Minulla tulee ajoittain rintakipua, en edes osaa sanoa koska tai mistä syystä mutta esim. jos nopeasti kumarrun nostamaan jotakin maasta, tai nykyään joskus kun makaan vasemmalla kyljelläni?! Rintapistoksia on ollut silloin tällöin lapsesta asti, nyt 30 v. nainen. Suvussa paljon sydäntautia (sepelvaltimo-?). Kipu on "repivää", tai niinkuin pistävää/viiltävää, ja helpottaa jos käyn selälleni maate tai nostan vasemman käden ylös pään yläpuolelle?! Tällaisen "kohtauksen" aikana en voi hengittää syvään, silloin sattuu. Hengitän siis pinnallisesti ja nopeasti kunnes hellittää.
Voiko olla sepelvaltimotauti? Tai mikä?
Suurkiitos kaikista vastauksista!
Mitä voisi olla?
4
800
Vastaukset
- Minja
Ihan ekaks sun pitäis muistaa hengittää mahdollisimman rauhallisesti, kun kohtaus tulee. Nopea hengittäminen voi helposti mennä hyperventiloinniksi ja se pahentaa oireita. Ja yritä välttää pinnallista hengitystä jos vaan mahdollista. Lääkäriin sun kannattas mennä, jos huolettaa.
- hermoraunio
Kiitos vastauksesta!
Siis en hengitä mitenkään ylinopeasti, mutta henkäisyt ovat tietenkin tavallista lyhyempiä koska minun on, kuten sanoin, hengitettävä pinnallisesti. Muu ei tule kysymykseenkään, koska sattuu.
Jostain syystä lääkärit eivät vaikuta ottavan vakavasti nuorehkoja naispotilaita. Olen myös lukenut, että naisten sydänoireet ovat usein epämääräisiä ja vaikeaselkoisia. Olen kokemuksesta huomannut, että mitä enemmän itsellä on taustatietoa ennenkuin menee lääkäriin, sitä parempiin tuloksiin päästään. Pari kertaa minullekin on väitetty ihan pokkana ettei minulla tiettyä sairautta ole, mutta olen ollut tiukkana ja lopulta on todettu että asia oli juuri niin kuin sanoin! Täytyy siis vain tietää potilaana mitä haluaa ja tarvitsee.... huoh. Eli otan mielelläni vastaan vinkkejä! - minja
hermoraunio kirjoitti:
Kiitos vastauksesta!
Siis en hengitä mitenkään ylinopeasti, mutta henkäisyt ovat tietenkin tavallista lyhyempiä koska minun on, kuten sanoin, hengitettävä pinnallisesti. Muu ei tule kysymykseenkään, koska sattuu.
Jostain syystä lääkärit eivät vaikuta ottavan vakavasti nuorehkoja naispotilaita. Olen myös lukenut, että naisten sydänoireet ovat usein epämääräisiä ja vaikeaselkoisia. Olen kokemuksesta huomannut, että mitä enemmän itsellä on taustatietoa ennenkuin menee lääkäriin, sitä parempiin tuloksiin päästään. Pari kertaa minullekin on väitetty ihan pokkana ettei minulla tiettyä sairautta ole, mutta olen ollut tiukkana ja lopulta on todettu että asia oli juuri niin kuin sanoin! Täytyy siis vain tietää potilaana mitä haluaa ja tarvitsee.... huoh. Eli otan mielelläni vastaan vinkkejä!Naisia ei todellakaan oteta vakavasti, varsinkaan nuoria naisia. itse olen 24- vuotias ja vaikeaa oli saada lääkärit tutkimaan. Vaadi, vaadi ja vaadi. Ja käy niin monta kertaa lääkärillä, että tutkiivat. Mä olen käynyt myös yksityispuolella lääkärissä. Siellä on enemmän aikaa lääkäreillä ja kuunteleevat paremmin
- minävainen
minja kirjoitti:
Naisia ei todellakaan oteta vakavasti, varsinkaan nuoria naisia. itse olen 24- vuotias ja vaikeaa oli saada lääkärit tutkimaan. Vaadi, vaadi ja vaadi. Ja käy niin monta kertaa lääkärillä, että tutkiivat. Mä olen käynyt myös yksityispuolella lääkärissä. Siellä on enemmän aikaa lääkäreillä ja kuunteleevat paremmin
uskoisin vahvasti, että vaivasi on lihas- tai tukirankaperäinen. Oirekuva ei täsmää verenkiertoelimistönsairauksiin. Käy katsomassa esim. sydänliiton sivuilta sepelvaltimotaudista tai muista sydäntaudeista niin saat mielenrauhan. Silti sinuna menisin lääkärille, jotta saat lähetteen esim. fysioterapiaan jos vaivasi on jotain tukirankaperäistä kuten esim. Tiezen oireyhtymä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455050Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101159- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743