Kohtutulehdus??

Oireitako?

Minulle tehtiin viikko sitten raskaudenkeskeytys kaavinnalla, ja kaikki meni hyvin, pahempia kipuja ei ollut, ainoastaan vuotoa, joka alkaa pikkuhiljaa laantumaan. Kysyisin sellaista kun minulla on nyt pari päivää hieman pistellyt alavatsaa, ja kun painelen mahaa niin hieman aristaa. Kuumetta ei ole ollut ja mielestäni en mitään pahanhajuista vuotoakaan ole havainnut. Voisiko kuitenkin olla mahdollista että, kyseessä olisi tulehdus, vai saattaisiko kohtu ns. supistella vielä viikonkin jälkeen? Eli jos teillä jollain on samantapaisia oireita ollut niin , miten asia on edennyt? Ajattelin kysellä ensin täältä ennenkuin hankin ajan lääkärille.
Mukavaa kesänodotusta kaikille.

4

4750

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käydä

tarkistuttamassa tilanteen lääkärillä, jos olet huolissasi, mutta ilman lämmönnousua, pahanhajuista vuotoa ja kipuja on epätodennäköistä, että kohtusi on tulehtunut. Kuten mikä tahansa tulehdus, myös kohtutulehdus saa aikaan väsymystä ja lämmönnousua, joten olon pitäisi tuntua "sairaalta". Kohtu voi aristella ja supistella vielä monta päivää operaation jälkeen, joten se yksistään ei ole huolestuttavaa. Mutta tosiaan, soita vaikka lääkärille tai käy visiitillä, jos huoli on kova.

Minulla ei ollut kaavinnan jälkeen juurikaan vuotoa tai kipua ennen kuin vasta kolmantena päivänä. Tuolloin alkoivat kovat supistelut ja voimakas verenvuoto, jotka kestivät yhden yön. Pelästyin ja lähdin sairaalaan, mutta kyseessä oli vain kohdun tyhjeneminen; kohtuni oli täynnä verta ja limakalvon rippeitä, jotka eivät olleet tulleet ulos. Supistukset olivat hyvin kivuliaita ja voimakkaita ja muun muassa tyhjensivät myös suoliston. Joten kyllä voi olla supisteluja vielä jälkeen päinkin ja samoin myös verenvuotoa.

Hyvää jatkoa sinulle!

• susu

Minulla aristeli vatsa vielä viikon jälkeen toimenpiteesta ja oli välillä hyvinkin kipeä. Ja vielä parinkin viikon jälkeen kohtu supisteli niin, että oli todella paha olla ja luulin että jotain oli oikeasti vialla. Mutta jälkitarkastuksen yhteydessä kun katsottiin tulehdusarvot, niin ne oli ainaki ihan normaalit. Mutta kannattaa tosiaan käydä tarkistuttamassa asia lääkärillä, jos siltä tuntuu.

• äitee +4

Itselläni on kerran ollut tulehduspesäke kohdussa ja se ei kyllä oireillut varsinaisesti mitenkään, mutta oli muuten huono ja heikko olo jonka takia menin lääkäriin. Kun vika ei tuntunut olevan missään muualla niin alettiin etsiä sitten sieltä päin ja jos olisin odotellut parikin päivää olisi tilanne ollut se että sairaalareissu olisi tullut koko jutusta! Tyypillisesti kuulemam on niin että umppari tms epäilyllä mennään lääkäriin ja kyse on kohdussa olevasta tulehduksesta, tosin ei mikään yleinen tauti ole.

• Neitomainen

Itse sain kaavinnan jälkeen vuotoja ja sitten kivut pahenivat niin etten pystynyt istumaan, makuulla oli jotenkin siedettävää. Itselläni on todella korkea kipukynnys joten en halunut lähteäkään sairaalaan "pienen epämukavuuden takia"..

loppujen lopuksi oli pakko.

Kohtuun oli jäänyt raskausmateriaalia, joka oli alkanut tulehtua, oireena ei ollut runsasta vuotoa, väsymystä tai muutakaan luetelluista.. vain kipu..

joten sanoisin enemminkin, että soitat ja kysyt sieltä sairaalalta/terveyskeskuksesta, että mitä pitäisi tehdä..

itse jouduin uuteen kaavintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe