Miten keraaminen liesi puhdistetaan? Muutin asuntoon, jossa sellainen on. Kaapista löytyi joku pieni lasta ja pullo ainetta. En osaa puhdistaa silti? Miten siis homma hoituu? Muita vinkkejä, jotta vehje pysyy siistinä ja kunnossa?
Keraaminen miten puhdistetaan?
5
1664
Vastaukset
- aineella fläkit pois
Eli jos ruoka kiehuu yli ja palaa "levylle" kiinni, jäähtyneestä levystä voit kaapia irti sillä kaapimella/lastalla.
Roiskeita yms. on hyvä puhdistella, ensin astianpesuaineeseen kostutetulla rätillä ja loppusiivous/kiillotus tällä ihmeaineella, meillä on käytetty viimeaikoina Dr.Beckmann keraamisen liesitason puhdistusainetta.
Kaikkein vaarallisin aine keraamiselle tasolle on sokerinen hapan tahra, esim hillon keitossa syntyvät roisketahrat, siksi kannattaa yleensä aina siivota taso kun se on tarpeeksi jäähtynyt. Näillä neuvoilla on tasomme kestänyt hyvänä nyt 11,5 vuotta, yks ohjausyksikkö on vaihdettu, mutta pinta vieläkin "kuin uusi". - Meni rikki
Yksi vaarallisimmista jutuista on yleensä lieden yläpuolella oleva maustehylly, josta voi pudota maustepurkki liedelle ja liesi menee pinnalta rikki. Tällöin se on vaarallinen ja tulee heti vaihtaa uuteen. Eli varovaisuutta, kun nostelet tavaraoita lieden läheisyydessä.
- Keittiössä
Sokeritahrat kuten hillokin heti kaapimella poistettava.
Samoin muu levylle palanut.
Yleensä lieden mukana puhdistusohjeet.
Beckmannin puhdistusaineita monia erilaisia keraamista liettä varten.
Tahnamainen sininen tehokkainta. Lasta hyvä myös pinttyneen lian puhdistukseen.
Huomioi että lastan terä terävä ja se piilossa suojassa joten työnnä se esiin ja takaisin kun puhdistat.
Keraamisen liesitason puhdistusneste ( tehokas )
Keraamisten lasipintojen puhdistusaine ( kevyempään puhdistukseen )
Dr. Beckmann merkkiset. Minulla ainakin ne käytössä!
Ellei lastaa niitäkin kaupassa joissa nuo edelliset aineet. - inak
Snadisti kostutettulla sokeripalalla saa hangattua keraamisen lieden pinnan puhtaaksi!
- bonde42
Keraamisen lieden puhdistat etikalla ja soodalla ei missään tapauksessa astianpesuaineella. Pyyhi sitten mikropyyhkeellä liesitaso kuivaksi. On kuin uusi pinta joka käytön jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718