlainen:
Hedelmäsokeri on paksuntanut sappitiehyeesi sisällön niin, ettei sen sisältö enää virtaa niin kuin sen normaalisti pitäisi. Vatsasi ei saa silloin riittävää määrää valkuaisainetta sulattavaa pepsiiniä ja rasvaa ja rikkiä sulattavaa suolahappoa ja seurauksena on ripulia, kun ruumis pyrkii eroon siitä, mitä ei ole kyennyt sulattamaan. Valkuaisaineen sulamattomuutta kannattaa joka tapauksessa ensimmäiseksi epäillä. Tästä voi vetää johtopäätöksinä ainakin kaksi asiaa. Hedelmäsokerin saanti pitäisi pysäyttää ainakin niin kauaksi kuin tilanne jatkuu, valkuaisaineiden laatua pitäisi parantaa ja sen syöntiä vähentää. Jos tämä ei auta, sitten pitäisi tehdä vielä muutakin esim. maksan toiminnan hyväksi.
Maksaa ei aknen takia kannata sekoittaa lääkkeillä vaan parempaan, terveempään ja varmempaan tulokseen pääset, jos pidät esim. puolen vuoden ihan täydellisen sokeripaaston. Koskee sekä tavallista sokeria että hedelmäsokeria. Bonuksena muukin terveys parempi.- mitäköhäsitäkeksis
mä kyllä liikun aika paljon ja niskat/selkä on harvoin kipeänä.päänsärkyä ilmenee harvoin kanssa.
sokereita oon joo yrittäny vältellä..mikäli jos niitä ei saa vihanneksista.
en tiedä tässä nyt taasen kolmatta päivää tulee ilmaa mahasta..
joku testi ois kai jees että onko mun suoli tulehtunu tai onko siel jotain ylimäärästä..taikka sit mulla on vaan ärtynyt suoli..testit sen kertois.
- mulla auttoi
itse olen syönyt akneen antibiootteja ja niillä olen mahani pilannut, en voi enää syödä mitään maitotuotteita heti tulee kova ripuli.
tastä on jo yli 10v kun söin lääkeitä, mutta edelleenkään vatsa ei kestä mitään missä on maitorasvaa. laktoosi-intoleranssista en kärsi se on testattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h192815Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062631Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv242343Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491894Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141473- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021163En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711005Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958