juokseminen

piia

Pystyykö teistä mäsäläisistä kukaan juoksemaan? Itse en ole juossut kymmeniin vuosiin. Kävelen kylläkin paljon, mutta yhtään en voi kiirehtiä. Muutoin kävelykin näyttää kamalalta.

6

1644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesätyttö 1960

mä en oo koskaan juossu mut sauvakävellyt oon monta vuotta jo ennen ms. sitä oon pystyny jatkaan lenkit vaan on lyhentyny. kesätyttö 1960

• Hölkkäilijä

Olen sairastanut muutaman vuoden ja rajuista ensioireista huolimatta juoksen tai hölkkään kuntoni ylläpitämiseksi. (Silloisen pahenemisvaiheen jälkeen tein kyllä sitkeästi ja säännöllisesti tasapainoharjoituksia kuntosalilla, joten hetkessä en lenkkipolulle toipunut.) Nyt tosin hankin kuntosalikortin vuodenvaihteessa, joten tämän kevään lenkkipolut on vielä korkkaamatta. Viileä ilma kyllä suosisi. Tiedän, että muitakin juoksulla/hölkällä kunnostaan huolehtivia ms-sairaita löytyy ja lohdullista on se, että vaikka välillä joillakin on ollut pahojakin pahenemisvaiheita, niin ovat toipuneet niistä tauon jälkeen takaisin lenkkipoluille. Varmasti asiaan vaikuttaa myös luontainen mieltymys lajiin ja urheilumyönteisyys olipa terve tai sairas. Kaikille juoksu tai hölkkä ei ole omalta tuntuva laji.

• pystynhän

tekemään muitakin hommia miten vaan! Ei kai ms-tauti ole mikään juoksemisen este. Juoksemisen este on se, että sairaus on runnonut joitakin niin huonoon kuntoon, ettei juokseminen enää onnistu. Minulle ms ei ole tuonut mitään haittoja. Olen sairastanut jo 18 vuotta.

• piia

Sairaus alkoi minulla niin, että oikea jalka ja käsi puutuivat ja kovat päänsäryt oli myös. Mitään muita oireita ei ollut. Juokseminen loppui heti alkuunsa ja oikea jalan varpaat lakkasivat liikkumasta.

Diagnoosin sain vasta paljon myöhemmin ja olen sairastanut jo kolmekymmentä vuotta. Vielä kyllä kävelen enkä tarvitse mitään apuvälineitä.

• Hepuli

sain diagnoosin 10 vuotta sitten,sairastanut olen paljon kauemmin,mutta vielä juoksu ym kuntoilu luonnistuu.
        Toistaiseksi ei ole rajoittavia oireita,kipuja ja puutumisia kylläkin.
        Olen huomannut,että runsas liikunta ja kuntosaliharjoittelu vähentävät kipuja huomattavasti.
        Koittakaahan pysyä liikunnan syrjässä kiinni,niin paljon kuin vain voimat ja kunto sallivat.
        Tsemppiä kaiklle!! :)

• juosta

Juokseminen ei onnistu,mutta muu kuntoliikunta kylläkin,19-vuotta onnistui juokseminen,sitten tuli toppi.Todella voimakas huimaus estää kävelynkin välillä tosi tehokkaasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      86
      5352
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      78
      4714
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      3017
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      87
      2948
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      23
      2514
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      61
      2039
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      1966
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      114
      1439
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1328
    Aihe