Älkää nyt hyvät ihmiset viitsikö

Sergio_Leone

Luin juuri Iltalehden viihdesivuilta s. 50 jutun "Teräsbetonista". Laulaja Jarkko Ahola sanoo: "hevihän on aina ollut lasten musaa ja sitä mikä minuunkin puri ensimmäisenä."

HUH HUH!

Kertokaa joku näille ketsupilla ja sinapilla tahratuille teinirokkareille mitä heavy oikeesti tarkoittaa!
Ihan silmät putoo päästä kun tota kuuntelee, ei mitään rajaa enää..
Tietävätkö nuo räkänokat, soittivat sitten vaikka enkelten äänillä ultra super hyper poppia miekkoinensa ja muine inkkarivarusteinensa, että oikea heavy on saatanpalvontaa???
Sanooko Black Sabbath tai King Diamond tai Ronnie James Dio mitään?? Jollei sano niin kannattaa keskittyä niihin salkkareihin ja muihin rupujuttuihin, voi perkeles!

15

3532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oppiva muusikko

      Itse kuuntelin lapsena ja aikuisiän kynnyksellä vielä heavyä, mutta ei sitä enää niin jaksa. Ensinnäkin heavy ei ole kovin moniulotteista, ja useimmiten aika yksinkertaista. Melodioiltaan juuri kuten lastenlaulut, helppoja ja tarttuvia. Monihan nimen omaan lapsena aloittaa heavyn kuuntelun, harvoin enää vanhempana. Monet hevarit ovatkin jämähtäneet musiikillisesti sinne 10-16v. tasolle!

      • :::

        Itse en lapsena kuunnellut heavyä mutta myöhemmin aina tähän ikään(36) asti ainakin..


    • huh!

      "että oikea heavy on saatanpalvontaa???"

      just. voihan saatan sentään, että viksuja höpiset.

      • köhhöh

        kyllähän sitä on noita ylläolevia bändejä tullut kuunneltua, enemmänkin, vaikka ikää on kertynyt vasta 14 vuotta..uskaltaisin kuitenkin väittää, että saatananpalvonnasta ei varsinaisessa heavy metalissa ole kyse. niin että jospa tarkistat faktat ennenkuin tulet tänne höpisemään.


      • jusu
        köhhöh kirjoitti:

        kyllähän sitä on noita ylläolevia bändejä tullut kuunneltua, enemmänkin, vaikka ikää on kertynyt vasta 14 vuotta..uskaltaisin kuitenkin väittää, että saatananpalvonnasta ei varsinaisessa heavy metalissa ole kyse. niin että jospa tarkistat faktat ennenkuin tulet tänne höpisemään.

        Onkohan kukaan huomannut että teräsbetoni matkii suorasti tai epäsuorasti MANOWARia!!!??
        Itse en voi sietää moista mielenköyhyyttä!!


      • Kiltti tyttö...
        köhhöh kirjoitti:

        kyllähän sitä on noita ylläolevia bändejä tullut kuunneltua, enemmänkin, vaikka ikää on kertynyt vasta 14 vuotta..uskaltaisin kuitenkin väittää, että saatananpalvonnasta ei varsinaisessa heavy metalissa ole kyse. niin että jospa tarkistat faktat ennenkuin tulet tänne höpisemään.

        Onko tämä oikea paikka haukkumiselle?Ei ole, joten voisitteko lopettaa. Hevyn kuunteleminen ei ole mitään saatananpalvontaa. Oikeat hevarit eivät palvele saatanaa, vaan aivan viattomasti kuuntelevat mieleistään musaa. Väliä?
        Inhottaa kun aina hevareita liitetään saatananpalvontaan.


      • Anonyymi
        jusu kirjoitti:

        Onkohan kukaan huomannut että teräsbetoni matkii suorasti tai epäsuorasti MANOWARia!!!??
        Itse en voi sietää moista mielenköyhyyttä!!

        Manowarin yhtä biisiä, joo. Metal Warriors .

        Mountains, Bridge of Death, Gates of Valhalla, Defender, Violence and Bloodshed, Dark Avenger, Kingdom Come - en ole koskaan kuullut Teräsbetonin esittävän näiden biisien kaltaisia juttuja.


    • metsään

      ei helvetti mitä paskaa!!!

    • Jaahas... Tätä taas :(

      No eikö teillä ole mitään rajaa enään???
      Alkuperänen hevy, ei ole saatananpalvontaa. Pitääkö kaikkien inhotusten luulla hevareita saatananpalvojiksi????????Jos meillä on hiukke erilainen musamaku kun teillä, haittaako? Minuu ei kiinnosta mikää klassinen tai poppi, tai mikää madonna, okei?Minuu kiinnostaa hevi,okei?
      Eikä me mitään räkänokkia olla, turha haukkua!
      Osaatko englantia?Hevy, ei ole saatananpalvonta, vaan se tarkottaa raskasta/rankkaa yms. musiikkimaailmassa. Onko tää oikea palsta haukkua?

    • Juukka.

      hommaa munat hyvä ihminen. tai kasvata tissit. teräsbetoni rulaa. oot vissiin uskovainen...

    • Anonyymi

      No ei kyl varmaan Dio ole mitään saatananpalvontaa. Herää!

    • Anonyymi

      No niinhän se 80 luvun tukkahevi jota Teräsbetoni parodioi, olikin..

    • Anonyymi

      "Kertokaa joku näille ketsupilla ja sinapilla tahratuille teinirokkareille mitä heavy oikeesti tarkoittaa!"

      Sitä että soittaa osataan, mutta biisien kirjoittamista ei. Sitä se heavy perinmiltään tarkoittaa.

      Siis otetaan melodialtaan mitätön laulu, kuorrutetaan se helvetillisellä metelillä ja olemme saaneet uuden heavy pläjäyksen.

      Heavyn alkuaikoina, oli Creamia, oli Led Zeppeliniä, oli monia muitakin kuten Mountain jne jne, ja heiltäkin irtosi helvetillinen määrä melua mutta siellä melun takana useimmiten löytyi ihan hyvä laulu joka toimisi lauluna vaikka ala-asteen nokkahuilu orkesterin esittämänä.

    • Anonyymi

      Itse kuunteli vain heviä aikoinaan . Nyt on aikuiselämä eikä enää nappaa hevi kuin ehkä lomilla. Kuuluu nuoruuteen minulla vaikka sitä arvostan.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä Heviä saa jousillakin aikaan. Tosin siinä jouset vähän kovilla. Seitkytluvulla maakunnissa ihan täysiä Hevy-bändejä oli kun soitettiin vähän kevyillä kamoilla ja siitä kybän nurkilta löyty saundi josta tykättiin. Kumminkin kun se vielä kaikesta huolimatta soi niin sitä ei ollut mitenkää vaikea kuunnella nautiskellen. Kaikilta se tietenkään ei onnistunut ja floppeja oli. Liekkö jäänyt vika kuuloon kun se edellen kuulostaa hyvältä joten jätän tuon "nuorisomusiikki" termin omaan arvoon. Niin muuten kuulen edelleen heinäsirkkojen sirityksen kesällä ja syksyn tullen ovat taas lopettaneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1960
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      139
      1373
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1039
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      116
      933
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      771
    Aihe