Minulle tehtiin lasik muutama viikko sitten. En ole ollenkaan tyytyväinen tulokseen. Pärjään toki ilman silmälaseja, mutta näkö on todella sumea. Näen todella huonosti kauas esim. kaupassa en tunne ihmisiä vasta kun aivan lähellä. Tuntuu että on pakko päästä uusintaleikkaukseen.
Onko muita tyytymättömiä? Ja millaisissa tapauksissa uusintaleikkaus tehdään? Eli minkä katsotaan olevan riittävä näkö ilman laseja pärjäämiseen? Kertokaa omia kokemuksia.
Tyytymätön lasik tulokseen?
6
3323
Vastaukset
- Miinnu
Paljonko oli miinuksia?
Itse näin jo heti muutaman tunnin päästä leikkauksesta hyvin ja ongelmia ei ole ollut koko aikana. Vähän on ollut kuivat silmät. - harkitsee...
Missäs kävit leikkauttaan?
voi olla että se sumentuma menee ohi. - muuten tyytyväinen
minulla tehtiin lasik kk sitten ja huomaan, että
oikeassa silmässä näkö vaihtelee hieman riippuen päivästä. Oliko sinulla paljonkin miinusta? - n27
Mulla alkaa olla 2 kuukautta lasik-leikkauksesta. Alussa näkö oli välillä sumea, mutta ei ihan noin pahasti kuin sulla Ramona. Esim. aamuisin saavuttuani töihin meni pari tuntia ennenkuin silmät tottuivat valaistukseen. Tuntui, että näkö oli sumea vaikka pärjäsinkin ihan hyvin. Ja ekoilla viikoilla hämäränäkö oli sisätiloissa muutenkin huono. Sumeus meni sitten ohi ja hämäränäkökin on jo hyvä. Ongelmia ei ole myöskään heijastusten tms kanssa. Nyt näkö on täydellinen, juuri tällä viikolla kävin ekassa varsinaisessa tarkastuksessa. Voi olla, että sun näkösi kehittyy vielä. Jos vaikka kuljet ulkona kirkkaassa ulkoilmassa ja menet kauppaan, eivät silmät osaa heti sopeutua muutokseen. Silmäkirurgi sanoi mulle, että näkö kehittyy edelleen kuukausia.
- Sssöss
>Silmäkirurgi sanoi mulle, että näkö kehittyy edelleen kuukausia.
Kyllä sen lopullisen tuloksen huomaa suht nopeasti. Lasikissa maksimissaan kuukaudessa ja PRK:ssa parissa kuukaudessa. Tottakai jotain pieniä muutoksia voi tapahtua vuodenkin ajan, mutta ne eivät ole enää mitenkään radikaaleja. Joten jos lasikista kulunut jo 2 kuukautta ja on edelleen sokea kuin peipponen, niin so long. - ***
Sssöss kirjoitti:
>Silmäkirurgi sanoi mulle, että näkö kehittyy edelleen kuukausia.
Kyllä sen lopullisen tuloksen huomaa suht nopeasti. Lasikissa maksimissaan kuukaudessa ja PRK:ssa parissa kuukaudessa. Tottakai jotain pieniä muutoksia voi tapahtua vuodenkin ajan, mutta ne eivät ole enää mitenkään radikaaleja. Joten jos lasikista kulunut jo 2 kuukautta ja on edelleen sokea kuin peipponen, niin so long.ap:llä onkin kulunut vasta pari viikkoa. Kyllä minulla ainakin meni jopa pari kuukautta aikaa, ennen kuin näkö tasaantui ja puolisen vuotta meni kontrastirajapintojen terkentumiseen. Varsinkin jos silmät pääsee kuivumaan (lähinnä yli-innokkaan allergialääkkeen syönnin vuoksi) niin näkö on sumea.
Kannattaa odotella rauhassa näön tasaantumista :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283067No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452330- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11760