Ongelmani on virtsaus. Se ei tapahdu normaalisti. Koti on ainut paikka, jossa ei ole minkäänlaisia ongelmia ulostamisen kannalta.
Istuessani pöntölle kovankin hädän edessä, ei vain tapahdu mitään. Jännitän jotenkin alapään lihaksiani, enkä saa niitä rennoiksi. Virtsaa ei tule, suuri hätä jää ja kasvaa.
Varsinkin vieraat ihmiset stressaavat. Ajattelen salaa mielessäni: *Mitäköhän he minusta ajattelevat kun vessasta kuuluu lorinaa? Noloa.*
Tiedän hyvin, että tuo on ihan sairaan typerää ja moitin siitä itseäni. Tiedän, ettei virtsaamisen äänessä ole mitään noloa tai hävettävää, mutta ei se auta.
Vessat, joiden seinät ja ovi eivät ole ummessa, ovat kamalimpia. No hope.
Istun pytylle.
Tunnen virtsan olevan tulossa.
Jännitän alapään lihakseni.
Virtsa pysähtyy, eikä pääse ulos.
Hätä on kova.
Pinnistän ja yritän väkisin vääntää virtsaa ulos (seurauksena satunnaisia tippoja)
Yritän rentoutua.
TÄMÄ ON TODELLAKIN ONGELMA!
Onko jollakulla samanlaisia ongelmia?
Ongelmanratkaisuja?
Virtsausongelmia
3
662
Vastaukset
- Ninai-88
...sama ongelma. Mulle pahin paikka sillo oli ravintoloiden vessa ja jos joku kamu oli yhtaikaa veskis viereises kopis. Joskus revin pytyn pohjalle paperii kerroksiks, ettei ääntä kuuluis ja se toimi. sit mie laitoin itteeni sen verta eteenpäin pytyllä, et virtsa osuu siihen seinämää eikä heti veteen. ja sit se rentoutuminen vieraissa paikoissa. Jos tilaisuus on isot juhlat(esim. YO) nii ketään ei kiinnosta koko asia, heitä kiinnostaa juhlittava. Sit ku oli vähemmän porukkaa, mul oli sama "kammo" ku sullakin, joten ymmärrän asian. Sit keksin keinon. en yrittäny rentouttaa alapäätä, vaan rentoutin ylävartalon, ja sit jalat. sit rentoutin pikkuhiljaa alapään lihakset, ja joh se pysähtyi ja olo muuttui hiukan hassusti, aloin hengittämään nenän kautta suu kiinni kiivaasti ja virtsa tuli. Voit kokeilla noita ohjeita ja yritä aina muistaa. Ketään ei kiinnosta lorinasi. Ovatko sitten muut siellä kuunnelleet muka vaikkapa isäsi lorinaa? tuskinpa vain. miksi ne sinun lorinaasi kuuntelisivat? Hyvää kesää ja toivottavasti olin avuksi:)
- tiedän
miten voit käydä pissalla, ettei kuulu ääntä.
Mene siihen ihan reunalle istumaan, niin se ei lorise sinne veteen!
:DD - VessaEkspertti
ONGELMAN SYY:
Sinulla voi olla jonkinasteista virtsaputken tulehdusta,niin oudolta kuin se kuulostaakin.Itselläni nimittäin oli samankaltainen tilanne virtsaputken tulehduksen seurauksena.
Kun tunsin,että minulla oli vessahätä,hermoilin kauheasti.En voinut koskaan mennä paikkoihin,joissa vessaa ei ole heti lähettyvillä.Kun sitten pääsin vessaan,ei mitään tullutkaan...Jälkeenpäin olen tosin ymmärtänyt,että minulla ei oikeasti aina edes ollut vessahätä,stressasin vain niin paljon.
Tuosta pääsin eroon rentoutumalla.Kun stressini väheni,enkä enää ajatellut virtsaamisen pakkoa,aloin vähitellen rauhoittua.Vuoden päästä vaiva oli kokonaan poissa.
SINUN ONGELMASI RATKAISU:
Tiedän tunteen,minustakaan julkisten tilojen vessoissa ei ole vieläkään mukavaa lorotella.Mutta itse teen aina näin:
Otan WC-paperi tai käsipaperi telineestä jonkinverran paperia,ja alan rypistelemään ja rapsuttamaan sitä.Sitten lorotuksen ääni ei enää kuulu,ainakaan selvästi!Näin ei tarvitse stressata siitä että muut kuulevat.Voit myös rapistella esim.housujasi tai takkiasi.Tai jos vessassa on vesihana,laita se valumaan hetkeksi täysillä niinkuin pesisit kätesi.
Nehän ovat täysin normaaleja vessassa kuuluvia ääniä,joista muut saattavat ajatella että esim. paperia ottaessa peset vain kätesi,etkä edes käy varsinaisella hädällä.No probs! :D
Toivon että auttoi,minulle ainakin auttoi silloin kun itse kärsin ongelmasta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874168Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella283137No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10919
- 133911
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770