miten ois jos laittais tosiaan vanhan ruohonleikkurin koneen perämoottorin koneen tilalle. Esim. n. 10 hv.
Briggs&Stratton kone
9
4607
Vastaukset
- Erkki Pikakivääri
MIKSI pitäisi ????????
- Kokeilla
Ainoa kysymys, joka voi tulla vastaan, on se, toimiiko Brigs Sratton kyljellään. Ja minkälainen bensapumppu siihen on asennettava, jotta se passaa, ehkä kymppiheppaisen pumppu toimii hyvin.
Mutta entä öljyt. Kun ruohonleikkurissa moottori on pystyssä ja öljyt pohjalla, niin kylkiasennossa ei välttämättä öljyt pysy sisällä. En tiedä, kun ei oo tullu ruohonleikkuria kurvissa kallistettua.- briggs&stratton
Tilasin parivuotta sitten amerikkalaisen kalastusväline luettelon(cabelas),ja siinä on myynnissä 5hp briggs&stratton perämoottori hinta 699$,eli kyllä yhdistelmä toimii.Luettelon saa muuten ilmaiseksi,ja ihme se tulee myös kotiin asti.Minua ihmetyttää,että miksi suomessa ei ole myynnissä ko.perämoottoreita,kun kaikenmailman mopoja,ja mopoautoja,ja mönkijöitä,ja crossipyöriä,ja pelkkiä moottoreitakin on saatavana by china.Kysyinkin asiaa kone-glansilta vastausta saamatta.
- Ykä
briggs&stratton kirjoitti:
Tilasin parivuotta sitten amerikkalaisen kalastusväline luettelon(cabelas),ja siinä on myynnissä 5hp briggs&stratton perämoottori hinta 699$,eli kyllä yhdistelmä toimii.Luettelon saa muuten ilmaiseksi,ja ihme se tulee myös kotiin asti.Minua ihmetyttää,että miksi suomessa ei ole myynnissä ko.perämoottoreita,kun kaikenmailman mopoja,ja mopoautoja,ja mönkijöitä,ja crossipyöriä,ja pelkkiä moottoreitakin on saatavana by china.Kysyinkin asiaa kone-glansilta vastausta saamatta.
Älä ainakaan kaipaa moista laitetta. Takavuosina joku todella kokeili ja rakensi itse vanhaan perämoottorin runkoon vastaavan virityksen. Teho osoittautui huonoksi ja ääni kovaksi. Ilmajäähdytys kun on äänenvaimennuksen kannalta hankala.
Juttu oli muistaakseni TM:ssa, vuotta en muista. - Mennään,millä mennään.
Ykä kirjoitti:
Älä ainakaan kaipaa moista laitetta. Takavuosina joku todella kokeili ja rakensi itse vanhaan perämoottorin runkoon vastaavan virityksen. Teho osoittautui huonoksi ja ääni kovaksi. Ilmajäähdytys kun on äänenvaimennuksen kannalta hankala.
Juttu oli muistaakseni TM:ssa, vuotta en muista.aikoinaan eräs Pietarilainen(Leningrad silloin) rekkakuski halusi ostaa vanhoja ruohonleikkureiden koneita. Hän näytti kuvia mitä niistä tehdään ja PERÄMOOTTOREITA niistä tuli. Koneet oli istutettu pystyyn venäläisten perämoottoreiden runkoihin Laatokan rannalla oli niitä rivi. pieniä oli silti potkurit koneissa ja vauhti ei varmasti päätä huimannut,mutta eteenpäin päästiin ilman käsivoimia.
Kuvissa olivat perämoottoreiden omistajat ja niin onnellinen hymy kasvoillaan.
Kuljettajan sanoin,Hjyvä Motor B&R,NO BROBLEM. - ...
Se konehan on oikeassa asennossa jo luonnostaan; kampiakseli pystyssä, perämoottorin vetoakselin suuntaisesti. Käytännössä ihan toteutettavissa, mutta kylähullun leima tiedossa, jos ei jo ole... ;-)
- linkkiä
... kirjoitti:
Se konehan on oikeassa asennossa jo luonnostaan; kampiakseli pystyssä, perämoottorin vetoakselin suuntaisesti. Käytännössä ihan toteutettavissa, mutta kylähullun leima tiedossa, jos ei jo ole... ;-)
- onnistuu
ite olen nähnyt briggs&btrattonin pysty-akselisen asennettuna TERHIN runkoon
- "Kylähullu"
Itse rakentelin viime kevään aikana juuri tuollaisen perämoottorin lähinnä kiinnostuksena että onko tuo mahdollinen....ja on se.
3,5hp B&S olen istuttanut vanhan crescent-perämoottorin alaosan päälle. Projekti vaati kyllä melko paljon muutoksia, jotta koneen saa tukevasti pysymään paikoillaan. Lisäksi perämoottorin vetoakselin pituutta täytyi muuttaa ja keksiä sopiva kytkin ruohonleikkurin akselin ja crescentin pystyakselin väliin. Vetoakseli vaati lisäksi tukilaakerin yläpäähän, jotta se ei alkaisi vippaamaan. Vaihteita ei tässä kostruktiossa ole kuin eteenpäin. Mikäli ruoholeikkurin kone sattuisi hajoamaan, on se täysin ilman muutoksia vaihdettavissa uuteen, ja näitä koneitahan saa ilmaiseksi kun ihmisillä mätänee leikkurista kuoret ennen kuin kone on finaalissa.
Muutaman koeajolenkin olen koneella ajanut ja kehitettävää on vielä jotta ruohonleikkurin koneeseen saa hieman lisää kierroksia. Sopivaa uisteluvauhtia koneella pääsee helposti tyhjäkäynnilläkin...ja nelitahtisellahan tämä on mukavaa, ei käryä eikä tukehdu.
Ainoana ongelmana on vielä tällä hetkellä se että käynnistettäessä konetta se saattaa ""potkaista" narun kuminupin hiukan käsille jos vetäisee kovin köykäisesti narusta (pyörähtänee väärään suuntaan käyntiin). Tämä johtunee vähentyneestä vauhtipyörän massasta, joka ruohonleikkurissa muodostuu leikkuuterästä. Ongelma poistunee lisäämällä kohtuu raskas kiekko ruoholeikkurin akseliin.
Ei muuuta kuin rohkeasti vain rakentelemaan.
...ja ei ole muuten vielä järvellä tullut samanlaista vastaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1111229
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n258977- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907