Yamarin 410 ja Honda 20?

Harkinnassa...

Harkinnassa Yamarin 410:n osto (vm -94), jossa on perässä hondan 20 hv 4-tahti (kuristettu 30 hv), vm 2000. Onko 4-tahti liian painava kone kyseiselle veneelle? Mitä muuta kannattaisi ottaa ennen ostoa huomioon, onko tyyppivikoja tms?

10

4131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make

Mitä tarkoittaa kuristettu 30 hv kone?

• Harkinnassa...

Myyjä sanoi että maahantuojalta todellisuudessa 30 hv:n kone, jonka tehot on kuristettu 20 hv:n. Eli virallisesti tehoa lähtee 20 hv, vaikka muuten 30:n vehje. Eli siis myös painavampi kuin se "oikea" 20 hv.

• vieraskin
        Harkinnassa... kirjoitti:

Myyjä sanoi että maahantuojalta todellisuudessa 30 hv:n kone, jonka tehot on kuristettu 20 hv:n. Eli virallisesti tehoa lähtee 20 hv, vaikka muuten 30:n vehje. Eli siis myös painavampi kuin se "oikea" 20 hv.

ettei vain olisi sinua huijattu. Oliko paljonkin kalliimpi kuin 'tavallinen' 20hp

• Harkinnassa...
        vieraskin kirjoitti:

ettei vain olisi sinua huijattu. Oliko paljonkin kalliimpi kuin 'tavallinen' 20hp

Siis en ole ostanut mitään, veneessä olisi valmiiksi ko moottori.

Kyselen nyt lähinnä, olisiko 73 kiloa painava kone liikaa 410 Yamarin:ille

Tuohon kuristamiseen olen törmännyt muuallakin, se lienee joskus ollut yleistä. Ja ennen kaikkea sen kuristuksen purkaminen. Saadaan kai tällöin enemmän tehoa kuin mitä ilmoitetaan paperilla. Mutta siitä ei kait ole mitään takeita, mitä saa todella tehoiksi jos kuristuksen purkaa.

Mutta kuten sanottu, kysymys on: onko painoa liikaa pienelle veneelle?

• Make

Honda BF 20 on kuutiotilavuudeltaan 350 kun BF 30:n on 552 eli ihan eri kone - olisiko sinua huijattu?

BF 40 ja BF 50 ovat molemmat 808 cc eli nelikymppinen on "kuristettu" viiskymppinen.

BF 15 on kuutiotilvuudeltaan sama kuin tuo BF 20 eli 350 cc....

• Ilpo
        Make kirjoitti:

Honda BF 20 on kuutiotilavuudeltaan 350 kun BF 30:n on 552 eli ihan eri kone - olisiko sinua huijattu?

BF 40 ja BF 50 ovat molemmat 808 cc eli nelikymppinen on "kuristettu" viiskymppinen.

BF 15 on kuutiotilvuudeltaan sama kuin tuo BF 20 eli 350 cc....

Hondasta en tiedä, mutta olihan Yamahallakin ainakin viime vuonna myynnissä 10 hv kone (V-max), josta myyjät systemaattisesti muistivat mainita mahdollisuuden tehdä 15 heppainen. Piti vain poistaa joku pieni osa. Erikseen mallistossa oli kuitenkin 15 hp moottori.

Olisiko tämä samanlainen juttu?

• ...
        Ilpo kirjoitti:

Hondasta en tiedä, mutta olihan Yamahallakin ainakin viime vuonna myynnissä 10 hv kone (V-max), josta myyjät systemaattisesti muistivat mainita mahdollisuuden tehdä 15 heppainen. Piti vain poistaa joku pieni osa. Erikseen mallistossa oli kuitenkin 15 hp moottori.

Olisiko tämä samanlainen juttu?

No nehän nyt on melkein joka merkillä aina ollut 9.9 ja 15 hummaset samoja koneita! Toi honda juttu on kai niin että se on oikeesti 25 se kone.

• bff

Siis en ole ostanut mitään, veneessä olisi valmiiksi ko moottori.

Kyselen nyt lähinnä, olisiko 73 kiloa painava kone liikaa 410 Yamarin:ille

Tuohon kuristamiseen olen törmännyt muuallakin, se lienee joskus ollut yleistä. Ja ennen kaikkea sen kuristuksen purkaminen. Saadaan kai tällöin enemmän tehoa kuin mitä ilmoitetaan paperilla. Mutta siitä ei kait ole mitään takeita, mitä saa todella tehoiksi jos kuristuksen purkaa.

Mutta kuten sanottu, kysymys on: onko painoa liikaa pienelle veneelle?

Ei ole mielestäni liian painava itselläni on yamarin 410 bf 30 hp suzuki joka painaa 63 kg .

• Itsellä sama paketti 20hv, 2-t, paino 48 kg. Itse en laittaisi painavampaa konetta ainakaan jos ajaa yksin. Täytyy toivoa ettei toi jammu leivo, noita kevyitä 2-t koneita ei löydy mistään.
      Tosin uusi 4-t jammu on laihtunut kuulemma 52kg:hen mutta maksaakin jo maltaita.

• S P Uggla

Itsellä 410 yamarin ja perässä kolmipyttyinen 30 hp yamaha. Ei aavistustakaan koneen painosta, mutta sopii hyvin ko. veneeseen. 5-10 kiloa sinne tänne ei vaikuta mitenkään. Venehän on pieni kaiken kaikkiaan, ja se että kuski yksin istuu takana näyttää jo hurjalta paikallaan ollessa. Mutta mutta, venellähän ajetaan yleeensä plaanissa. Ei kun ostamaan, et kadu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      104
      3558
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3207
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2704
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      82
      2507
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe