Meno-paluusta vain meno

Kristiine

Jos ostan meno-paluulipun jonnekin, niin onko minun pakko käyttää myös paluulippu? Meneekö sakkoa, jos en tule lipussa olevalla paluulennolla takaisin?

8

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sakota :)

En ole koskaan kenellekään ilmoittanut, kun olen paluulennon jättänyt käyttämättä. Eikä sakkolappujakaan ole perään lähetelty :) Ei ole mitään mieltä ilmoitellakaan, sillä lentoyhtiö voi silloin paikan myydä uudelleen, ja saa siitä sinun paikastasi tuplahinnan. Esim. juuri Finnairin hinnoittelu on tässä mielessä todella kankeaa: yksisuuntaisia kohtuuhintoja on tarjolla olemattoman vähän, siispä on monesti viisainta ostaa menopaluu, kuin pelkkä meno.

• haaaaa

KYLLÄ! Tulevat ja väkisin repivät sut koneesen paluulennolle!

• Ronja9

Koko paluumatkan käyttämättäjättämisestä ei peritä mitään sakkoa, voit aivan rauhassa jättää lennon käyttämättä.

Osaa paluumatkasta ei kuitenkaan välttämättä voi jättää käyttämättä. Esim. jos sinulla on lennot Bangkok-Helsinki-Tallinna, on sinun lennettävä Bangkokista Tallinnaan saakka. Jos jäät pois kyydistä Helsingissä, saattaa perässä tulla useamman sadan euron lasku (erotus Bangkok-Tallinna ja Bangkok-Helsinki lentojen hinnasta).

• mileikuvitus taas

sillä mitä kerrot on vain sinun mielikuvitusta, ihan hvyin voi jäädä pois Helsingissä ja niin moni tekeekin. Maksuhan onjo saatu vaikka ei edes lentäisi takaisin Tallinnaan että mistä se lisämaksu tulee ? taas näitä typeryksiä jotka kuvittelee asioita !

• höpö höpöä
        mileikuvitus taas kirjoitti:

sillä mitä kerrot on vain sinun mielikuvitusta, ihan hvyin voi jäädä pois Helsingissä ja niin moni tekeekin. Maksuhan onjo saatu vaikka ei edes lentäisi takaisin Tallinnaan että mistä se lisämaksu tulee ? taas näitä typeryksiä jotka kuvittelee asioita !

Kyllä palatessa voi jäädä Hesaan mutta jos
        on matkatavaroita niin Finnair kieltäytyy
        luovuttamasta ellet maska n. 500e lisämaksua.

Asiasta on kysytty lukuisia kertoja mm.
        Kulutta-asiamieheltä mutta ei ole halunnut
        ottaa kantaa asiaan vaikka kuuluukin
        hänen virkavelvollisuuteen.

• ei puhuttu
        höpö höpöä kirjoitti:

Kyllä palatessa voi jäädä Hesaan mutta jos
        on matkatavaroita niin Finnair kieltäytyy
        luovuttamasta ellet maska n. 500e lisämaksua.

Asiasta on kysytty lukuisia kertoja mm.
        Kulutta-asiamieheltä mutta ei ole halunnut
        ottaa kantaa asiaan vaikka kuuluukin
        hänen virkavelvollisuuteen.

eri juttu sillä eihän ne sinun laukkuja ala etsiä Vantaalla ilman lisämaksua. Oli puhetta että pitääkö matkustaa paluulipulla vai tuleeko sakkoa ? sinä sitten siihen että ei voi jäädä pois Vantaalla vaan pitää mennä Tallinnaan asti. Olen jäänyt monesti pois Vantaalla ja kaveri on tuonut laukut sitten kun ehtinyt. Näin meillä ja ei ole kielletty eikä tule lisämaksua jos et ala olemaan vailla laukkuja, ihan typeräähän tuo onkin kun joutuu tyhjentää kaikki laukut että löytyy sinun. Oletko ollut tätä palvelua joskus vailla ?

• no_compromise
        ei puhuttu kirjoitti:

eri juttu sillä eihän ne sinun laukkuja ala etsiä Vantaalla ilman lisämaksua. Oli puhetta että pitääkö matkustaa paluulipulla vai tuleeko sakkoa ? sinä sitten siihen että ei voi jäädä pois Vantaalla vaan pitää mennä Tallinnaan asti. Olen jäänyt monesti pois Vantaalla ja kaveri on tuonut laukut sitten kun ehtinyt. Näin meillä ja ei ole kielletty eikä tule lisämaksua jos et ala olemaan vailla laukkuja, ihan typeräähän tuo onkin kun joutuu tyhjentää kaikki laukut että löytyy sinun. Oletko ollut tätä palvelua joskus vailla ?

Tässä sun jutussa on nyt pari sellaista kohtaa mitkä ei pidä paikkansa.

1. Jos jäät itse pois kyydistä Vantaalla, matkatavaroitasi ei lastata Aeroon jos et itse ole ko. koneen kyydissä. Laukku ei lennä jos et sinäkään.

2. Tallinnan päässä "kaverisi" ei edes pääse hihnalle kun se on tullialueen (automaattiovien) sisäpuolella. Nykyisillä säännöillä Tallinan kenttä on paluumatkasi EU ulkoraja, jossa tulet siis EU:n sisäpuolelle ja matkustajat kuskaa omat tavaransa tullin läpi tallinnassa. Että kaverisi saisi laukkusi, sinun täytyy tehdä kirjallinen tulliselvitys ja toimittaa matkalaukku tagit kaverillesi.

• SAKKO!

Joo mä ostin vähän aikaa sitten Matkahuollosta linja-autolipun meno-paluu Helsinki-Vaasa ja käytin vain sen menon.No sitten kun tulin kotiin kaverin kyydissä niin kotona odotti postissa tullut haaste poliisikuulusteluihin,koska en ollut käyttänyt linja-autolipun paluu matkaa.

JK. Olikohan hieman vähä-älyisen kysymys sulla?Onnea!Upea elämä sulla ja meno-paluu liput kaupan päälle :-)))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen