Elikkäs...ostin elämänlankaseos siemeniä (alkoivat itämään yhdessä yössä) Onko nyt sitten niin että tämä on onnekseni monivuotinen köynnös. Tontillamme on 1001 paikkaa leviävälle köynnökselle, joten sitkeys ei haittaa.
Olipa sitten yksi tai monivuotinen, niin hoito ym. ohjeita kaivataan.
Elämänlankaseos
4
2265
Vastaukset
- terttu
Siis:
1.'elämänlanka' (calystegia)on monivuotinen, rikkaruohoihin rinnastettu, erittäin nopeasti laajalti leviävä köynnöskasvi. Sillä on toinenkin nimi: 'karhunköynnös'. Ei vaatine minkään laista hoitoa. Yleensä sitä pidetään riesana, koska valtaa nopeasti kasvualueita.
2. 'aito elämänlanka' (ipomoemat)on yksivuotinen koristeköynnös. Myydään siemeninä ja taimina. Se on myös nopeasti kasvava ja kukkii sinisin tai punaisin torvimaisin kukin. Parhaiten menestyy puolivarjossa, koska lehdet ovat melko ohuet eikä siis ole kovin hyvä peittämään. Tavallinen kesäkukkien hoito: kastelua ja lannoitusta.- on oikea piru
Naapuri oli laittanut kyseistä köynnöstä aidalleen ja nyt se valtaa meidän pihaa. p..kele.
Taimia nousee jo neljän metrin päästä aidasta.
Kasvi leviää juurien avulla ennenkuin poropeukalot ehtii huomatakaan.
Joudun sutimaan pensselillä Roundupia kun en viitsi omia pensaitani tappaa.
Köynnös jos pääsee riehaantumaan niin pensaat taittuu puolen metrin korkuiseksi sekasotkuksi. - piru on
on oikea piru kirjoitti:
Naapuri oli laittanut kyseistä köynnöstä aidalleen ja nyt se valtaa meidän pihaa. p..kele.
Taimia nousee jo neljän metrin päästä aidasta.
Kasvi leviää juurien avulla ennenkuin poropeukalot ehtii huomatakaan.
Joudun sutimaan pensselillä Roundupia kun en viitsi omia pensaitani tappaa.
Köynnös jos pääsee riehaantumaan niin pensaat taittuu puolen metrin korkuiseksi sekasotkuksi.erittäin kaunis köynnöskasvi. Sille kun asettaa aidan tai muun vastaavan, jota pitkin se pääsee kiipeämään, niin kesän lopulla tuuhea köynnös tuloksena. Kukatkin kauniita, ilmestyvät siinä heinäkuun loppupuolella. Toki erittäin agressiivinen leviämään, joten sille kannattaa tehdä oma penkkinsä, jonne ei muuta laiteta. Kauneus ja mielekkyys on katsojassa, toiselle piru, toiselle ei.
- omamaamustikka
piru on kirjoitti:
erittäin kaunis köynnöskasvi. Sille kun asettaa aidan tai muun vastaavan, jota pitkin se pääsee kiipeämään, niin kesän lopulla tuuhea köynnös tuloksena. Kukatkin kauniita, ilmestyvät siinä heinäkuun loppupuolella. Toki erittäin agressiivinen leviämään, joten sille kannattaa tehdä oma penkkinsä, jonne ei muuta laiteta. Kauneus ja mielekkyys on katsojassa, toiselle piru, toiselle ei.
... kauniisti kukkiva kuristajaköynnös saatiin meidän tontilla kuriin, kun kaikki pensaat hävitettiin juuria myöten ja päälle istutettiin nurmikko.
Alueen oltua nurmella nyt n. 4 vuotta, näyttää siltä, että köynnös saatiin nujerrettua ja voidaan istuttaa uudet pensaat tänä vuonna.
Että voin todeta myös, että SITKIÄÄ LAATUA ON !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279