Olen 12, pian 13 vuotias poika. Minua kiinnostaisi tuo paini, mutta onko enää mahdollista menestyä kilpailuissa jos aloittaa näin myöhään? Olen kuullut, että paini on perinteisesti "pienten miesten laji". Miten on pitääkö tämä paikkaansa? Pituutta on semmonen 182 cm ja painoa noin 75 kg. Sitten vielä sitä olen miettinyt, että ainakin täälläpäin on painikoulussa kaikki pieniä "nappuloita", joten en tiedä miten aloittaisin.
Juu
11
2017
Vastaukset
- kari o
Niin jos olet todella tuon kokoinen kaveri, niin olen varma että alueesi painiseuran valmentaja ottaa sinut enemmän kuin riemumielin mukaan painitouhuun. Juuri sinunlaisia isoja kavereita kaivataan matolle. Rohkeasti mukaan vaan ja samantien onnittelut sille seuralle jonka värejä pääset edustamaan.
- Missä päin asut?
Nimittäin todella mieluusti mukaan vaan!
Lueppas vaikka Karelinin historiaa: hänkin aloitti vasta 19 vuotiaana (on tosin ainutlaatuinen sarjassaan) ja näin hienosti on menestynyt, että ei muuta kuin mukaan vaan! - Hupsis
Missä päin asut? kirjoitti:
Nimittäin todella mieluusti mukaan vaan!
Lueppas vaikka Karelinin historiaa: hänkin aloitti vasta 19 vuotiaana (on tosin ainutlaatuinen sarjassaan) ja näin hienosti on menestynyt, että ei muuta kuin mukaan vaan!Aloitti kyllä vähän aikaisemmin, kun edusti Kalle Anttila turnauksessa Töölössä 18-vuotiaana.
- Viestiketjun aloittaja
En tiennytkään, että isokokoisemmat ovat noin "haluttuja". Kyllä tässä varmaan on pian pakko ottaa yhteyttä seuraan... Juu ja asustelen Ilmajoella.
- arvaillaan kuka
Hienosti ainakin kirjoitat 12-vuotiaaksi pojaksi. Välimerkitkin lähes kohdallaan. Tuleva Waltari vaiko Päätalo?
- jo nuoremmatkin
osaavat kirjoittaa oikein.... varsinkin jos on hiukankaan peruskoulua käynyt ja tämä poika on käynyt jo kohta 6 vuotta!
- eikka
Kirjoituksen mukainen sanoma - ilman välimerkkeihin tms. puuttumatta - kertoi sen että kyseessä ei ollut nuori vaan joku aikuinen henkilö. Joko oman lapsensa puolesta tai muutoin asiaan kytkeytyneenä lähemmin. Teksti ei ollut 12-13v lapsen kirjoittama 99.99% varmuudella.
- Viestiketjun aloittaja
On se nyt ihmejuttu jos ei saa kirjoittaa kieliopillisesti oikein ja selvästi, kun sattuu olemaan lapsi/nuori! Minä olen edelleenki 12 ja täytän tänä vuonna 13. No eipähän ole minun ongelmani mitä luulette, enkä todellakaan aloittanut ketjua kirjoitusteni kommentoimista varten, vaan jotain ihan muuta.
- Viestiketjun aloittaja
Viestiketjun aloittaja kirjoitti:
On se nyt ihmejuttu jos ei saa kirjoittaa kieliopillisesti oikein ja selvästi, kun sattuu olemaan lapsi/nuori! Minä olen edelleenki 12 ja täytän tänä vuonna 13. No eipähän ole minun ongelmani mitä luulette, enkä todellakaan aloittanut ketjua kirjoitusteni kommentoimista varten, vaan jotain ihan muuta.
Vai pitääkö tässä alkaa tahallaan kirjoittamaan epäselvästi, että ei heti epäiltäisi aikuiseksi?
- huh teitä ihmisiä
Jos teistä yksikään osaa oikolukea tekstiä, oli aloitus virheitä täynnä sekä kielellisesti, että oikeinkirjoitukseltaan!!!
- Viestiketjun aloittaja
huh teitä ihmisiä kirjoitti:
Jos teistä yksikään osaa oikolukea tekstiä, oli aloitus virheitä täynnä sekä kielellisesti, että oikeinkirjoitukseltaan!!!
Eiköhän tästä nyt voisi pikkuhiljaa alkaa palaamaan alkuperäiseen asiaan takaisin...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724757
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h724634Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv762883Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222226Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.592015Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska161707- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121399- 1851298