Rassissa vikaa! Kytkin ei luista, mutta vaihteen vaihtaminen työn ja tuskan takana. Onko tos vehkees mahdollista säätää kytkin vaijeria vai voisko vika olla jossain muualla, esim. vaijeri sökö? Kärryllä on ajettu 130000km, hiukka vaikee uskoo, että kytkin olisi paskana!?
Kytkin sökö?
7
3092
Vastaukset
- Xsaraisti
Sanoa, kun et kertonut, onko keppiä jäykkä liikuttaa, vai kiroileeko laatikko kun kytket vaihteen päälle. Meneekö vaihde hyvin päälle vauhdissa, kun koneen kierrokset ovat sopivat?
Tavallisin kytkinvika on luistaminen.- Jäykkä
Joo, kiroilee ja on hankala saada vaihteita päälle ajossa ja paikallaan ollessa. Kytkin ei luistata.
- Erkko
Jäykkä kirjoitti:
Joo, kiroilee ja on hankala saada vaihteita päälle ajossa ja paikallaan ollessa. Kytkin ei luistata.
Kytkin ei siis irrota. Joko riittää että säädetään siten, että poljin ottaa ylempänä.. kiristetään siis vaijeria. Tai sitten on palat kulunut niin paljon ettei siksi irrota. Molempiin auttaa kiristäminen, mutta jälkimmäiseen se ei ole lopullinen ratkaisu. Kytkinlevyt pitää vaihtaa jos ovat noin paljon kuluneet.
Tuohon tautiin auttaa myös oikeiden kierrosten antaminen koneelle. Kyllä saa hienosti vaihdettua vaikka ilman kytkintä, kun on oikeat kierrokset.. menee että lupsahtaa vain.
- mutta onko vähän hyvä auto!
Joo on se vaan hyvä että ei tämänkään Xsaaran ostaja silloin aikanaan sortunut automaattivaihteisiin. Miten paljon olisi niihin automaattisiin jo nyt tullut vikoja!!!
Nyt sen sijaan on ihan LUONNOLLISTA että 130tkm ajetusta käsivaihteisesta 1,6-litraisesta autosta on hajoamassa kytkin, jota on viimeiset 17 vuotta luistatettu kaupunkipyörityksissä. Tärkeintä tietysti että Xsaaran imago silloin 1996 säilyi Sporttisena, Aktiivisena, Dymaanisena ja Accressiivisena! Silloinhan sen valmistus Kiinassa oli vasta alkamassa ja ankaran imagovaaran alaisena...
Pääasia onkin että vaih detta vaih detaan o lan takaa kä si voi mi n, v a i k k a kyt ki n vaij erin (yh dys sa na) on ki n huo nos ti sää det ty! - rasa98
Kytkinvaijeri on autosääteinen, joten vika liennee
irroitilaakerin ja paineasetelman puolella. - kytkin
epäilen kytkin levyn jumiutuneen kytkin akselille, jos se ei liiku akselilla niin levy lepää vauhtipyörään eikä irroita kunnolla, esim jos auto on pitkään seisonut niin voi kytkin akseli ruostua sen verran ettei levy luista kunnolla.
- Anonyymi
Kyllä saa sutko hyvin vaihteen päälle mutta petaali jää alas
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.714921Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113349Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j202632Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571675- 471556
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441336- 941302
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2191073Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.71985IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51875