Singulair & hengitystieinfektiot

Voikovatko nuo kaksi olla yhteydessä toisiinsa niin että singulair aiheuttaisi infektioita? Singulairin aloitettuani minulla on ollut normaalia enemmän antibiottia vaativia hengitystieinfektioita, angiina ja poskiontelotulehdus jo kaksi kertaa. Muilla vastaavaa kokemusta? Minulla on kyllä muutenkin usein flunssaa, mutta aiemmin ei ole vaatinut antibiottia.
87341
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Mulle annettiin Singulairia jatkuviin poskiontelotulehduksiin, käytin sitä kuureina. Helpotti tosi paljon ,mutta kun tuli niin hirvitävä ihottuma ja kutina joka kerran kun sitä käytin, että oli jätettävä pois. Nyt on resepti toiseen vastaavaan , saa nähdä, miten sen kans käy!

Äänestä
  • Oliko sulla ollenkaan hengenahdistusoireita? VAi saitko Singulairia pelkästään poskiontelotulehdusten takia? MUlla flunssat nykyään aiheuttaa hengenahdistusta ja usein saan myös poskiontelotulehduksen. Ajattelin vaan, että auttaisiko tuo minuakin...

    Äänestä

  • sairastelija kirjoitti:

    Oliko sulla ollenkaan hengenahdistusoireita? VAi saitko Singulairia pelkästään poskiontelotulehdusten takia? MUlla flunssat nykyään aiheuttaa hengenahdistusta ja usein saan myös poskiontelotulehduksen. Ajattelin vaan, että auttaisiko tuo minuakin...

    .. keuhkolääkäri suositteli muutama vuosi sitten Singulairea minun vaikeaan poskiontelovaivaan ja jatkuvaan nuhaa. Singulaire on hyvä lääke nenä, poskiontelo ja astma oireistoon. Singulairesta tuli myös minulle ihottumaa. Jätin lääkkeen pois monta kertaa ja aloitin uudestaan. Singulaire poistaa hankalat ja sietämättömät nenä ja astma oireet mutta tuo ihotttuman. Nykyään minulla on vain kaulassa paukamia. Hyväksyn ne ja käytän Singulairea. Katson sitten jatkossa mitä teen ja mitä lääkäri sanoo.

    Äänestä

  • astmaan ja poskiontelovaivaan kirjoitti:

    .. keuhkolääkäri suositteli muutama vuosi sitten Singulairea minun vaikeaan poskiontelovaivaan ja jatkuvaan nuhaa. Singulaire on hyvä lääke nenä, poskiontelo ja astma oireistoon. Singulairesta tuli myös minulle ihottumaa. Jätin lääkkeen pois monta kertaa ja aloitin uudestaan. Singulaire poistaa hankalat ja sietämättömät nenä ja astma oireet mutta tuo ihotttuman. Nykyään minulla on vain kaulassa paukamia. Hyväksyn ne ja käytän Singulairea. Katson sitten jatkossa mitä teen ja mitä lääkäri sanoo.

    sulla tuo singulair siis jatkuvaan nenän vuotamiseen? Tai onko sulla edes sellaista vaivaa. Mulla on jatkuva nuha ja nenän vuotaminen on raivostuttavaa. Jatkuvasti pitää kulkea nenäliina mukana ja olla niistämässä nenää.

    Äänestä

  • sairastelija kirjoitti:

    sulla tuo singulair siis jatkuvaan nenän vuotamiseen? Tai onko sulla edes sellaista vaivaa. Mulla on jatkuva nuha ja nenän vuotaminen on raivostuttavaa. Jatkuvasti pitää kulkea nenäliina mukana ja olla niistämässä nenää.

    allergiseen nuhaan ja kaikkeen tuskalliseen vaivaan kurkun ja nenä seudulla. Samalla on astmalääke ja olen sen astmalääkäriltä saanutkin.
    Ns. vesinuhaan ei ainakaan minulla auta muu kuin nenäliina tai antaa valua.

    Ensin oli vesinuha, sitten paha allerginen yliherkkyysnuha ja sitten tuli vaikeahoitoinen astma.
    Nuhaa olen yrittänyt hoitaa vuosikymmeniä.
    T. Seuraavaksi nenän vaihto

    Äänestä

lopetin singulairin ja olin siihen todella tyytyväinen, ei minkään näköisiä astma tai muitakaan oireita.

Äänestä

Minkälaista ihottumaa teille on tullut Singulairista? Minulle on tullut parin viime vuoden aikana kasvoihin kuin tukkeutuneita talirauhasia. Ikinä ennen ei ole ollut ongelmia ihon kanssa. Ajattelen, että vaiva johtuu jostakin lääkkeestä, ehkä Singulairista.

Äänestä

Minulle Symbicort aiheutti yli vuoden jatkuvan sairastamisen. Sairastin varmaan 10 flunssaa peräjälkeen, mutta se loppui kuin seinään, kun Symbicort vaihdettiin toiseen lääkkeeseen. Singulairia olen käyttänyt jo vuosia, enkä ole sinä aikana sairastanut kuin normaalit pari flunssaa vuodessa. Paitsi sitten kun aloin käyttää Symbicortia...

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hhh kirjoitti:

Voikovatko nuo kaksi olla yhteydessä toisiinsa niin että singulair aiheuttaisi infektioita? Singulairin aloitettuani minulla on ollut normaalia enemmän antibiottia vaativia hengitystieinfektioita, angiina ja poskiontelotulehdus jo kaksi kertaa. Muilla vastaavaa kokemusta? Minulla on kyllä muutenkin usein flunssaa, mutta aiemmin ei ole vaatinut antibiottia.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu