Stiga garten

pava

Ostin käytetyn Stiga garden ajettavan leikkurin 6 hv, kone toimii, mutta kytkin ei irroita, eikä jarru pidä, niin kuin voisi olettaa. Onko kysymyksessä säätö homma tai pahempi vika. Onko vaihteisto, öljy täytteinen, mistä voi öljyn määrän tarkistaa.

8

8694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB-320s

      Koneessahan ei ole varsinaista kytkin lainkaan , vaan sen toiminta perustuu vetohihnaa löysäävään kiristäjän toimintaan.

      Jos kytkin luistaa on vika voimansiirtohihnassa .

      Jos otsikossa mainittu toteutus , lienee syynä väärä säätö .

      Korjaus on yksinkertainen :
      Kallista konetta että näet hihnan ja vivuston liikkeet ja liikuttele poljin samalla seuraamalla vivuston toimintaa - sitten näet missä vika .

      Jarrujen osalta :
      Kannattaa irroittaa se jarrulevy paloineen ja puhdistaa levy ja palat (2kpl).
      Mutta pidä mielessä palojen oikea järjestys ja mahd. välykset . Jarruissa on oma säätö .

    • MB-320s

      Mikäli vaihteisto on rungon yläpuolellä pieni laatikko , josta on veto ketjulla tasauspyörästöön .
      Sitä ei voi tarkistaa , eikä kannata mennä avamaan , jos siinä ole mitään vikaa . Se sisältää voitelurasvaa - ei öljyä.

      Mutta jos vaihteisto sijaitsee vetoakselissa tasauspyörastön kanssa , silloin siinä on 80W-90 peräöljyä. Tarkistaminen on mahdollista , mutta työlästä rungonrakenteesta riippuen - voi joutua irroittaamaan ks. osan rungon alta .
      Tätäkään ei tarvitse tehdä jos vaiht.ei ole öljyvuotoja !
      Tällöin öljymäärän näkee poistamalla kumitulppa .Öljypinta oltava vaiht. sauman alapuolella .

    • Sama vika täällä

      Mulla on Stiga Scoopissa sama ongelma kytkimen kanssa. Pitää munkin tutkailla hihnoja. Jarrut eivät pitäneet mullakaan, mutta kiristin kykin polkimen alapäästä lähtevän vivun takapäässä olevaa mutteria ja jarrut alkoivat pitää. JOten ei kannata irroittaa jarrupaloja ennen kuin on kokeillut säätöä.

      • Nostin eilen laitteen pystyyn takatassunsa varaan. Sitä ennen olin poistanut öljyt ja bensat koneesta. Ja sieltähän se vika löytyi. Vetohihnan kytkinvipu oli irronnut rungosta. Onneksi pultti oli tallella. On kasimillin pultti, mutta alkupäästä paksumpi. Pultin laittaminen paikalleen olikin sitten aika vaikeaa. Jouduin irroittamaan taka-akselin/perän osittain ennen kuin sain pultin paikoilleen. Nyt masina pelittää ja samalla tuli teroitettua terä.


    • vikaa etsimässä

      missä mahtaa olla vika , avaimesta yrittää starttaa niin ei sano mitään ,akku on täynnä,kaapeleilla kyllä saan käymään startin kyljessä olevasta pultista, mihin tulee johto ja - on maissa , sulake on ehjä, virta kulkee kyllä startilta virtalukolle ,onko ollu näitä vikoja,kiitos vinkistä

      • villa

        vika on mahdollisesti virtalukon ja startin välillä olevassa releessä. (rele jumissa )


      • Anonyymi
        villa kirjoitti:

        vika on mahdollisesti virtalukon ja startin välillä olevassa releessä. (rele jumissa )

        Minä vaihdoin releen rupes toimimaan.
        Mulla kyllä kytkin luistaa enkä tiedä mitä pitäis tehdä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vaihdoin releen rupes toimimaan.
        Mulla kyllä kytkin luistaa enkä tiedä mitä pitäis tehdä?

        Mitä jos vaihtaisi hihnan?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe