Minkälaisia kokemuksia teillä on Anervan-nimisen migreenilääkkeen kanssa migreenin hoidossa. Oma lääkärini määräsi migreeniin ko. lääkettä burana 800:n otettavaksi samaan aikaan. Kyseessä ilmeisesti aika vanha lääke ja joillekin auttaa.
Kuulin kuitenkin sairaanhoitajatutultani, että kyseessä on kasvismyrkky ja mitään myrkkyjä en haluaisi kehoon enää lisää. Lääkäri määräsi myös sellaista nenäsuihketta otettavaksi ensioireisiin, mut kun se on niin kallis........ Montakohan suihkaisua ko. pullostakin tulee? Onko kokemuksia, onko ko. nenäsuihke auttanut teitä kohtauksen alussa. Luulen kuitenkin päätyväni suihkeen puoleen, eli ostavani sen.
Anervan -lääke migreeniin
6
4673
Vastaukset
- potilas
Anervan sisältää ergotamiinia, jota käytettiin pitkään migreenin hoidossa. Sitä täytyy ottaa heti ensimmäisten oireiden tullessa. Sillä on verisuonia supistava vaikutus, ja migreenihän on jotenkin tekemisissä aivojen verisuonten laajenemisen kanssa.
Ergotamiini on jo väistymässä tai peräti kokonaan väistynyt lääke. Anervan lienee vielä ainoa myynnissä oleva sitä sisältävä valmiste.
Triptaanit ovat tulleet tilalle ja ovat tehokkaita mutta kalliita. Ne ovat täsmälääkkeitä, jotka vaikuttavat vain aivojen verisuoniin ja niiden toimintaa sääteleviin systeemeihin. Niitä saa tabletteina, peräpuikkoina ja myös nenäsuihkeina.
Käytin itse aikoinaan Cafergotia, joka oli melkein samaa tavaraa kuin Anervan. Nyt käytän Imigrania, jota tarvitsen enää kovin harvoin. Migreenini on iän myötä ruvennut helpottamaan. Olen kuuttakymppiä lähestyvä mies. - Jerry
Anervan on klassinen migreenilääke.Mulla on paha migreeni ja tuo sun yhdistelmä auttas ainakin mulle,eli ihan hyvät lääkkeet sulla.Mulla on nyt Panacod 1-2tarv,tai ketoriiniä.Minulla on niin sanottu klassinen migreeni,eli ensioireet näköhäiriöineen ja sitten tulee kova toispuoleinen särky.Olen 44-vuotias mies.
- migreeni mimmi
Anervan hyvä migreenilääke,auttaa myös kuumiin aaltoihin samalla.Minulla tehonnut hyvin,ilman muita särkylääkkeitä yhtäaikaa.Jotta Anervan vaikuttaa hyvin,täytyy olla levossa että menee ohi.
- toukokuu 13
Anervan PARAS migreenilääkkeet !! Meda Oy tuo sitä maahan , vaikka Eu maat kieltää sen nyt, erityisluvalla saa edelleen lääkäriltä ...
- Marraskuu 14
Ollessani parikymppinen 1980-luvulla migreeni alkoi vaivata. Onneksi jo vuoden tai parin kuluttua ensimmäisistä kohtauksista sain Anervania, migreeni lähti pysyvästi, ensimmäisestä pakkauksesta jäi osa käyttämättä. Pikkuveljelläni vaiva alkoi hieman myöhemmällä iällä eikä ole kuulemma koskaan kokeiltu Anervania, niinpä hän kärsii yhä migreenistä.
- 1043
Olen jo mummoikäinen. Nuorempana minulla oli usein migreenikohtauksia. Anervan oli ainoa, joka auttoi. Olin lapsen kanssa kahden eri paikkakunnalla, kun mieheni vielä opiskeli. Sen huomasin, että peräpuikkoa en voinut silloin ottaa, koska sen jälkeen nukahdin ja nukuin aina monta tuntia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83266MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401539Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751146Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758