Tosielämän koe

tottako?

Täällä on noussut esiin käsite tosielämän koe, usein käytetään lyhennettä RLT tai RLE, osana transsukupuolisen siirtymistä oikeaan sukupuoleensa. Mitä tarkoittaa eläminen jossain sukupuoliroolissa? Korkokenkiä? Lätkämatsien katselun lopettamista? Ruuanlaittoa? Lastenhoitoa? Kanamaisuutta?
Tai toisinpäin...syljeskelyä ja kiroilua? Tappelua? Oikeassa olemista? Naisten halveksuntaa?

10

2653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meeri-Anneli

RLT=real life test, suomennettuna tosielämän koe.

Eiköhän tuo "testi" ole itseä varten, eikä lääkärit ja hoitajat edes pysty vahtimaan kuinka tarkasti se toteutuu.

Suurimmalle osalle todellisista transsukupuolisista asia ei ole mikään ongelma, eletään sitä omaa elämää ja voidaan hylätä entisen sukupuoliroolin esittäminen. Näin ainakin minä sen tunsin. Jos ihminen ei olekaan aito TS, RLT tuntuu vaikealta ja silloin on hyvä pistää peli poikki.

Itse ainakin tulkitsin ettei mitään ylilyöntejä vaadittu, riittää kun elää kuten muutkin naiset. Esimerkiksi en katsellut lätkämatseja miehenäkään, kodin hoidan kuten ennenkin yksinhuoltajana. Vaatteet ja kengät valitsen "normaalinaisten" mukaisesti, jos menen johonkin juhliin käytän korkokenkiä.

Ei tuo RLT ole mikään ihmejuttu, siinä vaan harjoitellaa ihan tavallista vastakkaisen sukupuolen elämää ja jos se tuntuu oikealta ja hyvältä niin asia on ok.

• piilosta esiin

Joo, minä koin sen niin, että saan olla oma itseni ja että on lupa lopettaa miehen esittäminen. Mikä oli ollut vaikeaa ja ikävää siihenkin asti.
        Tähän liittyy olennaisesti puhe, eleet ja äänen käyttö. Meille vuosikausia tyrkytetty ja ympätty tyyli voi jopa tuntua "omalta". Vähän kuin vankila voi tuntua kodilta, kun siellä on lusinut parikymmentä vuotta.

• Sari

elämistä omana itsenään.

Itselläni se tarkoitti poninhännän avaamista ja T-paitojen värin vaihtumista tummansinisestä vaalean violettiin. Olin käyttänyt naisten farkkuja jo monta vuotta ennen arkielämään ryhtymistä, sillä ne sopivat vartaloni mallille paljon paremmin kuin miesten farkut.

Plus sitten sitä, että aloin käyttämään toppia tai rintaliivejä normaalien naisten tapaan. Aloittaessani arkielämänkokeen minulla oli B-kuppi täynnä.

• Fornevermore

...että tosielämänkokeeni epäonnistui.

Ei se epäonnistunut johtunut siitä että minä olisin katsonut lätkämatseja, vaan siitä ettei ympäristö hyväksynyt.

• Feta

Onhan näitä kriitikoita... Mitä mielestäsi pitäisi tehdä tilanteessa, jossa leikkikoulu on jo ohitse ja luomu vaatii (odottaa) suunitelmiin kuulumattomia ja epäajankohtaisia asioita?

• Feta
        Feta kirjoitti:

Onhan näitä kriitikoita... Mitä mielestäsi pitäisi tehdä tilanteessa, jossa leikkikoulu on jo ohitse ja luomu vaatii (odottaa) suunitelmiin kuulumattomia ja epäajankohtaisia asioita?

Sitä vain, että pitääkö ihmisen hihhuloida karvattomana uimarannalla tai naisten bikineissä kaljamahan kanssa (joka on syntynyt luomun ahdistelusta), ennen kuin saa rinnat tai biip pois.

• Feta
        Feta kirjoitti:

Sitä vain, että pitääkö ihmisen hihhuloida karvattomana uimarannalla tai naisten bikineissä kaljamahan kanssa (joka on syntynyt luomun ahdistelusta), ennen kuin saa rinnat tai biip pois.

Toiminta siis kiusaan ja luomujen kyykyttämiseen?

• Fornevermore
        Feta kirjoitti:

Toiminta siis kiusaan ja luomujen kyykyttämiseen?

Ja sitten vielä:"Älä unohda hymyä!"

• kuin kakara
        Feta kirjoitti:

Kertoisitko tarkemmin, miten joku muu kuin sinä itse on sinulle kaljamahan aiheuttanut? Kenen käsi on pitänyt tuoppia ja lusikkaa huulillasi?

• Turhapuro

edelleen ajaa miesten runkoisella pyörälläni, käyttää naisten vaatteita lukuun ottamatta miesten sukkiani (iso jalka) ja aion käyttää tuota kohta maistraatista tulevaa uutta naisen nimeäni.

Siis en aio leikkiä pissistä tai kassialmaa tai Uuno Turhapuron vaimoa kun ryhdyn tosielämänkokeeseen tässä kohtapuoliin.

Kysymys on sopeutumisesta elämään naisena ja siitä minulla on jo pitkä kokemus. Tuntuu vaan että kaikki säännöt herättävät ihmisissä neurooseja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5495
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2396
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1890
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      146
      1773
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1615
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      34
      1575
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1408
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1125
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1088
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      228
      1059
    Aihe