Minkälaisia patruunoita suosittelette haulikkooni. Mökkini ympärillä pörrää erikokoista ja näköistä metsästäjää ja haluaisin siistiä alueen.
Joten miltä etäisyydeltä js millä patilla tulos on varma.Oletettu kohde:hieman maistissa oleva n. 100kgpainava,urospuolinen pipapää.Kohde on aseistettu joten ekan patin pitäisi olla kohtalokas.
Kiitos yst.vastauksista.
Metsästäjistä eroon
18
1552
Vastaukset
- örvellys
Tähtää mahaan, se vie miehen pelistä. Yks puuttuu sano piru kun kusiaisia laski.
- onnistumaan
Vähän sama asia kuin rottien kanssakin, eli ei niistä koskaan kokonaan eroon pääse, aina niitä jostakin sikiää lisää, mutta kannan pitäminen siedettävänä on mahdollista.
- biitti!
Koska näytät olevan tietämätön haulikon tehosta ihmiseen, suosittelen että jatkat sen käytämistä biitin poltteluun. Ei vihreille tiedoksi biitti=hasis
- Kokeilisit
Puhallusputkella ja pihlajanmarjoilla!
- laittomaan
uhkaukseen. Vaikka todennäköisesti ei sinulla aseita olekaan.
- linnaan
Otsikko kertoo pölvästin kohtalon.
- Peccy
Katsopa video Mikko Niskasen elokuvasta "Kahdeksan surmanlaukausta".
Älä sorru sellaiseen, tuhoaisit elämäsi.
Ota yhteys paikallisiin metsästysseuroihin ja ilmoita, että maasi ei ole metsästyskäytössä. Sinulla ei ole siihen velvoitetta, mutta selvyyden vuoksi voisit tehdä niin. - rauhoitu(saika)
Näin keväällä on kaikenlaisten nisäkkäiden rauhoitusaika,johtuen Suomen kevään aihettamasta lisääntymisajasta.Jos kukkotappelua tulee naaraastasi,käytä niitä ulokkeita mitä luoja Sinulle on antanut,niin voit selvitä ilman linnankutsua.
Jos taas on kyse kommandopipoisista huuheltajista niin anna juosta,ei niistä muuhun olekaan!!!! - tällä tavalla
Muistetaanpa se tosiseikka että suurin osa metsästäjistä metsästelee toisten mailla maanomistajan armollisella luvalla. Jos maanomistaja ei anna lupaa, metsästys loppuu.
Eli jos ihan oikeasti haluat eroon metsästäjistä, niin käänny maanomistajan puoleen jos et itse maita omista.- ei uusi sopimusta
Mikäli maat on metsästykselle vuokrattu, ei sopimusta voi purkaa kesken kauden, useinmiten vuokra-aika on kymmenenvuoden huitteilla. Mutta kun on sopimuksen uusimisen aika, on toki maanomistajalla mahdollisuus jättää sopimus uusimatta, miksi hän sen tekisi, koska on luultavaa että suhtautuu myönteisesti metsästykseen, kerran maat on ollut vuokrattuna. Jos tarjoudut maksamaan huomattavasti suurempaa maavuokraa siitä, ettei maita vuokrata metsästykseen, niin kuka tietää. Tosin maanomistajalla tuskin on intreissejä vaihtaa vuokralaista, mikäli et kykene hoitamaan hirvikannan säätelyä, paitsi jos pystyt maksamaan vuokraa niin että myös mahdolliset metsätuhot korvautuvat maanvuokrissa. Näin ollen kannattaa aloittaa keskustelu kunnon rahatukon kanssa, ei mitään köyhystelyä, vaan lähdet siitä että tarjoat 50€/ha ja olet valmis tuplaamaan jos vähänkin epäröi.
- maksetaan
ei uusi sopimusta kirjoitti:
Mikäli maat on metsästykselle vuokrattu, ei sopimusta voi purkaa kesken kauden, useinmiten vuokra-aika on kymmenenvuoden huitteilla. Mutta kun on sopimuksen uusimisen aika, on toki maanomistajalla mahdollisuus jättää sopimus uusimatta, miksi hän sen tekisi, koska on luultavaa että suhtautuu myönteisesti metsästykseen, kerran maat on ollut vuokrattuna. Jos tarjoudut maksamaan huomattavasti suurempaa maavuokraa siitä, ettei maita vuokrata metsästykseen, niin kuka tietää. Tosin maanomistajalla tuskin on intreissejä vaihtaa vuokralaista, mikäli et kykene hoitamaan hirvikannan säätelyä, paitsi jos pystyt maksamaan vuokraa niin että myös mahdolliset metsätuhot korvautuvat maanvuokrissa. Näin ollen kannattaa aloittaa keskustelu kunnon rahatukon kanssa, ei mitään köyhystelyä, vaan lähdet siitä että tarjoat 50€/ha ja olet valmis tuplaamaan jos vähänkin epäröi.
kyllä valtion varoista riippumatta siitä, onko metsästysoikeutta annettu tai ei...
- Näin mulla
ei uusi sopimusta kirjoitti:
Mun maillani päättyi 10 vuoden vuokrasopimus joku vuosi sitten. Tein uuden sopimuksen, uusiutuu automaattisesti vuosittain, eli voin myös irtisanoa sen vuosittain.
Maista en peri vuokraa, lihapaketin saan jos hirven maillani kaatavat. Sopimus koskee vain hirviä, metsäkanalintuja ei maillani saa metsästää. Toki tiedän että asian valvominen on vaikeaa, mutta ainakin se on soppariin kirjattu. Vaikka toki jokaisen metsästäjän pitäisi muutenkin ymmärtää jättää metso ja teeri rauhaan.
Vuosittainen uusiminen näyttää olennaisesti lisänneen lihapakettien määrää... - malli
Näin mulla kirjoitti:
Mun maillani päättyi 10 vuoden vuokrasopimus joku vuosi sitten. Tein uuden sopimuksen, uusiutuu automaattisesti vuosittain, eli voin myös irtisanoa sen vuosittain.
Maista en peri vuokraa, lihapaketin saan jos hirven maillani kaatavat. Sopimus koskee vain hirviä, metsäkanalintuja ei maillani saa metsästää. Toki tiedän että asian valvominen on vaikeaa, mutta ainakin se on soppariin kirjattu. Vaikka toki jokaisen metsästäjän pitäisi muutenkin ymmärtää jättää metso ja teeri rauhaan.
Vuosittainen uusiminen näyttää olennaisesti lisänneen lihapakettien määrää...Hyvä malli tuo, hirvikantaa voi harventaa, muusta toiminnasta on vain haittaa
- ettei totuus unohdu
malli kirjoitti:
Hyvä malli tuo, hirvikantaa voi harventaa, muusta toiminnasta on vain haittaa
Minä olen mettästellyt jo sillon kun suuri osa teistä oli kiiltoa isienne silimissä.
Kyllä hirvistä päästäis noppeestikin jos tarvetta olis. Niitä pijetään vähän niinkun herranperkeleihen mehtäkarjana. Myö lintumiehet jokka lintuja mettästämmö, te ettö meistä ejes tiiä, ko meillä on ihan omat metkummo ja niitä emmö kerro.Yhen kiväärin kajaukson saatatto kuulla syysaamuna ja siinäpä teijän tietonno meistä on.
Ei pijä mennä uskomaan kaikenmaaliman paskoa joka tuuteista tulee tai lehistä luette ajatelkaa omalla päällännö. - Ei metsästäjää.
ettei totuus unohdu kirjoitti:
Minä olen mettästellyt jo sillon kun suuri osa teistä oli kiiltoa isienne silimissä.
Kyllä hirvistä päästäis noppeestikin jos tarvetta olis. Niitä pijetään vähän niinkun herranperkeleihen mehtäkarjana. Myö lintumiehet jokka lintuja mettästämmö, te ettö meistä ejes tiiä, ko meillä on ihan omat metkummo ja niitä emmö kerro.Yhen kiväärin kajaukson saatatto kuulla syysaamuna ja siinäpä teijän tietonno meistä on.
Ei pijä mennä uskomaan kaikenmaaliman paskoa joka tuuteista tulee tai lehistä luette ajatelkaa omalla päällännö.Selvästi laissa olla jopa määräys ampuut peto, kun tulee asutulle alueelle. Metsästäjän kun ammut saat saman kuin ihmisestä.
- Tyttö ja Piekkari
Näin mulla kirjoitti:
Vuosittainen uusiminen näyttää olennaisesti lisänneen lihapakettien määrää...Sinä vaikuttaisit olevan järkevä maanomistaja. Laitappa siis elävänäpyytäviä loukkuja minkkien, supien ja kissojen takia. Elävänäpyytäviä sen takia, että kaulapannalliset kissat voi viedä kotiinsa tai eläinkoteihin, ja jos loukkuun sattuu vesikko tai lumikko tai joku muu vastaava, niin ei tule surullisia sattumuksia.
Tällälailla saataisiin ne kauan kaivatut mettäkanat takaisin.
- meuhkaaja
Metsästäjät ja poromiehet - ei sen itsekkäämpää paskanjauhajaporukkaa löydy ellei nyt oteta lukuun luonnonsuojelijat- metsänsuojelijat
- neuvoo
Keskustele asiasta muiden mökkiläisten ja maanomistajien kanssa ja sopikaa yhteistoiminnasta. Yleensä maanomistajat pyrkivät suojelemaan alueitaan, joten metsästelijöiden haihtuminen on yleensä kaikkien etu. Pyrkikää keksinäisin sopimuksin estämään maan käyttö metsästelyyn ja siten lopettamaan metsästely ja ammuskelu.
Valokuvatkaa ja rekisteröikää hiippailijat ja ajoneuvot. Pitäkää ÿksittäin ja porukalla kirjaa liikkestä ja ammuskelusta.
Ottakaa selvää, onko metsästely esim. kapeissa lahdissa lainkaan mahdollista asutuksen läheisyyden takia. Silloin kaikki alueelle tulevat ammuskelijat ovat luvattomissa puuhissa. Toimikaa suojellaksenne perheitänne ja luontoa.
Antakaa metsästelijöille reilusti palautetta mikäli he lähestyvät mökkiänne aseineen.
Ilmoittakaa rikoksista ja rikkomuksista (kuten asutuksen liepeillä ammuskelusta) aina poliisille.
Selvittäkää alentavatko hiipparit ja ammuskelijat kiinteistöjenne arvon alennusta.
Ottakaa asia esille kunnissa ja paikaillisissa ja valtakunnan medioissa. Tiedustelkaa kunnan ympäristö- ja luonnonsuojelupolitiikkaa.
Käyttäkää luovaa mielikuvitusta maallanne juoksevien irtokoirien osalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1396639
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495719- 1234881
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523882- 623051
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242392- 352248
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152187