Olen vähän pihalla, olen jäämässä kesäksi hoitovapaalle (2 1/2kk), lapseni on ollut kunnallisessa päivähoidossa, kun minun piti irtisanoa hoitopaikka, että saisin kodinhoidontukea, minulle sanottiin kunnasta ettei he suostu irtisanomaan hoitopaikkaa noin lyhyeksi aikaa, koska ei opettajatkaan saa irtisanoa lastensa paikkoja kesälomiensa ajaksi. Onko kellään muulla samoja kokemuksia?
Ei oikeutta kodinhoidontukeen?
7
881
Vastaukset
- on ihmeellistä
Tottakai saat irtisanoa hoitopaikan. Et vain välttämättä saa lastasi takaisin hoitoon samaan paikkaan, kun palaat töihin.
- Juuristi
Kotihoidontuki ei ole tarkoitettu kesälomatueksi.
Siksi kunnallinen hoito pitää ensin irtisanoa.
Hae sitten kotihoidontuen saatuasi irtisanottua
paikkaa uudelleen.
Muutoinhan kaikki yli kuukauden lomaa pitävät voisivat hakea loma-ajalle kotihoidontuen.- kkl
Joo ymmärrrän kyllä et jos kesälomalle jää niin ei anneta irtisanoa hoitopaikkaa, mut nyt on kyse hoitovapaasta ei kesälomasta, onhan se aivan uskomatonta et kunta ei anna irtisanoo hoitopaikkaa kun on kyse näin lyhyestä ajasta.
- Äiti x 3
Mun mielestä se on niin että jos irtisanot lapsen hoitopaikan niin se väli että taas haet (ja saat) kunnalta uutta hoitopaikkaa on 4kk.
Eli sun pitäis toisinsanoen olla hoitovapaalla vähintään se 4kk, että kunta olis taas velvollinen järjestämään lapsellesi uuden hoitopaikan.
Mä en oo tästä tosiaankaan sitten ihan sata varma, mutta jonkun tollaisen jutun muistaisin kuulleeni.- ................
Työttömäksi jäädessäni irtisanoin paikan ja jäin kotihoidontuelle. Silloin sanoivat, että oikeastaan ei ole riskiä, ettei paikkaa tarvittaessa saa, koska kunnan on järjestettävä se kahdessa viikossa, jos taas töitä löytyy. Voipi olla kuntakohtaisia eroja lain tulkinnassa tietysti.
- kokemukset on
Niinpä!
Meillä on lapsi 01.06 - 31.07 välisen ajan kokonaan kotona. Kuitenkin, joudumme maksamaan tarhapaikasta puolet, eli 100 euroa/kk, eikä siis voi hakea kotihoidon tukea.
Tämä on ikävä, valitettava yksityiskohta päivähoitolaissa.- Äiti x 3
meillä on ns. maksuvapaita kuukausia, jolloin lapset ovat kotona hoidossa, mutta kaupungille maksetaan ns. varausmaksu hoitopaikasta joka on 18e/kk. Tosin silloinkaan ei saa kodinhoidontukea koska on koko ajan varaus päällä kaupungin hoitopaikkaan.
Tätä etuutta on käytettävissä muistaakseni kesäisin (kesä-elokuu) 2kk ja muuna aikana (syys-toukokuu) 1kk.
Että eroavaisuuksia näköjään löytyy ja paljonkin varsinkin hintojen suhteen riippuen missä asuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760