apua näihin näppyihin!!?

beatris

laitetaan nyt tännekkin tämä..elikkä.
mulle on tullut nyt jo muutaman vuoden ajan,aina toisinaan isoihin häpyhuuliin sellasia punaisia näppyjä.siis ne tulee aivan yhtäkkiä,on kipeitä (siis jos koskee niihin) ja niissä ei ole mitään valkosta tai muuta nestettä sisällä.on noin 2-3 päivää,ja sitten katoaa.nyt on alkanut huolestuttaan kun niitä tuntuu tulevan aina samoihin kohtiin,ja yleensä niitä on yksi vain kerralla,mutta nyt on kaksi.joko häpykummulle,tai sitten ison häpyhuulen reunaan.limakalvoille ei tule,eli vain ulkoisiin huuliin.olen laitanut hydrokortisonia niihin,ja se tuntuu nopeuttavan niiden lähtöä.sukupuolitauti tuskin on,koska olen lukenut läpi kaikki maholliset,ja mitään oireita niihin viitaten ei ole.
eli ei haavoja,isoja pikkunäppylä rykelmiä,kirvelyä vietsatessa jne.onko nämä vain finnejä?? koska mulla tulee kasvoissakin aina finnit samaan kohtaan,ja siitä asti kun niitä on tullut (olen muuten 23v),ne on ollu aina isoja,ja just tälläsiä punasia,pirun kipeitä ja lähteny pois parissa päivässä.

8

993

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

saattaapi olla herpes. käy testeissä niin ehkä tiedät enemmän.

• Annie_

Vaikka jotain rasvapatteja tai tulehtuneita karvatuppeja...tuskin mitään vakavaa, inhottavia tietenkin ovat.

• beatris

kun ei ole mitään muita oireit ollut ikinä,ja nämä ovat yksittäisiä isoja rakkoja. ja jos olis herpes niin sillon se olis mun poikaystävälläkin,eikä sillä ole mitään näppyjä koskaan ollutkaan.

• ...
        beatris kirjoitti:

kun ei ole mitään muita oireit ollut ikinä,ja nämä ovat yksittäisiä isoja rakkoja. ja jos olis herpes niin sillon se olis mun poikaystävälläkin,eikä sillä ole mitään näppyjä koskaan ollutkaan.

vaikka oliskin herpeksen kantaja niin ei mitään oireita välttättä tule koskaan ja toiseksi tuskin tää on herpes kun se tulee limakalvoille.

• limakalvoille, peppuun, iho...
        beatris kirjoitti:

häpyhuuliin, silmiin, nenään, huuliin jne. Oireet vaihtelevat: 20%saa selkeitä rakkulaoireita, 20% ei mitään oireita ja 60% epäselviä esim hiivaan viittaavia oireita. Ylipäätään kaikki rakkulatapaukset kyllä on herpestä.Voi olla että miehelle ei tartu edes, voi olla hyvin immuuni sille tai sitten voi olla että on oireeton kantaja. herpes voi siis aiheuttaa yhden tai kaksi tai vaikka rykelmän rakkuloita, saattaa kutittaa, punoittaa/tai ei ja katoaa muutamassa päivässä itsekseen, tullakseen taas takaisin..

• Tarua_

... veikkaisin kylläkin karvatupentulehdusta. Kipeitä, isoja näppyjä syntyy varsinkin jos sheivaa, mutta niitä tulee kyllä muutenkin. Parhaassa tapauksessa karvaa pääsee itsestään ulos parisssa päivässä, ja karvatuppi saa "hengitettyä", pahimmassa tapauksessa näppy pysyy monta kuukautta, kehittää mätää ihon alle, ja on todella kipeä. Päivittäinen ihon kuorinta lääkäreiden mukaan auttaa ongelmaan.... Viimeinen keino on antibioottikuuri.

• Tupsu

karvatupen tulehdus, koska häpyhuulissa ei ole karvoja. Herpeksen kannalla minäkin.
        Kannattaa mennä lääkäriin.

• heheee
        Tupsu kirjoitti:

karvatupen tulehdus, koska häpyhuulissa ei ole karvoja. Herpeksen kannalla minäkin.
        Kannattaa mennä lääkäriin.

kyllähän ulommissa häpyhuulissa on karvoja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      439
      6224
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      87
      5510
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      51
      4517
    4. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      85
      4047
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      54
      4016
    6. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3636
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      193
      3569
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      125
      3303
    9. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3271
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2319
    Aihe