Sain tänään kutsun lapsivesitutkimukseen ja olen todella peloissani. Niskapoimu mitta oli ultrassa 2.2 mm enkä uskonut siinä olevan mitään ongelmaa. Ilmeisesti verikokeesta on löytynyt jotain. Olen alle 30-vuotias, joten ikäkään ei ole riski. Aika on vasta parin viikon päästä ja tulokset saa kolmen viikon päästä kokeista. Miten tämän ajan kestää hätäilemättä?
Mitäs nyt?
6
1145
Vastaukset
- sulla ole
kerrottu syytä, miksi joudut tuohon tutkimukseen? Jos ei, niin soita ihmeessä ja kysy! en minä ainakaan kestäisi odottaa kolmea viikkoa tietämättä tarkkaan minkä takia sinne joutuu... Pidän peukkuja, että ei ole mitään vakavaa!
- pelottaa!
Soitin kyllä ja kysyin, mutta vastaus oli ympäripyöreä. Sen verran ymmärsin, että np-ultra, verikoe ja ikäni antaa riskiluvun 1:216. En tiedä mitä tuosta nyt pitäisi ajatella.
- saada
pelottaa! kirjoitti:
Soitin kyllä ja kysyin, mutta vastaus oli ympäripyöreä. Sen verran ymmärsin, että np-ultra, verikoe ja ikäni antaa riskiluvun 1:216. En tiedä mitä tuosta nyt pitäisi ajatella.
Siis pitäähän sinun saada tietää miksi olet menossa tutkimukseen. Toimenpidehän on vapaaehtoinen, siinä on pieni keskenmenonriskikin. Täytyy sinun saada tieto asiasta, jotta voit itse päättää haluatko koko tutkimukseen mennä. Älytöntä tuollainen ympäripyöreä vastailu. Kai he kertoivat tuosta keskenmenon riskistä?
Ja mikä on muuten ikäisesi riskiluku ilman, että mitään erityistä mistään löytyisi. Sekin sinun kuuluu saada tietää, jotta voit päätöksen tehdä.
Kannatta pysyä tiukkana, soittaa ja kysyä uudelleen.
- :*/
Meillä tuli verikokeen peruusteella kutsu np-ultraan. Kun se oli ok niin sikiön katsottiin olevan ok. Riskisuhde oli 1:339. Ikää minulla on 22. Ilmeisesti käytännöt vaihtelee.
- Minna
Senkin perusteella lasketaan vain riskitekijä eli se ei suoranaisesti kerro, onko vauvalla joku kehityshäiriö. Kyllä kokeen tekijän olisi pitänyt soittaa sulle ja selittää kaikki perinpohjin ja sitten kysyä (!), haluatko lapsivesipunktion, koska siinä on kuitenkin pieni keskenmenon riski. Oheisesta osoitteesta löytyy mun mielestäni selkeää lisätietoa tutkimuksista.
http://www.helsinginlaakarikeskus.fi/palvelut/?file=content_exec&id=419&submenu=114 - ---------
mahdollistahan on että jotain on vialla, mutta aivan yhtä mahdollista on että kaikki on ok. Mun tuttu kävi läpi saman rulianssin. Lapsi terve ja tutkimuksen yhteydessä oli vielä sukupuolikin paljastunut. Tätä eivät tosin olleet halunneet tietää, mutta siinä vaiheessa se oli pieni murhe. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h402899Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062681Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 311719
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025