Kokemäenjoesta saamuutakin kuin nahkiaisia, Nakkilassa on hieno koski uisteluun, ja paikan päältä voi hankkia tukikohdakseen maatilan talouskeskuksen. Kävin siellä viime viikonloppuna. On myynnissä. Kuviakin löytyy ihan oikein webbisaitilta "http://koti.welho.com/kmikola
siistin näköistä
Nahkiainen ei ole kala
2
438
Vastaukset
- Itse asiassa
Kalojen taksonominen luettelo on laadittu siksi,että puhuisimme samasta asiasta.
Taksonomiseen luetteloon on koottu olemassa olevat kalat ja sukupuuttoon kuolleet kalat fossiililöytöjen perusteella.
Nahkiainen kuuluu ympyräsuisten luokkaan.Siksi sanotaan,että se ei ole kala.
Olemassa olevat kalat jakaantuvat rustokalojen,luukalojen ja ympyräsuisten luokkiin.Luokat ovat rinnakkaisia toisilleen.Voidaan siis sanoa,että kaloja ovat rustokalat,luukalat ja ympyräsuiset.Eli tuon perusteella nahkiainen on kala.
Tämä on sinänsä saivartelua,kirjoitankin siitä siksi,että kalojen taksonomialla on ongelmansa sekä määrityksen että uuden tiedon tulkinnan osalta.Aiheesta puhuvien kesken se aiheuttaa hämmennystä ja väärinkäsityksiä,etenkin kun siihen liitetään mukaan vuosisataisia uskomuksia,murrealueiden kielestä johtuvia eroavaisuuksia ja silkkaa potaskaa.
Nahkiaisen osalta taksonominen luettelo on tehnyt nahkapäätöksen.Nahkiainen kuuluu ympyräsuisiin eikä ole sen perusteella kala,
Ympyräsuiset luokkana ovat rustokalojen ja luukalojen rinnalla,sen perusteella nahkiainen on kala.
Taksonomisen luettelon nimi on Kalojen ja ympyräsuisten taksonominen luettelo,sen perusteella nahkiainen ei ole kala.
Jo meillä riittää aiheesta kapakanpöydässä kinasteltavaa,kaikki ovat oikeassa ja jokainen on väärässä.- 3min Kokemäenjoelle
Niin. Tieteelisestä luokituksesta en käy väittelemään. Nakkilan vaakunassa on nahkiainen. Minulle on kerrottu että se kuuluu ympyräsuisiin. Kuuluvatko ympyräsuiset kaloihin... beats me. Joku väitti et ei. Ja joopa joo.
Miten vaan, mutta hyvältä maistuvat.
Kevennykseksi vanha alueen "tarina":
- Muija putosi matonpesulaiturilta Kokemäenjokeen ja ruumis löytyi vasta viikkojen päästä. Isäntä katsoi ja sanoi: "Heittäkää takasiv' vaa' ku' noi' hyvi' nahkiaisii tullee."
Kaupallinen viesti: Heittäkää oma muijanne / äijänne täysin vesioikeuksin Kokemäenjokeen! Lisäinfoa osoitteessa:
"http://koti.welho.com/kmikola
PS: hieno tuo lopetus: "kaikki ovat oikeassa
- ja jokainen väärässä."
-Paitsi ehkä itsetunnoltaan haasteellinen, joka ei ota kantaa... ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432201Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t21968Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist174872Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19806- 75752
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101675