Risiiniöljy

Rv 40+1

Kävin ostamassa apteekista risiiniöljyä. Oletteko te käyttäneet tai kuulleet että onkohan sitä ihan turvallista käyttää? Eräs ystäväni sanoi että ei suositella kun vauva saattaa ruveta ripuloimaan vatsassa ja näin tukehtua siihen omaan kakkaan. Pitääköhän paikaansa?

11

2634

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnukka

..sitä siis ostit?
      En ole koittanut, mutta jotain tommosta olen kuullut, että aika riskiä hommaa voi olla..

• kyllä

synnytyksen käynnistymisen takia sitä ostin. Unohdin se laittaa siihen edelliseen viestiin. En kyllä taida uskaltaa kokeilla jos siitä onkin vauvalle jotain vaaraa.

• mama

myös vaarana syöksysynnytys..Älä missään nimessä kokeile.

• -minttu-

Syöksysynnytys ei kuulosta kyl kovin hyvältä!! :/ En kehottais kokeilemaan sitä risiiniöljyä. Kyllä ne sitten sairaalassa synntyksen käynnistää, jos yliaikaiseksi menee... kannattaa odotella vaan rauhassa, vaikkei se helppoa ookkaan...

• 35+4

ei suositeltu kun puhuttiin käynnistyskikoista. Ei perustellut muuten kuin että sillä saa ainakin oman vatsan sekaisin.

• -minttu-

...saisi sitten käyttää? :> Eiväthän ne tietenkään välttämättä toimi, mutta olis kiva tietää, jos vaikka itselle tulee sellainen tilanne eteen, että ollaan viikolla 42, eikä vauva anna mitään merkkejä ulos tulostaan! :>

• Kreeti
        -minttu- kirjoitti:

...saisi sitten käyttää? :> Eiväthän ne tietenkään välttämättä toimi, mutta olis kiva tietää, jos vaikka itselle tulee sellainen tilanne eteen, että ollaan viikolla 42, eikä vauva anna mitään merkkejä ulos tulostaan! :>

Seksi, sauna ja siivoaminen on kaikki sellaisia keinoja, että niitä voi rauhassa kokeilla. Voi olla, että seksiä ja siivoamista ainakaan ei heti muista kaivata synnytyksen jälkeen. Seksissäkin on tärkeintä saada spermaa kohdunsuulle, jotta siinä olevat prostaglandiinit voisivat vaikuttaa.

• 35+4

Mitä olen netistä lukenu.. Tuore ananas, ristiselän hieronta, ikkunanpesu, kävelylenkit.. Noitahan voisi vaikka yhdistellä seksin, saunan ja muiden kanssa.... Eihän sinulla onneksi kauaa ole enää, alkavat varmaan käynnistellä sairaalassa. Koeta jaksaa! :)Itse kun jaksais 4 viikkoa, tai kuusi.....

• minä vaan

Tervehdys!
      Taitaa sulla olla jo aika tukala olo? Itse kokeilin äitiysneuvolan terveydenhoitaja/kätilön vinkistä tuota risiiniöljyä edellisessä raskaudessa kun viikkoja oli 40 2. Otin yhden ruokalusikallisen kolmen tunnin välein. Ehdin ottamaan kolme kertaa eli yhteensä 3 ruokalusikallista, sen jälkeen alkoi paska lentää ja sitten meni klo 21 vedet, tyttö maailmassa 02.50. En silloin todellakaan tietänyt näitä vaaroja. Tämä kyseinen terkka suositellut monille muillekin kyseistä ainetta ja kaksi muuta ystävääni päässyt synnyttämään sen avulla. Nyt odotan kolmatta ja kysyin eräältä sairaalan lääkäriltä, joka erikoistunut siis synnytyksiin että miten on risiiniöljyn käyttö käynnistäjänä. Hän ei sitä kieltänyt, muttei suositellutkaan. Jäi asia vähän mietityttämään, mutta itse myös taidan jättää tällä kertaa väliin tai ainakin käytän kaikki muut mahdolliset keinot ekana. Mulla oli se edellinen synnytys oikein hyvä ja onnistunut risiiniöljystä huolimatta.

• ei turvallista

Älä rakas ihminen käynnistä synnytystä omin päin!!!! Se risiiniöljy voi aiheuttaa niin pahat supparit että vaaville voi käydä huonosti!
      Älä kokeile, tyydy niihin kolmeen kovaan ässään! seksi, siivous ja sauna =)

• risiini

Akuutissa oli ohjelma jokuaika sitten risiiniöljystä kun jossain keskustelupalstoilla oli siitä kyselty.. Risiinuöljy aiheuttaa niin kovia supisteluja että vaarana kohdun repeymä!!!että älkää ihmeessä ottako..odottakaa mielummin se pari vkoa kuin vaarannatte omanne ja vauvanne hengen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe