kesän hiustenlähtö

Onko kukaan finasteridin käyttäjä huomannut kärsivän kesän aikana kiihtyvästä hiusten lähdöstä. Tietenkin kesän tuma valo voi aiheuttaa sen . Onko kokemuksia vastaavasta
41004
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Talven/kesän vaihtelu voi aiheuttaa muutoksia hiuksissa. Ei liity mitenkään finasteridiin.

Kyseessä on "talviturkki-ilmiö", eli osa hiuksista putoaa vuodeajan vaihtuessa. Näin ei käy kaikilla, mutta joillain käy. Hiukset voi myös olla lievästi eri väriset.

Itsellä hiuslaatu on kesäisin syystä tai toisesta hieman ohuempaa, talvisin taas paksumpaa. Ei siinä tosiaan isoja eroja ole, mutta kyllä sen selvästi kuitenkin huomaa ainakin osassa hiuksista, että on eri vuodenaika kyseessä.

Joka tapauksessa muutokset on NIIN pieniä, ettei niitä oikeastaan ulkopuolinen ihminen huomaa, jos edes itse.
Kesällä paistava aurinko ja hikoava päänahka tosin paljastavat kaljuutumisen selvemmin kuin talvisessa pimeässä lumimyrskyssä karvahatun alla oleva pää. Toisaalta kesällä varmaan on ihmisillä parempaakin tekemistä kuin valvoa toisten hiuksia...

Äänestä

Maito on yksi myrkky.. Ei pidä ottaa minkään sorttista maitoa joka ei ole valmistettu tosi kuumalla.
Toiset myrkyt ovat leivinjauhe, kekseissä ja pikkuleivissä on eniten.
Yleensä täytyisi varoa kaikkia mikä on tehdasvalmistetta.
Pitäisi välttää kaikkia missä on E-numeroita Kokeilkaapa. Jäätelöissä on usein myrkyllisiä E-tuotteita paljon.
Jos jostain syystä väkisin haluaa jotain vaarallista syödä niin ehdotan että syötte erittäin vähän kerrallaan ja viikon tauko päälle.

Äänestä

Olen "talviturkki-ilmiön" kannalla. Huomaan sen itselläni aina selvästi.

Lisäksi uskon, että erilaiset puristeet voivat saada ansaitsematonta hyvää mainetta siitä, jos niitä aletaan syödä syksyllä, kun kesällä on huomattu tukan ohentuneen. Talveksihan tukka sitten hiukan tuuheentuisi ilman niitä puristeitakin.

Leikkasin Tiede-lehden artikkelista, siihen oli linkki täällä aikaisemmin:
"Vuodenaika vaikuttaa hiuksiin. Talvella 90 prosenttia niistä on kasvuvaiheessa, kesällä kymmenisen prosenttia vähemmän."

Äänestä

Luulin jo et kaljuunnun.. en oo koskaan kiinnittänyt oikeestaan lähempää huomiota hiuksiin kunnes nyt, ne näyttävät läheltä katsottuna että niitä ei ole niin runsaasti kuin ennen,ja olen vasta 18. lapsena,nuorena paksut hiukset. en tiedä todellakaan näkee ulkopuolinen,mutta tuntuu että niitä on vähemmän,voiko jonkun ravintoaineen puutos aiheuttaa sitä? syömiset ovat olleet nyt pitempään vähän niin ja näin..olen syönyt huonosti,jos ollenkaan,ja tuskin edes kaikkia ravintoaineita saanut. Millä ruuilla on merkitystä hiusten kannalta?

Äänestä

Kommentoi aloitusta


hjkds kirjoitti:

Onko kukaan finasteridin käyttäjä huomannut kärsivän kesän aikana kiihtyvästä hiusten lähdöstä. Tietenkin kesän tuma valo voi aiheuttaa sen . Onko kokemuksia vastaavasta

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu