Ehkä tyhmä kysymys mut voiko noita palmoliven aroma therapy suihkusaippuoita käyttää raskaana?
tietämätön
12
952
Vastaukset
- angel_86
Taas yks sellanen asia, mikä mulle ei oo tullu koskaan mieleenkään! :) Ite käytän just tota kyseistä suihkusaippuaa vielä samanmerkkistä deodoranttia. Eikä kyllä oo tullut mieleen, että niistä vois olla jotain haittaa. :)
Mulla on jotain Yves Rocherin hierontaöljyä, jossa on aroma terapeuttista öljyä, ja sitä ei saa käyttää raskauden aikana, en tiedä miksi. Pitäis varmaan ottaa selvää näistä aroma öljyistä, että mikä niissä voi vaikuttaa ei-toivotusti sikiöön. Mä mietin samaa noista Palmoliven suihkugeeleistä, että saakohan niitäkään käyttää jos niissäkin on kerran aroma öljyjä?
- angel_86
Helmi78 kirjoitti:
Mulla on jotain Yves Rocherin hierontaöljyä, jossa on aroma terapeuttista öljyä, ja sitä ei saa käyttää raskauden aikana, en tiedä miksi. Pitäis varmaan ottaa selvää näistä aroma öljyistä, että mikä niissä voi vaikuttaa ei-toivotusti sikiöön. Mä mietin samaa noista Palmoliven suihkugeeleistä, että saakohan niitäkään käyttää jos niissäkin on kerran aroma öljyjä?
Mitä tarkoittaa "ei-toivotusti"? Niin monista kaiken maailman ruoka-aineista ja muistakin aineista saa kuulla, että ne on (olevinaan) "haitallisia", mutta missään ei koskaan kerrota että mitä ne sitten aiheuttaa.
Sitä paitsi mä en käytä päivittäin noita tuotteita, vain silloin tällöin. Ja mulla on nyt yks käyttämätön deodorantti, enkä ajatellut heittää sitä täysinäisenä menemään, kun muutenkin on rahat vähissä.
Ei ole tarkoitukseni olla töykeä, mutta välillä ottaa vaan päähän nämä kaiken maailman kiellot ja määräykset... - Jihuuu
Helmi78 kirjoitti:
En itsekään muista mikä juttu niissä joissain öljyissä oli, eli en ole haalinut niitä käyttöön nyt mistään, mutta suihkugeeliä olen kyllä ostanut huoletta kun olen olettanut että se on "vain" suihkugeeliä.
- angel_86
angel_86 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "ei-toivotusti"? Niin monista kaiken maailman ruoka-aineista ja muistakin aineista saa kuulla, että ne on (olevinaan) "haitallisia", mutta missään ei koskaan kerrota että mitä ne sitten aiheuttaa.
Sitä paitsi mä en käytä päivittäin noita tuotteita, vain silloin tällöin. Ja mulla on nyt yks käyttämätön deodorantti, enkä ajatellut heittää sitä täysinäisenä menemään, kun muutenkin on rahat vähissä.
Ei ole tarkoitukseni olla töykeä, mutta välillä ottaa vaan päähän nämä kaiken maailman kiellot ja määräykset...Anteeksi vielä, jos tuo edellinen viestini vaikutti jotenkin töykeältä. Ei ollut suunnattu ketään teistä kohtaan.
Tuntuu vaan välillä siltä, että kaikki se mitä normaalisti elämässäni teen, on kiellettyä raskauden aikana. Kohta varmaan joku sanoo, että puuvillaa sisältäviä vaatteita ei saa käyttää kun on raskaana. Eli pikemminkin kohta vois kysyä, mikä sitten ON sallittua?! Eli mitä SAA tehdä, kun niin paljon on jo kaikkea mitä EI saa missään tapauksessa tehdä. angel_86 kirjoitti:
Ei ole tarkoitukseni olla töykeä, mutta välillä ottaa vaan päähän nämä kaiken maailman kiellot ja määräykset...No, en kyllä ymmärrä miksi vetäsit herneen nenuun tosta mun kommentista, kun kerroin vaan, että yleensä aromaattisista öljyistä sanotaan ettei niitä saa käyttää raskauden aikana. Sanoin, etten itsekään tiedä miksi ja että pitäisi varmaan ottaa selvää. Yritin googlettaa, mutta löysin vain kamalasti tietoa öljyistä ja aina maininnan, ettei raskauden aikana niitä saa käyttää iholla, vain hengitysteitse. Ei missään kerrottu miksi. Ei kannata takertua mun sanamuotoihin, kun en yritä olla mitenkään ammattilainen näissä. Tarkoitin tuolla "ei-toivotusti" sitä, että kai niistä jotain haittaa voi sikiölle olla, kun joka paikassa sitä toitotetaan ettei niitä saa raskauden aikana iholla käyttää... En kyllä pysty tätä perustelemaan, koska en löytänyt netistä mitään tietoa, mutta jokainen tehköön mun puolesta niinkuin haluaa. Minä en käytä silti.
- Jihuuu
angel_86 kirjoitti:
Anteeksi vielä, jos tuo edellinen viestini vaikutti jotenkin töykeältä. Ei ollut suunnattu ketään teistä kohtaan.
Tuntuu vaan välillä siltä, että kaikki se mitä normaalisti elämässäni teen, on kiellettyä raskauden aikana. Kohta varmaan joku sanoo, että puuvillaa sisältäviä vaatteita ei saa käyttää kun on raskaana. Eli pikemminkin kohta vois kysyä, mikä sitten ON sallittua?! Eli mitä SAA tehdä, kun niin paljon on jo kaikkea mitä EI saa missään tapauksessa tehdä...ehkä itse olen niin tylsä tyyppi, mutta en koe että nämä suositellut kiellot ja rajoitukset vaikuttaisivat mitenkään elämääni. Entäs sitten jos en voi syödä jotain haukea raskausaikana ja muitakin kaloja rajoitetusti. Ja so what, vaikka tuorejuustoakaan en nauti missään muussa kuin uunipiirakassa. Selluliittigeeleistä ym en ole välittänyt muutenkaan. Aika lyhyt aika tämä raskaus on, että rakastamani päärynäsiiderin puutekaan ei tunnu missään, kun tietää että ne kiellot ja rajoitukset on tutkittu ja tehty sikiön hyvinvointia ajatellen. Itse en ole mikään tutkija, joten luotan suosiolla heihin, jotka ovat asiantuntijoita. Jokainenhan voi itse valita, noudattaako ohjeita vai ei. Sitten ei tosin kannata itkeä seuraamuksia. Minä en ainakaan tunne sympatiaa ihmistä kohtaan, jonka lapsen kehitys on hidasta, jos tämä ihminen on käyttänyt alkoholia säännöllisesti raskausaikana - vaikkakin kohtuudella. Ja ollut myös muutoin välittämättä rajoituksista, koska "pitää voida elää normaalia elämää". Sattuu olemaan eräs tällainen ihminen valitettavankin lähellä lähipiirissä. Toivottavasti lapsella ei nyt enää enempää ongelmia ilmenisi, vaan lähtisi kehitys rullaamaan ja ottaisi muut kiinni.
Ei kenenkään tarvitse siis ärsyyntyä niistä kielloista ja rajoituksista. Meitä on nimittäin paljon, jotka haluamme ne tarkkaan tietää ja niitä myös noudattaa. Sitten ainakin tietää, että mahdolliset vaivat lapsella eivät johdu jostian, mitä on tehnyt raskausaikana. - angel_86
Helmi78 kirjoitti:
No, en kyllä ymmärrä miksi vetäsit herneen nenuun tosta mun kommentista, kun kerroin vaan, että yleensä aromaattisista öljyistä sanotaan ettei niitä saa käyttää raskauden aikana. Sanoin, etten itsekään tiedä miksi ja että pitäisi varmaan ottaa selvää. Yritin googlettaa, mutta löysin vain kamalasti tietoa öljyistä ja aina maininnan, ettei raskauden aikana niitä saa käyttää iholla, vain hengitysteitse. Ei missään kerrottu miksi. Ei kannata takertua mun sanamuotoihin, kun en yritä olla mitenkään ammattilainen näissä. Tarkoitin tuolla "ei-toivotusti" sitä, että kai niistä jotain haittaa voi sikiölle olla, kun joka paikassa sitä toitotetaan ettei niitä saa raskauden aikana iholla käyttää... En kyllä pysty tätä perustelemaan, koska en löytänyt netistä mitään tietoa, mutta jokainen tehköön mun puolesta niinkuin haluaa. Minä en käytä silti.
Pyydän anteeksi, että reagoin vähän turhan voimakkaasti... ei oo yleensä ollut tapana täällä palstalla.
En tarkoita, etteikö rajoituksista ja kielloista olisi hyötyä. Ne on varmasti järkeviä! Enkä myöskään tarkoita, etten itse ollenkaan välittäisi niistä. Ehkä olen vain niin "laiska" ihminen, etten jaksa koko ajan kyttäillä kaupassa tuoteselosteita.. kun en ole tehnyt niin ennenkään. :) Tiedän että ehkä pitäisi tarkemmin seurata mitä suuhunsa pistää, kun tähän asti olen syönyt sitä mitä on milloinkin mieli tehnyt, sen kummemmin miettimättä. Ja kunnioitan ja arvostan ihan oikeasti niitä, jotka jaksavat noudattaa kaikkia ohjeita ja elää muutenkin mallikkaasti! :) Itse en vaan aina jaksa, ja välillä tulee sellaisia "masennuksen" ja "itseinhon" kausia, jolloin koko tämä raskaus tuntuu jotenkin "turhalta" ja välillä jopa kaduttaa, että tuli ylipäätään hankkiuduttua raskaaksi. =/ Mutta olen kuitenkin kuullut, että kaikki tuollaiset tuntemukset kuuluu tähän asiaan... eli raskauteen. Ja ehdottomasti useimmiten olen kuitenkin maailman onnellisin tyttö tämän uuden tulokkaan johdosta!! :)
Joten anteeksi vielä kerran, että vähän ylireagoin... ei ollut todellakaan tarkoitus loukata ketään.
- eli...
Kiitoksia vastanneille...mutta siis uskaltaako tota suihkusaippuaa käyttää, käyttäisittekö te?
- realniina
Itse olen ainakin käyttänyt aroma therapy sensualia, kun ei sitä ole missään kielletty.
Ja kaikki on mennyt ok ainakin minulla. - realniina
Ja kun kyseessä kuitenkin on vain suihkusaippua, eikä mikään hierontaöljy, niin empä usko että siitä on yhtään mitään haittaa.
- LLT
realniina kirjoitti:
Ja kun kyseessä kuitenkin on vain suihkusaippua, eikä mikään hierontaöljy, niin empä usko että siitä on yhtään mitään haittaa.
ite en oo käyttänyt, mutta käyttäisin, koska se on "vaan" suihkusaippuaa, ei siis syytä huoleen ainakaan omasta mielestäni !!
eihän se imeydy ihoon, vaan peset sen pois. eikä se tosiaan ole muuta kuin sitä saippuaa..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h654242- 674241
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1092905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv582796Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212029Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.551992Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151679- 321503
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1091353- 1801281