Paljonko olis sopiva rahasumma sisaren pojan ylioppilaslahjaksi?

Askarruttaa

Ei kovin suuriin olisi varaa, mutta haluaisin kuitenkin muistaa. Tiukkaa tekee hänenkin perheessään.

16

11014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevään ylioppilas

      Monethan pitävät jopa satoja euroja sopivana lahjasummana, mutta itse näin tämän kevään ylioppilaana olen sitä mieltä, että 20 euroa on hyvä, jos juhliin tulee yksin, mutta jos useampia tulee, niin sellaiset 50 euroa olisi sopiva.

      • askarruttaa

        Itse ajattelin juuri 50 euroa laittaa.
        Kiitos ja Onnea Sinulle kevän ylioppilas!


      • kevään ylioppilas
        askarruttaa kirjoitti:

        Itse ajattelin juuri 50 euroa laittaa.
        Kiitos ja Onnea Sinulle kevän ylioppilas!

        Eipä kestä ja onnitteluista kiitos.


      • Juhlija
        kevään ylioppilas kirjoitti:

        Eipä kestä ja onnitteluista kiitos.

        miettikääpä, olisitteko antaneet yo:lle 300 mk? En minä ainakaan, paitsi ehkä kummilapselle tms.
        Euron myötä on mennyt lahjontakin ihan överiksi?


      • kevään ylioppilas
        Juhlija kirjoitti:

        miettikääpä, olisitteko antaneet yo:lle 300 mk? En minä ainakaan, paitsi ehkä kummilapselle tms.
        Euron myötä on mennyt lahjontakin ihan överiksi?

        Olisin minä antanut, jos olisin läheinen tai suurella porukalla juhlissa. Tuttavani sai aikanaan jopa 1000 markkaa eräältä vieraalta, mikä on kyllä liikaa.

        Markka-aika oli markka-aika. Tuskin euroa voi enää verrata markkaan samoin kuin siirtymävaiheessa. Hinnat ovat nousseet, samoin palkat, vähän(?) tosin kummatkin.

        Jokainen toki päättää itse, kehtaako esim. neljän hengen perhe mennä juhliin kahdenkympin lahjashekki mukanaan, kun juhlatarjoiluun ym. on voinut upota satoja euroja. (Minun juhlissani ei ole lämmintä ruokaa ja osa tehdään itse, mutta muutama sata euroa pelkkien ruokien hinta silti on, tarkkaan ei vielä olla laskettu).


      • mummeli
        kevään ylioppilas kirjoitti:

        Olisin minä antanut, jos olisin läheinen tai suurella porukalla juhlissa. Tuttavani sai aikanaan jopa 1000 markkaa eräältä vieraalta, mikä on kyllä liikaa.

        Markka-aika oli markka-aika. Tuskin euroa voi enää verrata markkaan samoin kuin siirtymävaiheessa. Hinnat ovat nousseet, samoin palkat, vähän(?) tosin kummatkin.

        Jokainen toki päättää itse, kehtaako esim. neljän hengen perhe mennä juhliin kahdenkympin lahjashekki mukanaan, kun juhlatarjoiluun ym. on voinut upota satoja euroja. (Minun juhlissani ei ole lämmintä ruokaa ja osa tehdään itse, mutta muutama sata euroa pelkkien ruokien hinta silti on, tarkkaan ei vielä olla laskettu).

        Kyllä nyt mennään vähän hakoteille rahasummien kanssa. Järjestätkö juhlat, että vieraat toimivat juhliesi maksajana ?

        Laskit, että jos juhliisi saapuu 4 vierasta, heillä täytyy olla "iso " rahasumma, koska syövätkin sen edestä.

        Juhlat järjestetään valmistuneen kunniaksi !

        Voithan järjestää juhlat nyyttikesti periaatteella, jotta vieraiden eri tartte muistaa rahasummalla ollenkaan.

        20 euroa on ihan kiitettävä summa...oli tulijoita sitten 2 tai 10.
        Nythän on kyse koulunsa päättäneestä ja jokainen olkoon onnellinen muistamisesta.

        Tänään juuri oma nuoreni muisteli parin vuoden takaista juhlaansa ja muisti vielä sukulaisen, joka onnitteli häntä " ainoastaan" kortin kera.
        Jokainen muistaminen on tärkeä....lopettakaa rahan arvottaminen.

        Aina on niitä nuoria jotka saavat järjettömiä rahasummia ja sitten kilpaillaan, kuka sai enemmän.

        Sukulaislapselle riittää todellakin 20 euroa.
        Minulla on monta muistettavaa....laitanko teidän oppien mukaan yhteensä 300 euroa nuorille sukulaiselle ( yhteensä 6 )?

        En todellakaan....


      • kevään ylioppilas
        mummeli kirjoitti:

        Kyllä nyt mennään vähän hakoteille rahasummien kanssa. Järjestätkö juhlat, että vieraat toimivat juhliesi maksajana ?

        Laskit, että jos juhliisi saapuu 4 vierasta, heillä täytyy olla "iso " rahasumma, koska syövätkin sen edestä.

        Juhlat järjestetään valmistuneen kunniaksi !

        Voithan järjestää juhlat nyyttikesti periaatteella, jotta vieraiden eri tartte muistaa rahasummalla ollenkaan.

        20 euroa on ihan kiitettävä summa...oli tulijoita sitten 2 tai 10.
        Nythän on kyse koulunsa päättäneestä ja jokainen olkoon onnellinen muistamisesta.

        Tänään juuri oma nuoreni muisteli parin vuoden takaista juhlaansa ja muisti vielä sukulaisen, joka onnitteli häntä " ainoastaan" kortin kera.
        Jokainen muistaminen on tärkeä....lopettakaa rahan arvottaminen.

        Aina on niitä nuoria jotka saavat järjettömiä rahasummia ja sitten kilpaillaan, kuka sai enemmän.

        Sukulaislapselle riittää todellakin 20 euroa.
        Minulla on monta muistettavaa....laitanko teidän oppien mukaan yhteensä 300 euroa nuorille sukulaiselle ( yhteensä 6 )?

        En todellakaan....

        "Järjestätkö juhlat, että vieraat toimivat juhliesi maksajana ?"

        En todellakaan. Mielestäni vain on kohteliasta mennä juhliin sopivan arvoisen lahjan kanssa, olivatpa juhlat valmistujaiset, häät tai syntymäpäivät. Kun juhlat järjestävä on käyttänyt runsaasti sekä aikaa että rahaa juhlien eteen, en minä ainakaan kehtaisi viiden euron ruusun kanssa marssia juhlimaan. On luonnollista, että jos tulee suurella porukalla, antaa sitten hieman enemmän rahaa kuin yksin tullessa. Jonkun mielestä kaksi euroa per henkilö (eli 20 euroa 10 ihmisen lahjana) voi olla sopiva lahjasumma, mutta minusta (ja tiedän kyllä, että monesta muustakin) ei.

        Tietenkin olen iloinen kaikesta muistamisesta, siitä yhdestäkin ruususta ja aion kiittää kiitoskortilla jokaista, mutta jos kysytään, mikä on sopiva summa lahjaksi, niin vastaan, mitä mieltä olen.


      • usein nähty vieras
        kevään ylioppilas kirjoitti:

        "Järjestätkö juhlat, että vieraat toimivat juhliesi maksajana ?"

        En todellakaan. Mielestäni vain on kohteliasta mennä juhliin sopivan arvoisen lahjan kanssa, olivatpa juhlat valmistujaiset, häät tai syntymäpäivät. Kun juhlat järjestävä on käyttänyt runsaasti sekä aikaa että rahaa juhlien eteen, en minä ainakaan kehtaisi viiden euron ruusun kanssa marssia juhlimaan. On luonnollista, että jos tulee suurella porukalla, antaa sitten hieman enemmän rahaa kuin yksin tullessa. Jonkun mielestä kaksi euroa per henkilö (eli 20 euroa 10 ihmisen lahjana) voi olla sopiva lahjasumma, mutta minusta (ja tiedän kyllä, että monesta muustakin) ei.

        Tietenkin olen iloinen kaikesta muistamisesta, siitä yhdestäkin ruususta ja aion kiittää kiitoskortilla jokaista, mutta jos kysytään, mikä on sopiva summa lahjaksi, niin vastaan, mitä mieltä olen.

        esim. hääparille, jos jo ylioppilaalle sopiva on 50 euroa? Onhan häissä tosi paljon isommsta juhlasta kysymys ja satsauskin juhliin aivan toista luokkaa - jos siis mietit, mitä juhlien pitäminen tulee maksamaan...Ja harvoin kai ylioppilas itse juhlansa kustantaa, joten ei vieraiden tarvitse niitä kustannuksia miettiä, vai mitä?
        Toki saat sanoa mielipiteesi. Minut on kutsuttu viisiin yo-juhliin lauantaina ja jos veisin kaikille 50 euroa, lahjoihin kuluisi siis 250 euroa....aika kohtuutonta mielestäni. Tosin en mitenkään kaikkia ehdi käydä saman päivän aikana tervehtimässä, joten osa juhlista jää käymättä. Ajattelin silti muistaa ylioppilaita pienellä lahjalla.


      • kevään ylioppilas
        usein nähty vieras kirjoitti:

        esim. hääparille, jos jo ylioppilaalle sopiva on 50 euroa? Onhan häissä tosi paljon isommsta juhlasta kysymys ja satsauskin juhliin aivan toista luokkaa - jos siis mietit, mitä juhlien pitäminen tulee maksamaan...Ja harvoin kai ylioppilas itse juhlansa kustantaa, joten ei vieraiden tarvitse niitä kustannuksia miettiä, vai mitä?
        Toki saat sanoa mielipiteesi. Minut on kutsuttu viisiin yo-juhliin lauantaina ja jos veisin kaikille 50 euroa, lahjoihin kuluisi siis 250 euroa....aika kohtuutonta mielestäni. Tosin en mitenkään kaikkia ehdi käydä saman päivän aikana tervehtimässä, joten osa juhlista jää käymättä. Ajattelin silti muistaa ylioppilaita pienellä lahjalla.

        Kaikki häät eivät ole isompia kuin osan ylioppilasjuhlat, eivätkä monet hääparit maksa itse kustannuksia, vaan yhä edelleen heidän vanhempansa ainakin osittain. Ei häihin välttämättä sen arvokkaampaa lahjaa tarvitse viedä kuin yo-juhliin.

        Tuo viisikymppiä ei ole mikään ehdoton lahjasummasuositus kaikille, mutta edelleen mielestäni sopiva yo-lahjaksi, kun esimerkiksi perheen kanssa lähisukulaisen juhliin menee. Se, onko lahjansaaja läheinen vai ei ja käykö itse juhlissa ja oma varallisuus tietenkin vaikuttavat lahjasumman suuruuteen lahjan antajien määrän lisäksi.

        Kummallista, miten ylioppilaat tänäkin keväänä tulevat saamaan huomattavasti suurempia summia kuin 50 euroa, ja täällä vain tyrmätään viisikymppiäkin aivan liian suurena summana. Ehkä jossain päin annetaan huomattavasti pienempiä lahjasummia. Niin ja en ole rikkaasta perheestä, kuten eivät myöskään monet viidenkympin lahjoja antavat.


      • rahastuksen makua
        kevään ylioppilas kirjoitti:

        Kaikki häät eivät ole isompia kuin osan ylioppilasjuhlat, eivätkä monet hääparit maksa itse kustannuksia, vaan yhä edelleen heidän vanhempansa ainakin osittain. Ei häihin välttämättä sen arvokkaampaa lahjaa tarvitse viedä kuin yo-juhliin.

        Tuo viisikymppiä ei ole mikään ehdoton lahjasummasuositus kaikille, mutta edelleen mielestäni sopiva yo-lahjaksi, kun esimerkiksi perheen kanssa lähisukulaisen juhliin menee. Se, onko lahjansaaja läheinen vai ei ja käykö itse juhlissa ja oma varallisuus tietenkin vaikuttavat lahjasumman suuruuteen lahjan antajien määrän lisäksi.

        Kummallista, miten ylioppilaat tänäkin keväänä tulevat saamaan huomattavasti suurempia summia kuin 50 euroa, ja täällä vain tyrmätään viisikymppiäkin aivan liian suurena summana. Ehkä jossain päin annetaan huomattavasti pienempiä lahjasummia. Niin ja en ole rikkaasta perheestä, kuten eivät myöskään monet viidenkympin lahjoja antavat.

        Kovinpa tuntuu mietityltä tuo tienestipuoli.


      • vaari
        usein nähty vieras kirjoitti:

        esim. hääparille, jos jo ylioppilaalle sopiva on 50 euroa? Onhan häissä tosi paljon isommsta juhlasta kysymys ja satsauskin juhliin aivan toista luokkaa - jos siis mietit, mitä juhlien pitäminen tulee maksamaan...Ja harvoin kai ylioppilas itse juhlansa kustantaa, joten ei vieraiden tarvitse niitä kustannuksia miettiä, vai mitä?
        Toki saat sanoa mielipiteesi. Minut on kutsuttu viisiin yo-juhliin lauantaina ja jos veisin kaikille 50 euroa, lahjoihin kuluisi siis 250 euroa....aika kohtuutonta mielestäni. Tosin en mitenkään kaikkia ehdi käydä saman päivän aikana tervehtimässä, joten osa juhlista jää käymättä. Ajattelin silti muistaa ylioppilaita pienellä lahjalla.

        Pieni lahja on varmasti monelle mieluisampi, kuin se 20:en tai 50:en, jonka kohtalosta tuskin on mitään hajua enään ensi keväänä, kun juhlitaan jonkun toisen valmistumista.

        Pienikin lahja saattaa säilyä vuosia muistona antajastaan. ...Riippuu tietysti lahjan saajasta ja hänen oppimastaan arvomaailmasta?.


      • kevään ylioppilas
        vaari kirjoitti:

        Pieni lahja on varmasti monelle mieluisampi, kuin se 20:en tai 50:en, jonka kohtalosta tuskin on mitään hajua enään ensi keväänä, kun juhlitaan jonkun toisen valmistumista.

        Pienikin lahja saattaa säilyä vuosia muistona antajastaan. ...Riippuu tietysti lahjan saajasta ja hänen oppimastaan arvomaailmasta?.

        "Kovinpa tuntuu mietityltä tuo tienestipuoli."

        Täytyy tuottaa sinulle pettymys. En aio enkä tulekaan "tienaamaan" pitämällä juhlat. Jos olisin halunnut tienata yo-juhlillani, olisin kutsunut puoli paikkakuntaa ja kaukaisempiakin sukulaisia ja vihjannut haluavani rahaa lahjaksi. En ole puhunut omista lahjatoiveistani (en ole esittänyt kenellekään mitään lahjatoiveita) vaan lähinnä summasta, jonka itse (ja perheeni) antaisin, jos tänä vuonna jonkun muun läheisen juhliin menisin ja antaisin lahjan rahana. Vaikuttaa siltä, että eri suvuissa ja seuduilla lahjakäytännöt ovat erilaisia. Minusta lahja kertoo siitä, arvostaako juhlittavan saavutusta ja juhlien järjestämisen vaivaa.

        "Pienikin lahja saattaa säilyä vuosia muistona antajastaan."

        Tietenkin, jos lahjavalinta on onnistunut. Turhat tavarat taas vain kertyvät kaappiin pölyttymään. Lahja rahana (oli summa mikä tahansa) on aina hyödyllinen ja ilahduttaa enemmän kuin käyttämättömäksi jäävä koru tms.

        En pidä siitä, että leimaatte minut rahanahneeksi. On vain tosiasia, että raha tai lahjakortti vaikka sisustusliikkeeseen on opiskelut aloittavalle nuorelle mieluisa ja tarpeellinen lahja. Astiat yms. ovat myös hyviä lahjoja, mutta niiden valinta voi mennä pahasti pieleen. Mitenköhän suhtaudutte lahjalistoja laativiin hääpareihin tai kutsun mukana tilinumeron laittaviin henkilöihin?

        En ole tyrmännyt muita lahjavaihtoehtoja kuin raha. En myöskään ole sanonut, että on annettava kaikille lahjaksi tai minun on saatava viisikymppiä kaikilta lahjaksi tai että lahjan aina täytyy olla rahallisesti arvokas. Ihme haloon nostatte syyttä suotta.


      • usein nähty vieras
        kevään ylioppilas kirjoitti:

        "Kovinpa tuntuu mietityltä tuo tienestipuoli."

        Täytyy tuottaa sinulle pettymys. En aio enkä tulekaan "tienaamaan" pitämällä juhlat. Jos olisin halunnut tienata yo-juhlillani, olisin kutsunut puoli paikkakuntaa ja kaukaisempiakin sukulaisia ja vihjannut haluavani rahaa lahjaksi. En ole puhunut omista lahjatoiveistani (en ole esittänyt kenellekään mitään lahjatoiveita) vaan lähinnä summasta, jonka itse (ja perheeni) antaisin, jos tänä vuonna jonkun muun läheisen juhliin menisin ja antaisin lahjan rahana. Vaikuttaa siltä, että eri suvuissa ja seuduilla lahjakäytännöt ovat erilaisia. Minusta lahja kertoo siitä, arvostaako juhlittavan saavutusta ja juhlien järjestämisen vaivaa.

        "Pienikin lahja saattaa säilyä vuosia muistona antajastaan."

        Tietenkin, jos lahjavalinta on onnistunut. Turhat tavarat taas vain kertyvät kaappiin pölyttymään. Lahja rahana (oli summa mikä tahansa) on aina hyödyllinen ja ilahduttaa enemmän kuin käyttämättömäksi jäävä koru tms.

        En pidä siitä, että leimaatte minut rahanahneeksi. On vain tosiasia, että raha tai lahjakortti vaikka sisustusliikkeeseen on opiskelut aloittavalle nuorelle mieluisa ja tarpeellinen lahja. Astiat yms. ovat myös hyviä lahjoja, mutta niiden valinta voi mennä pahasti pieleen. Mitenköhän suhtaudutte lahjalistoja laativiin hääpareihin tai kutsun mukana tilinumeron laittaviin henkilöihin?

        En ole tyrmännyt muita lahjavaihtoehtoja kuin raha. En myöskään ole sanonut, että on annettava kaikille lahjaksi tai minun on saatava viisikymppiä kaikilta lahjaksi tai että lahjan aina täytyy olla rahallisesti arvokas. Ihme haloon nostatte syyttä suotta.

        kyllä häät ovat aika paljon isommat juhlat kuin yo-juhlat, joten mietin lahjan arvonkin kyllä sen mukaan. Mukavaahan se on, että juhlitaan ja toivottavasti juhlista jää jäljelle paljon muutakin "elämän evästä" kuin mahdollisimman hyvät lahjat tai paljon rahaa.
        Olen kuitenkin sitä mieltä, että 50 euroa yo:lle on iso summa, jollei lähisukulaisesta ole kysymys. Jokainen toki kykynsä ja varallisuutensa mukaan.
        Onnea kaikille kevään yo:ille ja ammattiin valmistuneille eritoten!


      • vaari
        kevään ylioppilas kirjoitti:

        "Kovinpa tuntuu mietityltä tuo tienestipuoli."

        Täytyy tuottaa sinulle pettymys. En aio enkä tulekaan "tienaamaan" pitämällä juhlat. Jos olisin halunnut tienata yo-juhlillani, olisin kutsunut puoli paikkakuntaa ja kaukaisempiakin sukulaisia ja vihjannut haluavani rahaa lahjaksi. En ole puhunut omista lahjatoiveistani (en ole esittänyt kenellekään mitään lahjatoiveita) vaan lähinnä summasta, jonka itse (ja perheeni) antaisin, jos tänä vuonna jonkun muun läheisen juhliin menisin ja antaisin lahjan rahana. Vaikuttaa siltä, että eri suvuissa ja seuduilla lahjakäytännöt ovat erilaisia. Minusta lahja kertoo siitä, arvostaako juhlittavan saavutusta ja juhlien järjestämisen vaivaa.

        "Pienikin lahja saattaa säilyä vuosia muistona antajastaan."

        Tietenkin, jos lahjavalinta on onnistunut. Turhat tavarat taas vain kertyvät kaappiin pölyttymään. Lahja rahana (oli summa mikä tahansa) on aina hyödyllinen ja ilahduttaa enemmän kuin käyttämättömäksi jäävä koru tms.

        En pidä siitä, että leimaatte minut rahanahneeksi. On vain tosiasia, että raha tai lahjakortti vaikka sisustusliikkeeseen on opiskelut aloittavalle nuorelle mieluisa ja tarpeellinen lahja. Astiat yms. ovat myös hyviä lahjoja, mutta niiden valinta voi mennä pahasti pieleen. Mitenköhän suhtaudutte lahjalistoja laativiin hääpareihin tai kutsun mukana tilinumeron laittaviin henkilöihin?

        En ole tyrmännyt muita lahjavaihtoehtoja kuin raha. En myöskään ole sanonut, että on annettava kaikille lahjaksi tai minun on saatava viisikymppiä kaikilta lahjaksi tai että lahjan aina täytyy olla rahallisesti arvokas. Ihme haloon nostatte syyttä suotta.

        Vähän turhan isoa mölyä tästä välillä pidetäänkin.

        Tärkeintä kai on, että läheiset, ystävät ja sukulaiset arvostavat ja huomioivat nuoren tahi miksei vähän vanhemmankin saavutuksia.

        Osoittakoon sen sitten kuinka kukin tahtoo tai parhaaksi näkee.

        Ei myöskään ole väärin ottaa huomioon juhlittavan henkilön toiveita tai mieltymyksiä, elämäntapoja tai luonteenpiirteitä tai muita mahdollisia tarpeita.

        Nämä ja muutamat muut asiat kun oikein huolella pohtii, niin eiköhän se lahjan ostaminenkin helpotu jo kohta puolella.

        Ja jos ei millään luonnistu, niin aina voi paiskata "osta ite"-kakskymppisen (tai viis-).

        Helppoo ku heinänteko.


      • mie vain...
        kevään ylioppilas kirjoitti:

        Kaikki häät eivät ole isompia kuin osan ylioppilasjuhlat, eivätkä monet hääparit maksa itse kustannuksia, vaan yhä edelleen heidän vanhempansa ainakin osittain. Ei häihin välttämättä sen arvokkaampaa lahjaa tarvitse viedä kuin yo-juhliin.

        Tuo viisikymppiä ei ole mikään ehdoton lahjasummasuositus kaikille, mutta edelleen mielestäni sopiva yo-lahjaksi, kun esimerkiksi perheen kanssa lähisukulaisen juhliin menee. Se, onko lahjansaaja läheinen vai ei ja käykö itse juhlissa ja oma varallisuus tietenkin vaikuttavat lahjasumman suuruuteen lahjan antajien määrän lisäksi.

        Kummallista, miten ylioppilaat tänäkin keväänä tulevat saamaan huomattavasti suurempia summia kuin 50 euroa, ja täällä vain tyrmätään viisikymppiäkin aivan liian suurena summana. Ehkä jossain päin annetaan huomattavasti pienempiä lahjasummia. Niin ja en ole rikkaasta perheestä, kuten eivät myöskään monet viidenkympin lahjoja antavat.

        Tuskinpa kaikki ylioppilaatkaan itse kustantavat juhliansa. Uskonpa että ennemmin ne hääparit oman juhansa maksavat kuin yliopilas.

        Itse en 50€ antaisi kenellekään, ei mulla olisi varaa sellaseen. Eläisin sillä itse kokonaisen viikonverran... että "pelkkä" 20€ on aika suuri sijoitus minulle.
        Minusta ajatus lahjan antamisella on tärkeintä, ei sen lahjan rahallinen arvo.


    • ...

      kyllä 50e on sopiva summa yo:lle! ja yleensä aika moni sen 50e antaakin. me olemme antaneet aina naapurin lapsillekin 50e. rahanarvo on muuttunut markka ajasta niin paljon, että 20e on ihan mitätön summa antaa ylioppilaslahjaksi. häälahjana sopiva on sitten noin 100e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe