siellä VOR:ssa. Olettekos jo lukeneet meriselitykset tästä traagisesta kuolemaan johtaneesta tapauksesta ABN2:lla. VAIN MINUUTIN PÄÄSSÄ ETTÄ OLISI KIINNITTÄNYT PELASTUSLIIVIN JA VALJAAT. No just joo, siinä sitä on meillä avomeripurjehduksen täysammattilaiset näyttämässä miten ne hommat avomerellä hoidetaan. Koko poppoo ilman valjaita ja liivejä kannella työskentelemässä ja sit kun alkaapi ilma näyttään pahalta niin tulee käsky että vois ne suojavarusteet laittaa päälle. Sitten mennään jonossa niitä päälle laitteleen, paska mäihä kun sattu olemaan tämä laidan yli huuhtoutunut viimenen siinä jonossa. Ompa ammattimaista puuhastelua joo ... pistäkää alkeiskurssille koko porukka sieltä meuskaamasta ja ittensä tappamasta. Ei kyllä noitten selitysten kälkeen paljon sympatiota heru tuolle menehtyneelle ... olis nyt pistänyt ittensä vaikka köyden jatkoksi ennekuin lähtee avomerelle "ammattilaisten" mukaan itteensä tappamaan.
mitä vtua
11
2494
Vastaukset
- Matkapurjehtija
maalla ollaan viisaita, kun merellä sattuu vahinko.
- viisaita
joo, mutta kyllä mulla nyt ainakin pelastusliivit on päällä AINA vaikken nyt edes missään avomerellä edes seilaisi. Ei pitäisi mikään kilpailutilanne olla mikään selitys ettei liivejä käytetä vai kuinka???
- Matkapurjehtija
viisaita kirjoitti:
joo, mutta kyllä mulla nyt ainakin pelastusliivit on päällä AINA vaikken nyt edes missään avomerellä edes seilaisi. Ei pitäisi mikään kilpailutilanne olla mikään selitys ettei liivejä käytetä vai kuinka???
tunnustaa, että joskus liivit unohtuu hyttiin.
Mutta olet varmasti oikeassa.
- xxxxx
Poisti vastaavan viestiketjun kun se meni liian mauttomaksi.
Ei aloiteta uudestaan.
Annetaan kuolleet nukkua rauhassa.- oma moka/oma entinen elämä
Miksi vahingosta ei saisi viisastua?
Jos joku on niin tyhmä, että hukkuu avomerellä ilman liivejä, niin ainakin minusta yleinen parjaus ja häpeä muistuttaa vielä elossa olevilla turvavälineitten tärkeydestä.
Vaikenemalla saadaan vain lisää samallaisia tapauksia. - Makkoska
oma moka/oma entinen elämä kirjoitti:
Miksi vahingosta ei saisi viisastua?
Jos joku on niin tyhmä, että hukkuu avomerellä ilman liivejä, niin ainakin minusta yleinen parjaus ja häpeä muistuttaa vielä elossa olevilla turvavälineitten tärkeydestä.
Vaikenemalla saadaan vain lisää samallaisia tapauksia.On ihmisiä joille ei ole mikään pyhää. Jos joku jää auton alle kun ei kulje suojatietä, niin on se kumma jos kukaan ei reagoi siihen kun joku alkaa heittämään läppää julkisilla foorumeilla, että "hyvä kun kuoli koska ei osannut käyttää suojatietä".
Kyseessä on omaisen (ehkä) siihenastisen elämän järkyttävin katastrofi, käytti valjaita tai ei. Miksi pitää olla tuollainen em. asenne? Yleensä asiatkääntyy itseään vastaan sitrten aikanaa, joten toivottavasti edes silloin alat ajattelemaan.
Tällä palstalla kun liikkuu kaikenlaisia jotka elävät ja saavat voimasta siitä, että tuottaa toisille tuskaa ja pahaa mieltä.
- kaikkeen?
Luuletko että medialle kerrotaan aina koko totuus? Totuus saattaa olla hyvin erillainen. Tämä farssiksi muuttunut VOR täytyy pitää ihmieten mielikuvissa turvallisena keinoilla millä hyvänsä.
Saattaa olla että kaikilla oli liivit ja elämänlangat käytössä. Elämänlangan nopea irroisus ja toiseen vaijeriin kiinni saattaa olla riittävä? Kaksi henkilöä keulakannella vaihtaa keskenään elämänlankojen paikkaa. Jossain kohtaa elämänlanka liian pitkä? Vaihtoehtoja on lukuisia. Tyhmyys ei tietenkään ole poisluettu mutta uskon että ammattipurjehtiat eivät ota yhtään turhia riskejä.
En usko että tällä palstalla kovinkaan monella on varaa mennä opettamaan VOR miehistöä miten pitää toimia. Raudan lujia ammattilaisia he kaikki ovat siitä ei päästä mihinkään.- oli miehistön
oma selitys tapahtuneelle. Olisivat keksineet sitten semmosen version että kaikilla oli liivit ja elämänlangat käytössä mutta kuitenkin tämä valitettava onnettomuus pääsi käymään. Olis hieman parempi niellä kuin se ettei ollut liivejä eikä valjaita käytössä lainkaan.
Olen itse seurannnut koko kilpailua jännityksellä, koska veneissä on ollut ongelmia ja
ne on tehty tosi raasereiksi.
Riskit ovat varmaan tiedossa kaikilla purjehtijoilla ja oletan, että kaikki ovat ammattimiehiä. Mitä tuolloin sitten merellä tapahtuikaan, niin sanotaanhan sitä, että kyllä
maalla viisaita ollaan kun merellä vahinko sattuu.
Itse luulen, ettei pääni kestäisi tuollaista purjehduskilpailua ja olosuhteita, joissa kaverit ovat kilpailleet. Hulluja tai ei,
mutta 'munaa' kavereilla on vaikka muille jakaa.
Kaikkea ei varmaan tee tai pysty edes tekemään rahasta.
Annetaan kuitenkin kalmolle rauha
ja omaisille ja miehistölle henkinen osanotto.- jos tosissaan purjehtii
Turha sitä on dramatisoida. Useimmat oikeasi kokeneet purjehtijat eivät jaksa aina liivejä pitää...., se vaan on niin. Itse pidän paljon useammin valjaita, kuin liivejä. Liivit laitan päälle sitten, kun riski mantookien yli menemisestä oikeasti kasvaa. Mutta ei kuitenkaan ole misään tapauksessa paha tai tyhmää, että laittaa aina liivit päälle, kun vene irtoaa laiturista, itse en vaan niin tee ja kuitenkin olen ihan fiksu ja hyvinkin kokenut purjehduksen alalla.
- meri
Mitä se kellekään toiselle kuuluu käyttääkö joku liivejä vai ei.Polkupyöräkypärä ja pelastusliivit ovat saman kategorian turvavarusteita,lapsille ja muille vastaaville tärkeät.Kukaan ei ole kiinnitänyt huomiota muun miehistön suorastaan uskomattomaan suoritukseen,uhrin löytäminen ja merestä poimiminen,olosuhteet ja veneen nopeus huomioiden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025