kuulutukset

mietityttää

Hei, kertokaahan nyt, että jos menee maistraatissa naimisiin, niin eihän silloin tarvitse ottaa kuulutuksia? kysyin sen maistraatista ja ymmärsin ettei tarvitse, mutta kaikki lähisukulaiset väittää muuta... Uskon kyllä maistraatin sanaan, mutta oma epäusko vaivaa eli jos olen ymmärtänytkin väärin...Taitaa alkaa kohta häästressi vaivaamaan.. ;-)

4

1066

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • : )

...soitin juuri äsken maistraattiin ja varasin ajan vihkimisee! JEE!!! Naimisiin ollaan menossa!
      Kysyin myös kuulutuksista ja sanoivat että nykyään eivät ilmoita seurakunnalle tai mihinkään muuallekkaan tulevista aviopareista. Eli ei näy lehden kirkollisissa eikä kuuluteta kirkossa! Saa kyllä kuulutukset jos itse haluaa niin, täytyy silloin itse niistä ilmoittaa.
      Sanoivat myös että vaikka kirkossa menisikin naimisiin ei kuulutuksia tule jos ei itse niin halua. Eli nykyään käytäntö että itse pitää ilmoittaa jos haluaa kuulutukset, menee kirkossa tai maistraatissa naimisiin. :)
      Tämmöstä tietoa minä sain maistraatista...

• ja onnea

Kiitoksia erittäin paljon tiedosta ja onnea jo valmiiksi tärkeään päivään. ;-)

• asian työnsä puolesta tietävä

Monesti nämä käsitteet menee sekaisin.

Kuulutukset on se, kun kirkossa mainitaan nimet ja avioesteiden tutkinta on taas se virallisen puoli, joka hoituu joko maistraatissa tai kirkkoherran virastossa.

Kuulutukset eivät ole pakolliset. Avioesteiden tutkinta on aina pakollinen.

• keskustelun aloittanut

Kuulutuksista juuri olikin kyse, sillä avioliiton esteet on jo tutkittu ja ne ovat ok! Kiitos kuitenkin, että huomioit sen jos olisi käsite ollutkin väärin. ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2540
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2377
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      102
      1072
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      891
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      65
      829
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      717
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      717
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      700
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      680
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      658
    Aihe