-99 vuoden (55000t) farmari-Focuksessa on alkanut tuntua pientä tärinää/vapinaa kiihdyttäessä voimakkaasti. Mitään ääniä ei kuulu, eikä ratissa tunnu mitään, vaan enemmänkin auton eturenkaissa. Renkaita on vaihdettu edestä taakse, mutta sama vika jatkuu. Ovatko kyseessä nyt nuo vetonivelet? Vaikka vika on vielä pieni, onko vaihto jo kenties edessä vai voiko hajonneiden suojakumien kautta niveliin päässyt lika ym. aiheuttaa tärinän?
tärinää kiihdyttäessä
6
1743
Vastaukset
- pietro
Tarkistin ne vetonivelen sisemmät suojakumit ja molemmista reunoista niiden päät on ihan paksussa rasvassa. Vahinko siis lienee tapahtunut ja vetoakseli vaihtoon. Menisiköhän autoliikkeen antamaan takuuseen? Auto ostettu 5kk sitten.
- jorrma
tottakai menee takuuseen , takuu on 6kk ku autoliikkeestä ostaa käytetyn.. ei muutakun nyrkki pöytään :)
- Juke
Tutulta kuullostaa ja olen 98% varma, että nivelet menevät vaihtoon. Itsellä oli saman vuosimallin focus muutama vuosi sitten ja juuri tärinällä kiihdytettäessä alkoi vika tulla esille. Toivottavasti merkkiliike korvaa, vaikka itselleni ei korvannut, kun oli yli kolme vuotta vanha auto. Jos en muista väärin, niin taisi maahantuoja ottaa uuden kannan tuohon asiaan, muuten olet noin 800€ köyhempi. Ei muutakuin merkkiliikkeeseen.
- 80 000km
Muistaakseni maahantuojan vastuu oli kolme vuotta tai 80 000 km. Eli sulla pitäisi olla ihan hyvä tilanne tuon maksamisen kannalta.
- tuo ole
Eiköhän tuo ole 80 tkm:ä TAI 3 vuotta JA kumpi täyttyy ensin, niin takuu raukeaa... Toki aina kannattaa yrittää.
- pietro
tuo ole kirjoitti:
Eiköhän tuo ole 80 tkm:ä TAI 3 vuotta JA kumpi täyttyy ensin, niin takuu raukeaa... Toki aina kannattaa yrittää.
Maahantuojalta tuli todella surkeaa asiakaspalvelua. Tyyppiviasta kysellessä takuun asennevammainen kaveri alkoi vain viisastelemaan, mikä nyt oli odotettavissakin. Autoliikkestä sain sen sijaan erittäin hyvää palvelua ja kulut laitettiin lopulta puoliksi. Ymmärrän liikkeen näkökulman siitä, että kyseessä on kuluva osa. Vetonivelten uusiminen töineen maksaa liikkeen kautta ainoastaan reilut 600eur. Nyt tulee kuitenkin uudet osat käytettyyn ja hinta siis n. 300eur. Näin ratkesi tämä. Fordin maahantuojan pisteet laski nollan alapuolelle. Kiitos kommenteista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1134892Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293543No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452430- 501558
- 411480
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241334- 141222
- 271128
- 1651089
Olen oikeasti aika mukava
Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.221057