Lapsiperheiden Etujärjestö

Okris

on taho, joka ajaa Suomessa lapsiperheiden etuja. Pyrkimyksenä parantaa mm. perheen ja työn yhteensovittamista, perhe-etuuksia jne. Eri puolilla Suomea toimii aluejaostoja, joiden kautta jäsenet pääsevät vaikuttamaan oman kunnan etujen parantamiseksi. Vuoden jäsenyys maksaa vain 10 euroa ja sillä hinnalla saa vielä jäsenlehdenkin. Kaikki lapsiperheiden etujen parantamisesta kiinnostuneet käykää sivulla www.lape.fi lukemassa lisää aiheesta. Myös rivijäsenet ovat tärkeitä, mitä enemmän jäseniä, sitä vaikuttavampi järjestö!

3

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokki

En pidä Lapsiperheiden etujärjestön mielipiteistä koskien päiväkotihoitoa.

Sen sijaan, että järjestö mollaisi päiväkotihoitoa (ja syyllistäisi sen käyttäjiä), se voisi ponnistella laadukkaamman päiväkotihoidon puolesta.

• Okris

järjestö ei mollaa päiväkotihoitoa/syyllistä sen käyttäjiä. Itse käsitän asian niin, että tavoitteena on saada kotihoito ja päiväkotihoito tasa-arvoisiksi vaihtoehdoiksi perheille. Nykyäänhän näin ei ole, vaan päiväkodissa tapahtuvaa hoitoa tuetaan yhteiskunnan puolelta huomattavasti enemmän kuin kotona tapahtuvaa hoitoa. Päiväkodeilla on kuitenkin merkittävä roolinsa yhteiskunnassa,jota mielestäni lape ei kiistä/väheksy. Jokaisella on tietysti oikeus mielipiteeseensä. Lapen sivuja lukemalla kaikki asiaa pohtivat voivat muodostaa oman näkemyksensä asiasta.

• Lapelainen

Lapsiperheiden Etujärjestö ei "mollaa" päivähoidon käyttäjiä vaan yrittää päin vastoin välttää eri hoitomuotojen vastakkainasettelua :)

Päivähoidon ongelmiin (mm. ylisuuret hoitoryhmät, lasten sairastavuus, liian pitkät hoitopäivät, henkilökunnan vaihtuvuus... näitähän riittää) yhdistys on monta kertaa ottanut voimakkaasti kantaa. Näkyvimmin kantaa on otettu markkinoimalla ns. tasarahamallia, joka mahdollistaisi nykyistä paljon paremmin sen, että perheellä on aito mahdollisuus itse päättää, miten ja kuka heidän lapsiaan hoitaa. Tasarahamalliin voi tutustua Lapen nettisivuilla osoitteessa www.lape.fi.

Järjestön mielipide muuten muodostuu sen mukaan, mikä on sen jäsenistön mielipide. Jos haluat vaikuttaa yhdistyksen kannanottoihin, niin paras tapa on liittyä itse jäseneksi ja liittyä mukaan yhdistyksen postituslistalle (Lape-lista) kertomaan oma mielipiteensä asioista.

Tervetuloa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      98
      4466
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3313
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      34
      1143
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      37
      1086
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      13
      1054
    8. 158
      1007
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      934
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      872
    Aihe