Kokemäenjoesta saamuutakin kuin nahkiaisia, Nakkilassa on hieno koski uisteluun, ja paikan päältä voi hankkia tukikohdakseen maatilan talouskeskuksen. Kävin siellä viime viikonloppuna. On myynnissä. Kuviakin löytyy ihan oikein webbisaitilta "http://koti.welho.com/kmikola
siistin näköistä
Nahkiainen ei ole kala
2
435
Vastaukset
- Itse asiassa
Kalojen taksonominen luettelo on laadittu siksi,että puhuisimme samasta asiasta.
Taksonomiseen luetteloon on koottu olemassa olevat kalat ja sukupuuttoon kuolleet kalat fossiililöytöjen perusteella.
Nahkiainen kuuluu ympyräsuisten luokkaan.Siksi sanotaan,että se ei ole kala.
Olemassa olevat kalat jakaantuvat rustokalojen,luukalojen ja ympyräsuisten luokkiin.Luokat ovat rinnakkaisia toisilleen.Voidaan siis sanoa,että kaloja ovat rustokalat,luukalat ja ympyräsuiset.Eli tuon perusteella nahkiainen on kala.
Tämä on sinänsä saivartelua,kirjoitankin siitä siksi,että kalojen taksonomialla on ongelmansa sekä määrityksen että uuden tiedon tulkinnan osalta.Aiheesta puhuvien kesken se aiheuttaa hämmennystä ja väärinkäsityksiä,etenkin kun siihen liitetään mukaan vuosisataisia uskomuksia,murrealueiden kielestä johtuvia eroavaisuuksia ja silkkaa potaskaa.
Nahkiaisen osalta taksonominen luettelo on tehnyt nahkapäätöksen.Nahkiainen kuuluu ympyräsuisiin eikä ole sen perusteella kala,
Ympyräsuiset luokkana ovat rustokalojen ja luukalojen rinnalla,sen perusteella nahkiainen on kala.
Taksonomisen luettelon nimi on Kalojen ja ympyräsuisten taksonominen luettelo,sen perusteella nahkiainen ei ole kala.
Jo meillä riittää aiheesta kapakanpöydässä kinasteltavaa,kaikki ovat oikeassa ja jokainen on väärässä.- 3min Kokemäenjoelle
Niin. Tieteelisestä luokituksesta en käy väittelemään. Nakkilan vaakunassa on nahkiainen. Minulle on kerrottu että se kuuluu ympyräsuisiin. Kuuluvatko ympyräsuiset kaloihin... beats me. Joku väitti et ei. Ja joopa joo.
Miten vaan, mutta hyvältä maistuvat.
Kevennykseksi vanha alueen "tarina":
- Muija putosi matonpesulaiturilta Kokemäenjokeen ja ruumis löytyi vasta viikkojen päästä. Isäntä katsoi ja sanoi: "Heittäkää takasiv' vaa' ku' noi' hyvi' nahkiaisii tullee."
Kaupallinen viesti: Heittäkää oma muijanne / äijänne täysin vesioikeuksin Kokemäenjokeen! Lisäinfoa osoitteessa:
"http://koti.welho.com/kmikola
PS: hieno tuo lopetus: "kaikki ovat oikeassa
- ja jokainen väärässä."
-Paitsi ehkä itsetunnoltaan haasteellinen, joka ei ota kantaa... ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1537800- 614360
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1403993Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233902Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423300Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383208Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko253205- 482923
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422721- 492484