Yamarin 410 ja Honda 20?

Harkinnassa...

Harkinnassa Yamarin 410:n osto (vm -94), jossa on perässä hondan 20 hv 4-tahti (kuristettu 30 hv), vm 2000. Onko 4-tahti liian painava kone kyseiselle veneelle? Mitä muuta kannattaisi ottaa ennen ostoa huomioon, onko tyyppivikoja tms?

10

4345

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

      Mitä tarkoittaa kuristettu 30 hv kone?

      • Harkinnassa...

        Myyjä sanoi että maahantuojalta todellisuudessa 30 hv:n kone, jonka tehot on kuristettu 20 hv:n. Eli virallisesti tehoa lähtee 20 hv, vaikka muuten 30:n vehje. Eli siis myös painavampi kuin se "oikea" 20 hv.


      • vieraskin
        Harkinnassa... kirjoitti:

        Myyjä sanoi että maahantuojalta todellisuudessa 30 hv:n kone, jonka tehot on kuristettu 20 hv:n. Eli virallisesti tehoa lähtee 20 hv, vaikka muuten 30:n vehje. Eli siis myös painavampi kuin se "oikea" 20 hv.

        ettei vain olisi sinua huijattu. Oliko paljonkin kalliimpi kuin 'tavallinen' 20hp


      • Harkinnassa...
        vieraskin kirjoitti:

        ettei vain olisi sinua huijattu. Oliko paljonkin kalliimpi kuin 'tavallinen' 20hp

        Siis en ole ostanut mitään, veneessä olisi valmiiksi ko moottori.

        Kyselen nyt lähinnä, olisiko 73 kiloa painava kone liikaa 410 Yamarin:ille

        Tuohon kuristamiseen olen törmännyt muuallakin, se lienee joskus ollut yleistä. Ja ennen kaikkea sen kuristuksen purkaminen. Saadaan kai tällöin enemmän tehoa kuin mitä ilmoitetaan paperilla. Mutta siitä ei kait ole mitään takeita, mitä saa todella tehoiksi jos kuristuksen purkaa.

        Mutta kuten sanottu, kysymys on: onko painoa liikaa pienelle veneelle?


      • Make
        Harkinnassa... kirjoitti:

        Myyjä sanoi että maahantuojalta todellisuudessa 30 hv:n kone, jonka tehot on kuristettu 20 hv:n. Eli virallisesti tehoa lähtee 20 hv, vaikka muuten 30:n vehje. Eli siis myös painavampi kuin se "oikea" 20 hv.

        Honda BF 20 on kuutiotilavuudeltaan 350 kun BF 30:n on 552 eli ihan eri kone - olisiko sinua huijattu?

        BF 40 ja BF 50 ovat molemmat 808 cc eli nelikymppinen on "kuristettu" viiskymppinen.

        BF 15 on kuutiotilvuudeltaan sama kuin tuo BF 20 eli 350 cc....


      • Ilpo
        Make kirjoitti:

        Honda BF 20 on kuutiotilavuudeltaan 350 kun BF 30:n on 552 eli ihan eri kone - olisiko sinua huijattu?

        BF 40 ja BF 50 ovat molemmat 808 cc eli nelikymppinen on "kuristettu" viiskymppinen.

        BF 15 on kuutiotilvuudeltaan sama kuin tuo BF 20 eli 350 cc....

        Hondasta en tiedä, mutta olihan Yamahallakin ainakin viime vuonna myynnissä 10 hv kone (V-max), josta myyjät systemaattisesti muistivat mainita mahdollisuuden tehdä 15 heppainen. Piti vain poistaa joku pieni osa. Erikseen mallistossa oli kuitenkin 15 hp moottori.

        Olisiko tämä samanlainen juttu?


      • ...
        Ilpo kirjoitti:

        Hondasta en tiedä, mutta olihan Yamahallakin ainakin viime vuonna myynnissä 10 hv kone (V-max), josta myyjät systemaattisesti muistivat mainita mahdollisuuden tehdä 15 heppainen. Piti vain poistaa joku pieni osa. Erikseen mallistossa oli kuitenkin 15 hp moottori.

        Olisiko tämä samanlainen juttu?

        No nehän nyt on melkein joka merkillä aina ollut 9.9 ja 15 hummaset samoja koneita! Toi honda juttu on kai niin että se on oikeesti 25 se kone.


      • bff
        Harkinnassa... kirjoitti:

        Siis en ole ostanut mitään, veneessä olisi valmiiksi ko moottori.

        Kyselen nyt lähinnä, olisiko 73 kiloa painava kone liikaa 410 Yamarin:ille

        Tuohon kuristamiseen olen törmännyt muuallakin, se lienee joskus ollut yleistä. Ja ennen kaikkea sen kuristuksen purkaminen. Saadaan kai tällöin enemmän tehoa kuin mitä ilmoitetaan paperilla. Mutta siitä ei kait ole mitään takeita, mitä saa todella tehoiksi jos kuristuksen purkaa.

        Mutta kuten sanottu, kysymys on: onko painoa liikaa pienelle veneelle?

        Ei ole mielestäni liian painava itselläni on yamarin 410 bf 30 hp suzuki joka painaa 63 kg .


    • Itsellä sama paketti 20hv, 2-t, paino 48 kg. Itse en laittaisi painavampaa konetta ainakaan jos ajaa yksin. Täytyy toivoa ettei toi jammu leivo, noita kevyitä 2-t koneita ei löydy mistään.
      Tosin uusi 4-t jammu on laihtunut kuulemma 52kg:hen mutta maksaakin jo maltaita.

      • S P Uggla

        Itsellä 410 yamarin ja perässä kolmipyttyinen 30 hp yamaha. Ei aavistustakaan koneen painosta, mutta sopii hyvin ko. veneeseen. 5-10 kiloa sinne tänne ei vaikuta mitenkään. Venehän on pieni kaiken kaikkiaan, ja se että kuski yksin istuu takana näyttää jo hurjalta paikallaan ollessa. Mutta mutta, venellähän ajetaan yleeensä plaanissa. Ei kun ostamaan, et kadu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe