kenelläkään kokemusta nukahtamislääkkeistä raskauden aikana? rv 25 täynnä. Tähän asti sinnitelty ilman mut nyt uni ihan kokonaan hukassa jo.
nukahtamislääkkeet
5
397
Vastaukset
- raskausaikana!
Imovanen tai Opamoxin (tai muiden uni-/rauhoittavien lääkkeiden) käyttö ei ole raskauden aikana suositeltavaa, kuten ei muidenkaan lääkkeiden. Syy: istukka läpäisee lääkeaineet, jotka sitten joutuvat myös sikiön verenkiertoon. Asiasta kannattaa keskustella lääkärin kanssa, jos on painavat syyt niin lääkäri voi katsoa että lääkkeiden käyttö raskauden aikanakin on perusteltua. Uskoisin kuitenkin, että nukahtamisvaikeuksia kannattaa yrittää hoitaa pehmeillä keinoilla. Olet varmasti kokeillut erilaisia keinoja, jos vaiva on ollut sinulla jo pitkään? Kerro vaivastasi neuvolassa, auttavat siellä eteenpäin.
- hanne
Opamoxia ei suositella raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana käytettäväksi laisinkaan. Myöhemmin sitä voi käyttää tilapäisesti. Ja lähempänä synnytystä sitä ei myöskään suositella, koska synnyttyään saattaa lapsi olla vielä lääkkeen vaikutuksen alaisena ja hengitys vaikeutuu. Itseasiassa minulle on annettu kyseistä lääkettä rv 33 ihan äitiyspoliklinikalla. Mutta oli kyse mistä lääkkeestä tahansa ja millaisesta käytöstä tahansa AINA kannattaa ENSIN keskustella LÄÄKÄRIN KANSSA.
- tiitu
Minulle ainakin sanottiin neuvolassa, että osalle raskaana olevista naisista määrätään nukahtamislääkkeitä. Kannattaa siis kysyä neuvolasta. Parempi olisi jos edes silloin tällöin saisi nukuttua kunnon yön.
- toinen tulossa
voisko luontaistuotekaupasta löytyä jotain "hellää" mikä auttais nukahtamaan? mulla kans on ongelmia nukkumisessa, valvon enemmän kuin nukun yöllä... että onko kellään kokemuksia luontais-kikoista??
- Terato
Soitapa teratologiseen tietokeskukseen, jossa on varmin ja uusin tieto lääkkeistä ja raskaudesta. Minulle on sanottu siellä, että satunnainen (huom! ei jatkuva) nukahtamis-/unilääkkeiden käyttö on ok ja ohjeiden mukaan. Eli soitto Teratologiseen tietopalveluun, kysyt lääkemerkit mitkä on "sallittu" raskauden aikana ja aika lääkäriin ja sitten ohjeen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733