hei..
en tiedä onko tämä masennusta vai mitä.
Olen todella yksin, ilman tuttuja, läheisiä, kavereita. En ole ketään noista nähnyt muutamaan kuukauteen.
Minulla on vain työni. vapaa ajat on tuskaa.
Nukun paljon, olen koneella, lenkkeilen.. siinäpä se.
Olen vuoden kestänyt olla ihan yksin.. olen yrittänut olla koko ajan vahva. Tuntuu etten jaksa enää. Tuntuu että olen umpikujassa.
Kun katson itseäni peilistä, koitan olla kuinka iloinen tahansa nään silmistäni aina saman tuskan.
Olen myös lihonnut yksinäisyyden myötä.
Jos olisi edes yksi ystävä.
Tuntuu että jos yritän jotain
Masennusta on minulla ollut aiemminkin, tosin lievänä ja olen siitä selvinnyt. Nyt en vain tiedä miten jaksan enää jatkaa elämääni... olen ihan lopussa..
itken nykyään useasti.. tuntuu etten iloitse enää mistään, kun ennen löysin pienistäkin asioista ilonaihetta.
Mietin useasti missä se entinen iloinen, positiivinen minäni on? minne se on kadonnut..
Olen niiin hajalla kun olla ja voi.
Nuori ja elämä edessä, ajattelen tuskaisesti niitä tulevia vuosia, miten oikein jaksan..
Mikä avuksi? mistä voisin löytää vähän valon pilkkua täähän pieneen elämääni?
Mitään ei huvita yksin tehdä..
yksin..
3
389
Vastaukset
- elämä sillai
että työ ja koti, eikä sitten muuta elämää olekkaan. Mulla ihan fyysinen väsymys, mutta myös masennus. En harrasta liikuntaa ja ruokahalu huono. Enimmäkseen vapaa-ajat menee tän koneen ääressä. Ns, ystäviä ei ole, vain tuttavia mut en juuri kovin usein heitäkään tapaa, kun ei kertakaikkiaan jaksa. Sulla hyvä jos liikuntaharrastus, voisit etsiytyä johonkin liikuntaryhmään tms. Myös voisit käyttää kriisi, mielenterveys palveluita hyväksesi, olis ainakin joku jolle puhua asioistaan Niistä vois saada jotain infoa mitenMihin menisit, jotta voisit tutustua uusiin ihmisiin. Ja ei kait se lääkäris käyntikään pahitteeksi olisi, jos saisit jonkin lääkityksen mielialan kohottamiseen. Voisithan pitää tietsikan kautta yhteyttä entisiin kavereihin?
- Edelin
Olisi helppoa sanoa, että hanki harrastus ja tapaa ihmisiä, mutta omasta kokemuksesta tiedän,
ettei se onnistu niin helpolla.
Haluatko ystäviä ja haluatko olla onnellinen?
Odota.
Anna itsellesi aikaa, sillä tulet väsymään tuohon olotilaan jossain vaiheessa ja alat tekemään jotain asian eteen. Usko pois.
Ilon löytäminen ei ole kaukana kenelläkään.
Tee asioita joista pidät ja ota kaikki ilo irti pienistä asioista, niin eiköhän sinullakin olo parane aikanaan. - entinen masentunut
tuttuihin ja pyydä käymään ja puhu, niin siitä se lähtee ja myös voisi mielialalääkitys olla paikalllaan, itelle auttoi just nää.
Tiedän, että ei ole helppo tehdä alotetta missään asiass, kun masentaa, mutta siitä se lähtee ja varmasti sinunkin tuttusi tai ainakin yksi haluaisi auttaa, kunhan annat mahdolisuuden. Voisin olla tukenasi ainakin meilin välityksellä, vaikkei se sama olekaan kuin kasvotusten, mutta vähän riippuu asunpaikastakin miten voi olla tuki ja turva, mutta tosiaan voidaan meilata ainakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241