Mikä

auttaa

tähän kamalaan vihlovaan issiastyyppiseen kipuun takapuolessa ja jalajn yläosassa takana? Menee yöt valvoessa....

8

1550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näitä

Mulla kokemuksia issiaksen vuoksi.(leikattu)
      Jälkikipuja vieläkin- tosin aika lieviä.
      KOKEILEPPAS TÄTÄ: Hiustenkuivaajalla niin lähellä ihoa ja kuumana kuin suinkin kärsii-puhallutat sillä ainakin niihin kohtiin missä kipu tuntuu eniten-n.5-10 minuuttia. Hetken päästä laitat niille kohdin voidetta-mieluimmin siis jotain Mobilat tai vastaavaa-vaikka eläintarvikekaupasta saatavaa ns.hevoslinimenttiä(tosi)myös tarjoustalossa on-PFERDEBALSAM(vihreä purkki ja siinä pieni keltainen hevosen kuva) 500 ml=4euroa. Siis ainakin yöksi. Vastaa-auttaa tai ei.

• ...tai s-reuma todettu?

Eli ootko käynyt lääkärissä koskien tuota kipua?

• ...

olen käynyt tutkimuksissa, epäillään s-rankareumaa. Gammakuvissa oli kertymää si-nivelissä ja hla-27b positiivinen olen. Nyt vielä magneetti kuvaukseen. Saa nähdä selviääkö mitään, tällä hetkellä em. kivun lisäksi polvet siinä kunnossa etten ylös lattialta meinaa päästä.

• vähän
        ... kirjoitti:

olen käynyt tutkimuksissa, epäillään s-rankareumaa. Gammakuvissa oli kertymää si-nivelissä ja hla-27b positiivinen olen. Nyt vielä magneetti kuvaukseen. Saa nähdä selviääkö mitään, tällä hetkellä em. kivun lisäksi polvet siinä kunnossa etten ylös lattialta meinaa päästä.

...vaikuttais. Itelläkin juuri tuon tyyppiset kivut oli ennen kuin n. 5-6 vuoden jälkeen todettiin s-reuma magneettikuvien perusteella.

Esim. kyljen vaihto nukkuessa saattoi kestää minuutteja ja sängystä nousemin samoin. Tuskaisaa oli... Nyt lääkityksellä ei tuollaisesta kivusta ole enää ollut merkkejä. Silloin tällöin kipuja tietenkin, mutta ei lähellekkään niin infernaalista, kuin ennen.

Toivottavasti saat sopivan lääkityksen - mikäli se nyt on s-reumaa. Mitä luultavimmin on.

• ...
        vähän kirjoitti:

...vaikuttais. Itelläkin juuri tuon tyyppiset kivut oli ennen kuin n. 5-6 vuoden jälkeen todettiin s-reuma magneettikuvien perusteella.

Esim. kyljen vaihto nukkuessa saattoi kestää minuutteja ja sängystä nousemin samoin. Tuskaisaa oli... Nyt lääkityksellä ei tuollaisesta kivusta ole enää ollut merkkejä. Silloin tällöin kipuja tietenkin, mutta ei lähellekkään niin infernaalista, kuin ennen.

Toivottavasti saat sopivan lääkityksen - mikäli se nyt on s-reumaa. Mitä luultavimmin on.

sulla kesti noin kauan ennekuin todettiin? Menitkö vasta 5 vuoden jälkeen magneettikuviin vai eikö se näy kuvissa aiemmin? Miten sinä pystyit saunomaan ennen/nyt? Mulla tekee saunan jälkeen kipeää selkään...

• ..että kestää toteaminen
        ... kirjoitti:

sulla kesti noin kauan ennekuin todettiin? Menitkö vasta 5 vuoden jälkeen magneettikuviin vai eikö se näy kuvissa aiemmin? Miten sinä pystyit saunomaan ennen/nyt? Mulla tekee saunan jälkeen kipeää selkään...

Kun kivut alkoivat (siis silloin kauan sitten) kävin ympyrätalossa lääkärillä. Otettiin röntgenit ja lääkäri sanoi, että "sulla on vähän liiankin suora selkäranka". Sanoi, että koitappa venytellä ja vastaavaa...

Kivut jatkuivat ja kävin n. 1-2 vuoden jälkeen uudelleen. Otettiin uudet röntgenit ja taas vaan ihmeteltiin. Ei siis mitään kunnon tutkimista, kuten magneettikuvia. Enkä osannut niitä silloin edes itse pyytää.

Sitten puoli vuotta ennen armeijaa, kun kivut olivat vaan jatkuneet, aattelin, että käyn vielä kerran. Koska en TODELLAKAAN halunnut jättää armeijaa kesken, kun ajatuksena oli käydä RUK. Kysyin vielä, että kuka olisi mahdollisimman hyvä lääkäri ja minut ohjattiin yhdelle kuulemma hyvälle. Omasta mielestäni huonoin ketä olen koskaan tavannut (enkä enää aio edes vahingossa mennä hänen vastaanotolle). Hän katsoi, että jaahas, "röntgenit on otettu jo aiemmin, eli ei tarvii enää ottaa", sitten vähän väänteli ja sanoi, että ehkäpä noissa alemmissa nikamissa saattaa välillä olla pientä liikettä, joka kivun aiheuttaa (Yeah RIGHT)...

Kysyin, että mitäs jos armeijassa tulee ongelmia. "Noh kyllä ne siellä sitten tutkii"

Noh, vit****tuneena lähdin vastaanotolta ja puolen vuoden päästä armeijaan. Ennen Aukkia oli jo niiiiiin infernaaliset kivut, että pakko oli käydä kyselemässä. Sieltä sitten jatkoille Tilkkaan, jossa yllättäen taas arvottiin ja sanottiin, että ei taida olla iskiasta ja eipä siinä muuta, kun takas komppaniaan ja vähän venyttelyjä.

Parit kerrat jatku tätä veivaamista komppanian ja Tilkan välillä, jonka jälkeen tajusin itse pyytää magneettiin. Ja sieltähän sitten löytykin "huomattavaa Ödeemaa" eli jotain turvonneisuutta SI-nivelten alueelta.

Eli voi ehkä arvata, että hieman pettynyt olin lääkäri toimintaan, mutta elämä on...

Pahoittelen, että hieman venyi tämä stoori, mutta näin siis tapahtui :)

Kannattaa pyytää magneettikuvauksiin lähete...

• ..vielä
        ... kirjoitti:

..saunasta. Itellä ei pahempia ongelmia ole saunan kanssa ollut. Siis, kun on kivut päällä tuntuu, että on aivan sama onko saunassa, ulkona, sisällä, lentokoneessa tai missä vaan, kivut on ja sattuu...

• ....
        ..vielä kirjoitti:

..saunasta. Itellä ei pahempia ongelmia ole saunan kanssa ollut. Siis, kun on kivut päällä tuntuu, että on aivan sama onko saunassa, ulkona, sisällä, lentokoneessa tai missä vaan, kivut on ja sattuu...

kiitti sulle kun kerroit. Nyt tiedän hieman vaatia.......

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      61
      3964
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      50
      3879
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2861
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      52
      2659
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      55
      1982
    6. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      21
      1799
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1649
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1503
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1327
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1261
    Aihe