Ostin käytetyn Stiga garden ajettavan leikkurin 6 hv, kone toimii, mutta kytkin ei irroita, eikä jarru pidä, niin kuin voisi olettaa. Onko kysymyksessä säätö homma tai pahempi vika. Onko vaihteisto, öljy täytteinen, mistä voi öljyn määrän tarkistaa.
Stiga garten
8
9818
Vastaukset
- MB-320s
Koneessahan ei ole varsinaista kytkin lainkaan , vaan sen toiminta perustuu vetohihnaa löysäävään kiristäjän toimintaan.
Jos kytkin luistaa on vika voimansiirtohihnassa .
Jos otsikossa mainittu toteutus , lienee syynä väärä säätö .
Korjaus on yksinkertainen :
Kallista konetta että näet hihnan ja vivuston liikkeet ja liikuttele poljin samalla seuraamalla vivuston toimintaa - sitten näet missä vika .
Jarrujen osalta :
Kannattaa irroittaa se jarrulevy paloineen ja puhdistaa levy ja palat (2kpl).
Mutta pidä mielessä palojen oikea järjestys ja mahd. välykset . Jarruissa on oma säätö . - MB-320s
Mikäli vaihteisto on rungon yläpuolellä pieni laatikko , josta on veto ketjulla tasauspyörästöön .
Sitä ei voi tarkistaa , eikä kannata mennä avamaan , jos siinä ole mitään vikaa . Se sisältää voitelurasvaa - ei öljyä.
Mutta jos vaihteisto sijaitsee vetoakselissa tasauspyörastön kanssa , silloin siinä on 80W-90 peräöljyä. Tarkistaminen on mahdollista , mutta työlästä rungonrakenteesta riippuen - voi joutua irroittaamaan ks. osan rungon alta .
Tätäkään ei tarvitse tehdä jos vaiht.ei ole öljyvuotoja !
Tällöin öljymäärän näkee poistamalla kumitulppa .Öljypinta oltava vaiht. sauman alapuolella . - Sama vika täällä
Mulla on Stiga Scoopissa sama ongelma kytkimen kanssa. Pitää munkin tutkailla hihnoja. Jarrut eivät pitäneet mullakaan, mutta kiristin kykin polkimen alapäästä lähtevän vivun takapäässä olevaa mutteria ja jarrut alkoivat pitää. JOten ei kannata irroittaa jarrupaloja ennen kuin on kokeillut säätöä.
Nostin eilen laitteen pystyyn takatassunsa varaan. Sitä ennen olin poistanut öljyt ja bensat koneesta. Ja sieltähän se vika löytyi. Vetohihnan kytkinvipu oli irronnut rungosta. Onneksi pultti oli tallella. On kasimillin pultti, mutta alkupäästä paksumpi. Pultin laittaminen paikalleen olikin sitten aika vaikeaa. Jouduin irroittamaan taka-akselin/perän osittain ennen kuin sain pultin paikoilleen. Nyt masina pelittää ja samalla tuli teroitettua terä.
- vikaa etsimässä
missä mahtaa olla vika , avaimesta yrittää starttaa niin ei sano mitään ,akku on täynnä,kaapeleilla kyllä saan käymään startin kyljessä olevasta pultista, mihin tulee johto ja - on maissa , sulake on ehjä, virta kulkee kyllä startilta virtalukolle ,onko ollu näitä vikoja,kiitos vinkistä
- villa
vika on mahdollisesti virtalukon ja startin välillä olevassa releessä. (rele jumissa )
- Anonyymi
villa kirjoitti:
vika on mahdollisesti virtalukon ja startin välillä olevassa releessä. (rele jumissa )
Minä vaihdoin releen rupes toimimaan.
Mulla kyllä kytkin luistaa enkä tiedä mitä pitäis tehdä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä vaihdoin releen rupes toimimaan.
Mulla kyllä kytkin luistaa enkä tiedä mitä pitäis tehdä?Mitä jos vaihtaisi hihnan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882