Olen kiinnostunut tästä veneestä, mutta olen kuullut negatiivisia huhuja, jotka ovat viilentäneet hinkuani.
On kerrottu veneen käyttäytyneen "omavaltaisesti".
Kun nopeus nousee yli 15:n solmun. Se voi kurvata äkkiä oikealle tai vasemmalle, kallistuen samalla rajusti. Ainoa apu on kaasu pois.
Vene olisi muutoin mieleinen, mutta huhut arveluttavat.
Jos jollakulla on tietoja tai kokemusta veneestä, kuulisin asiasta mielelläni.
Jänmarin 970
10
7197
Vastaukset
- tässä kyse
ns leikkaustaipumuksesta. Eiköhän tuonkin kanssa opi toimeen tulemaan ja joka tapauksessa vene kannattaa koeajaa ja katsoa miten se käyttäytyy vasta tämän perusteella voit miettiä voiko ominaisuuden kanssa tulla toimeen. Lähes jokaisella veneellä kun on omat vahvuutensa ja heikkoutensa.
- koeajanut
Muistan hyvin, että Vene-lehti kehui k.o. paatin ajo-ominaisuuksia aikanaan koeajossaan... oliskohan ollut vuoden -90 paikkeilla ?
Etippä numero käsiisi, sieltä voi jotain myös päätellä- VENE-lehden
nrossa 10/1988.
- sanomatta
VENE-lehden kirjoitti:
nrossa 10/1988.
lehden arkistosta saa valokopioita jutusta pikku korvausta vastaan. Yhteys toimituksen sihteeriin.
- veneilijä
sanomatta kirjoitti:
lehden arkistosta saa valokopioita jutusta pikku korvausta vastaan. Yhteys toimituksen sihteeriin.
Kiitoksia vinkistä!
Ajattelinkin, että joku venealan lehti on mahdollisesti koeajanut venemallin.
Jos vielä löytyisi käyttökokemuksia, niin oltaisiin paljon varmemmalla pohjalla.
Koeajomahdollisuutta ei valitettavasti ole, koska k.o. vene on kuivalla maalla.
- Jänmarinisti
Veneitä on aikanaan tehty muutama kappale U-pohjaisella rungolla. Voisiko leikkaustaipumus liittyä tähän runkoon? Uudemmalla V-pohjaisella rungolla en moista taipumusta ole havainnut.
- venailijä
Kiitos vinkistä!
Onko tietoa minä vuonna näitä U-pohjia on tehty? Ole nähnyt veneen, jonka kylki leviää selvästi alaspäin vesirajassa. Onkohan tällä jotain tekemistä asian kanssa- veneen vuosimalli oli kai -88. - Jänmarinisti
venailijä kirjoitti:
Kiitos vinkistä!
Onko tietoa minä vuonna näitä U-pohjia on tehty? Ole nähnyt veneen, jonka kylki leviää selvästi alaspäin vesirajassa. Onkohan tällä jotain tekemistä asian kanssa- veneen vuosimalli oli kai -88.U-pohjaisessa uimatason "sivulistat" jatkuvat hieman veneen kyljille, V-pohjaisessa uimataso on hieman peräpeiliä kapeampi (eli siis uimatason leveys lienee sama, mutta veneen runko on leveämpi). Varmaan veistämöltäkin saa veneestä lisää tietoa.
- veneilijä
Jänmarinisti kirjoitti:
U-pohjaisessa uimatason "sivulistat" jatkuvat hieman veneen kyljille, V-pohjaisessa uimataso on hieman peräpeiliä kapeampi (eli siis uimatason leveys lienee sama, mutta veneen runko on leveämpi). Varmaan veistämöltäkin saa veneestä lisää tietoa.
Kiitoksia taas!
Täytyy vain yrittää selvittää.
Oletko itse Jänmarinin omistaja?
veneilijä - Jänmarinisti
veneilijä kirjoitti:
Kiitoksia taas!
Täytyy vain yrittää selvittää.
Oletko itse Jänmarinin omistaja?
veneilijäKyllä vaan omistan kyseisen veneen. Vene on palvellut hyvin monta vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen sen laatuun, puutyöt on hienosti tehty ja mm. kaikki piilossa olevat pinnatkin on viimeistelty todella huolella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1222648- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821189