Odotushuoneessa osui käsini nippu Me Naiset -lehtiä. Niissä oli viime vuonna alkanut ja pitkälle tämän vuoden puolelle yltänyt jatkokertomus, romaanista Aurinkomyrsky. Kirjoittanut Asa Larsson.
Asa Larsson on edesmenneen eslest saarnaaja Erik Larssonin "Hiihtäjä-Larsson" pojantytär.
kertomus oli vastenmielistä luettavaa. Uskonnollis-maallis-rikollis-seksististä sekasotkua. Makuasioista ei voi kiistellä (?), minun makuuni se ei ollut.
Aurinkomyrsky
7
1264
Vastaukset
- Else
Kukaan ei saa minua lukemaan kirjoja, joista en pidä. Jos es.lest. saarnaajan Erik Larssonin pojantytär kulkee omaa tietään, niin ei siitä kyllä voi sukulaisia tai näiden uksonveljiä ja -sisaria syyllistää. En ole vähän vähää seurannut "Aurinkomyrskyä", mutta täytyypä tutustua. Aina eivät kirjat ole makuuni, mutta silti tutustun niihin - tullakseni itse avarammaksi ihmisenä.
"Uskonnollis-maallis-rikollis-seksitistä sekasotkua", sanoo lukija. Mahtaako olla identiteettikriisi kirjoittajalla, kysyn myötätuntoa tuntien. Olen näet itse elänyt lapsuuden, jossa tuli selkään kirkossa käymisestä, "kuolleen uskon harjoittamisesta". Sillä vain seuroissa sai käydä aina, mutta kirkossa vain jouluna ja kiirastorstaina. Kaikki muu oli "omavanhurskasta" tai "kuollutta uskoa". Ja selkään tuli. Kellarissa hakattiin, etteivät naapurit kuulisi.- Else
Muistan saaneeni selkääni siitä, että aloin aktiivisti käydä kirkossa ja kirkon nuorissa, mutta eniten vanhempani hermostuivat siitä, että uhmasin heitä ja tein mitä tykkäsin.
Kirkossakin kävin, koska se näytti kovasti huolestuttavan isääni. Sitten olikin jo hyvä esittää marttyyriä: sain muka selkääni pelkästään kirkossa käymisestä. Niin hyvä ihminen minä olin. Siitä minä itse asiassa selkääni sain, että en totellut vanhempiani, en kirkon suhteen enkä monessa muussakaan asiassa.
Heidän huolensa ja ahdistuksensa minun suhteeni oli aitoa, mutta keinot vähissä, mitä tehdä. Nyt vanhempana näen tilanteen oikein hyvin, vaikka nuoruuden näkemykset pulpahtavat joskus pintaan ja kriittinen asenne omiin käsityksiin tulee vasta jälkijunassa. Kuten nyt. - sisko
Else kirjoitti:
Muistan saaneeni selkääni siitä, että aloin aktiivisti käydä kirkossa ja kirkon nuorissa, mutta eniten vanhempani hermostuivat siitä, että uhmasin heitä ja tein mitä tykkäsin.
Kirkossakin kävin, koska se näytti kovasti huolestuttavan isääni. Sitten olikin jo hyvä esittää marttyyriä: sain muka selkääni pelkästään kirkossa käymisestä. Niin hyvä ihminen minä olin. Siitä minä itse asiassa selkääni sain, että en totellut vanhempiani, en kirkon suhteen enkä monessa muussakaan asiassa.
Heidän huolensa ja ahdistuksensa minun suhteeni oli aitoa, mutta keinot vähissä, mitä tehdä. Nyt vanhempana näen tilanteen oikein hyvin, vaikka nuoruuden näkemykset pulpahtavat joskus pintaan ja kriittinen asenne omiin käsityksiin tulee vasta jälkijunassa. Kuten nyt.tota tämä just on. Ensin tulee tuuletettua ja sitten kun saa omiin fiiliksiin vähän etäisyyttä, tulee objektiivisempi ote. Olet aito, kiva, inhimillinen ihminen Else. Tällaista tämä lestakodissa kasvaneen elämä on. Moni asia pännii ja paljosta vieraantuu, mutta se ydin on puhdasta kultaa...Kai se jotenkin selittää tän meidän inhimillisen tempoilun.Siunausta sulle!
- Nimetön
no hyvä nyt tiedämme kaikki ettet välittänyt sen tyylistä kirjoittaa
- Kirja-asiamies
naistenlehtien tai kirjojen mainospalsta? Vähemmästäkin on poistettu avauksia; tämäkin sotii palsatan periaatteita vastaan; Ei mainoksia!
Erik Larssonin käsitykset esikoislestadiolaisuudesta ja huippu-urheilun vaaroista olen kuullut hänen omana kertomuksenaan.Ajattelin, ettei ollut kyse niinkään mainoksesta, vaan asialla saattaa olla kiinnostavia piirteitä.
- olis pitänyt olla näyte
Asia ei liity mitenkään hiihtourheiluun tai erikiin.
ei tämä ollut mikään mainos, vaan mielipide.
turha hermostua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448339Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde462288Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262142- 951738
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811677- 321497
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1081103Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51019- 531005
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28870