Paljonko kännyköiden/liittymien myyjät tienaa???

juunas

Elikkäs olisin hakemassa celectusin kautta päämiehelle kesätöihin myymään kännyjä/liittymiä. Siin on luvattu tuntipalkka provisio. Paljonkohan tollanen normipalkka siis per kk on?! Paljon on pelkkä tuntipalkka ilman provisioo? JELPPIKKÄÄ infolla, kannattaako mennä, olisi muitakin vaihtoehtoja ja työhaastattelu ens viikol. :/

25

7331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jago

Tässä vaiheessa ei liittymämyyntiin enää kannata mennä, sen kultainen aika oli syksystä 2004 - syksyyn 2005. Myyjät jotka silloin tekivät 1500-2000e/kk tiliä joutuvat nyt tyytymään 700-1000e/kk palkkoihin (jos siis ovat vielä jääneet alalle).

Nykypäivänä suurimmat ongelmat liittymämyynille ovat kasvanut määrä sitovia määräaikaisia sopimuksia (joiden takia liittymää ei voi vaihtaa), se että keskivertosuomalaisen puhelinlasku on nykyään 20e/kk (eli säästön tarjoaminen on melkein mahdotonta) ja tietysti puheaikatarjouksien kieltäminen 01.04.2006 lähtien oli aikalailla viimeinen naula arkkuun.

• juunas

kiitos harvinaisen selkeästä vastauksesta.

• telefonialla edelleen

Hyvä mies, lopeta nyt jo tuo itsesi toistaminen! Kuten aiemmin olen kertonut tällä palstalla, liittymämyynnillä voi edelleen tienata hyvin. Se, että sinä et siinä enää onnistunut, ei tarkoita sitä ettei kukaan voisi siinä onnistua. Olen pahoillani puolestasi ja toivon onnea lehtien myyntiin.

• Jago
        telefonialla edelleen kirjoitti:

Hyvä mies, lopeta nyt jo tuo itsesi toistaminen! Kuten aiemmin olen kertonut tällä palstalla, liittymämyynnillä voi edelleen tienata hyvin. Se, että sinä et siinä enää onnistunut, ei tarkoita sitä ettei kukaan voisi siinä onnistua. Olen pahoillani puolestasi ja toivon onnea lehtien myyntiin.

Älä hei viitti jauhaa.

"Se, että sinä et siinä enää onnistunut, ei tarkoita sitä ettei kukaan voisi siinä onnistua."

Tässä on kuitenkin sellainen sivuseikka että olen nähnyt kun yli 20 hyvää myyjää eri firmoista jotka vielä syksyllä/talvella tekivät hyvää tiliä liittymämyynillä nyt joutuivat vaihtaa alaa.

En missään vaiheessa sanonut etteikö siinä voisi enää onnistua, toki siinä voi. Mutta jos vielä puoli vuotta sitten 2-3/10 myyjästä pääsivät oikeasti hyviin tileihin ja nyt tuo määrä on ehkä 1/20, niin omasta mielestäni ala on kuollut ja kuopattu.

• mieltä
        Jago kirjoitti:

Älä hei viitti jauhaa.

"Se, että sinä et siinä enää onnistunut, ei tarkoita sitä ettei kukaan voisi siinä onnistua."

Tässä on kuitenkin sellainen sivuseikka että olen nähnyt kun yli 20 hyvää myyjää eri firmoista jotka vielä syksyllä/talvella tekivät hyvää tiliä liittymämyynillä nyt joutuivat vaihtaa alaa.

En missään vaiheessa sanonut etteikö siinä voisi enää onnistua, toki siinä voi. Mutta jos vielä puoli vuotta sitten 2-3/10 myyjästä pääsivät oikeasti hyviin tileihin ja nyt tuo määrä on ehkä 1/20, niin omasta mielestäni ala on kuollut ja kuopattu.

kanssasi

• vailla kesätyötä

paljonkohan siis ihan perus tuntipalkka on tällä alalla, ilman provisioita? KERTOKAA JOKU PLS?!

• Jago

3,5 - 7 euroa / tunnilta, firmasta riippuen.

• valitseminen on

tällä alalla ehdottoman väärä valinta. Meinaan firmat eivät kauaa kattele ihmistä joka elelee vain tuntipalkalla. Eli siis et sä sielä kuukautta pitempään ole töissä, jos ei niitä TAPAHTUMIAKIN tapahdu. Jos myyjä lähinnä notkuaa netissä niin ensimmäisenä firma pienentää tunnit minimiin ja loppujenlopuksi sun kesätyös on vain 20 viikkotuntia. Sitten jos ei tuonkaan myötä ala tapahtua niin tulee kenkää perseelle.

Eli kannattaa mennä ihan oikeasti töitä tekemään sinne sitten jos on mennäkseen. Provikat eivät ole mitään hyviä enää nykysin ja tapahtumienkin tapahtuminen on sellasta vääntöä että huh huh, mutta siis pelkkää tuntipalkkaa ne eivät kauaa maksele sen vuoksi, koska jos myyjän kanta on elellä pelkällä tuntipalkalla niin se olisi hyvin nopeasti pääfirman tuho. Ne kun eivät mistään muusta saa niitä palkkakuluja katettua kuin niillä TAPAHTUMILLA.

• Juunas
        valitseminen on kirjoitti:

tällä alalla ehdottoman väärä valinta. Meinaan firmat eivät kauaa kattele ihmistä joka elelee vain tuntipalkalla. Eli siis et sä sielä kuukautta pitempään ole töissä, jos ei niitä TAPAHTUMIAKIN tapahdu. Jos myyjä lähinnä notkuaa netissä niin ensimmäisenä firma pienentää tunnit minimiin ja loppujenlopuksi sun kesätyös on vain 20 viikkotuntia. Sitten jos ei tuonkaan myötä ala tapahtua niin tulee kenkää perseelle.

Eli kannattaa mennä ihan oikeasti töitä tekemään sinne sitten jos on mennäkseen. Provikat eivät ole mitään hyviä enää nykysin ja tapahtumienkin tapahtuminen on sellasta vääntöä että huh huh, mutta siis pelkkää tuntipalkkaa ne eivät kauaa maksele sen vuoksi, koska jos myyjän kanta on elellä pelkällä tuntipalkalla niin se olisi hyvin nopeasti pääfirman tuho. Ne kun eivät mistään muusta saa niitä palkkakuluja katettua kuin niillä TAPAHTUMILLA.

Totta helvatussa sinne töitä menen tekemään !
        Kauppaa yritän tehä niin perkeleesti, hirvittää vaan että mitenköhän känny/liittymäkauppa näinä aikoina käy. Siski kyselin.

• hgdftgre

Peruspalkka liikkunee jotain tonnin tuntumassa (800-1000€) per kuukausi. Provikkaa tulee lähinnä sitten liittymämyynnistä (joka on nykyään vaikeaa), kännyköistä ei juurikaan. Tuollainen mielikuva itelleni jäi kun joku aika sitten hain samoihin hommiin.

• ei tuo huono

vaihtoehto KESÄTYÖKSI ole...

Eli siis nuorille tuo on ihan varteenotettava kesätyöpaikka :)

Saahan tuosta nyt missätapauksessa tahansa paremmin kuin esim jostain kunnan perunamaiden kuokkimisesta.

Mutta fakta on se että pysyvämpää työtä ettiessä en suosittelis ainakaan mihinkään STÄNDImyyntiin. Liikemyynti on eri asia. Liikkeet toimivat suht vakaalta pohjalta koska sielä asiakkaita ei tartte nykiä hihasta, vaan kun asiakas kävelee liikkeeseen niin sen ainakin tietää että se JOTAIN haluaa.

Useimmat kaupassa käyvät ihmiset on jo kyllästyny siihen ainaiseen flaiaamiseen ja hihasta repimiseen. Aluksi se toimikin ihan hyvin ja on vetonaula vieläkin messuilla tms tapahtumissa. Mutta AINAINEN flaiaus samassa flaiauspisteesä ei oikein toimi, ja sitä on jo harrastettu toistavuotta ja yhä enenevissä määrin mitä suurempi kauppa on kyseessä, sitä varmemmin sielä jossain reunassa on koju mihin kolme nuorta säliiä epätoivosesti repii asiakkaita.

Eli siis jos tarkotus on maksella asuntolainoja tai perhettä elätellä niin ÄLÄ mene. Mutta jos tosiaan meet kesätöihin ja sulla ei ole sellasta tilivelvollisuutta vielä mitä aikuisilla on, niin vaihtoehto on jopa ihan hyvä :) Kesätyössä et kuitenkaan ole kovin pitkään, joten kestät "niskaanhönkimis-stressin" paremmin kun tiiät jokatapauksessa että et kauaa meinaa sielä lattioita kuluttaa, ja jos kerran kesätyössä olet muutenkin niin kyllä siitä nyt tiliäkin sitten tulee jonkinverran, verrattuna juuri useimpiin kesätyöpaikkoihin.

Päämieshän nimenomaan myy SONERAN liittymiä, joten sen vuoksi tuo onkin huonoin mahdollinen valinta tässä markkinatilanteessa. Soneralla on ehdottomasti suomen kalleimmat liittymät tällä hetkellä, sekä surkeimmat kytkypaketit (vaikka ne juuri uusittiinkin, niin siitä huolimatta). Sitten mukaan juuri yleinen markkinatilanne niin ainakaan tähtimyyjää susta tuskin tulee. Mutta firma kuitenkin jostain syystä odottaa samanlaisia myyntejä kuin viime vuoden puolessavälissä, eli tästä tulee juuri tuo niskaanhönkiminen sitten.

Voisin aavistella palkasta että noin 600-700 euroa BRUTTO olisi se tuntipalkan osuus. Tuskin ovat tarjoamassa täysiä työviikkoja, joten ei se tuntipalkan summa ole tärkein asia, se potkii jotain seittemää. Se tuntien MÄÄRÄ tuossa enemmän vaikuttaa. Idylli olisikin jos se on 40 tuntia viikossa, mutta kun yleensä se potkii kolmeakymmentä ennemminkin. Meinaan siitä suureesta nämä firmat nimenomaan pihisteleekin!

Suosittelisin vielä tutustumaan aikasemmin aiheeseen viittaavan threadin:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000016&posting=22000000015960049

Ja sitten ei muuta kuin lykkyä tykö :)

• Juunas

Juu, kesätyönä vain. Syssyllä jatkuu koulut.
        Ei ole ständityö, mikäli se flaiereiden jakajia&hihasta nykijiä tarkoittaa. Liikemyyntiä on.
        Onko tämä ständityö siis eri kuin liike? Kun porukka tuntuu erikseen puhuvan.

• markkinamies

Liittymien myynti on vanha juttu,
      uusasiakas hankinnan ovat kokonaan tai lähes kokonaan lopettaneet Tele Finland sekä Elisa.

Alan suurimmat pelurit lyövät käsijarrun päälle niin siitä puhelinmyynti yritykset kärsivät.

Erään arvion mukaan yli 100 työpaikkaa kadonnut kuukauden aikana tästä pisneksestä

• 4500€/kk

uusinta uutta....tulin celectukselle töihin joulukuussa ja oon ihan fiiliksissä! tää on parasta mitä mulle on ikinä sattunu! sen jälkeen oon saanu ostettua uuden auton sekä kasan osakkeita!

• köyhä opiskelija
        4500€/kk kirjoitti:

uusinta uutta....tulin celectukselle töihin joulukuussa ja oon ihan fiiliksissä! tää on parasta mitä mulle on ikinä sattunu! sen jälkeen oon saanu ostettua uuden auton sekä kasan osakkeita!

niin varmaan...ihanko kasan soneran osakkeita?? mä tulin viime kesällä ja oon onnistunu maksamaan just just vuokran sekä ostamaan kirpputorilta talvitakin. prkl!!Tääl on niin paska palkka että ei oo itellä ees varaa soneran liittymään!

• Kokemusta on
        4500€/kk kirjoitti:

Älä viitsi naurattaa! Tota ei usko kukaan.

• ei helvata

mene suosiolla vaan niihin toisiin haastatteluihin, ei tällä palkalla elä...
      nimim. 3euroa tilillä ja kaksi viikkoa palkkapäivään... puoltoista vuotta ständillä myynyt kyllästynyt myyjä.

p.s en muuten surffaile netissä vaan oikeesti teen täällä hommia, muttakun samat naamat käy kaupassa, ja jengi kyllästynyt liittymävaihto rumbaan, niin kauppahan siinä kärsii...vaikka olisit kuinka supliikki naisia/miehiä. ja
      sen verran olen kauan tehnyt tätä hommaa, että voin sanoa jo jotain tästä.
      on totta, että toi uusi kytky on poistanut nolla päivät, mutta kun ne provisiot on ihan peestä...

• älä kerro äidille

älä siinä kitise! tee töitä niin tulee liksaa!! kytky on huippu ja kaikki haluu sen....mieti ny 1€ puhelin, helppoa ku heinän teko. ei kaikkia hintoja kannata kertoa, sanot vaan että eurolla puhelin. NI siitä se lähtee!!!Kyllä ne sit laskussa huomaa ne muutkin hinnat mutta ei sit enään kehtaa tulla valittamaan! Ota tämä neuvo vastaan ja muuta elämääsi!

• Kartza
        älä kerro äidille kirjoitti:

älä siinä kitise! tee töitä niin tulee liksaa!! kytky on huippu ja kaikki haluu sen....mieti ny 1€ puhelin, helppoa ku heinän teko. ei kaikkia hintoja kannata kertoa, sanot vaan että eurolla puhelin. NI siitä se lähtee!!!Kyllä ne sit laskussa huomaa ne muutkin hinnat mutta ei sit enään kehtaa tulla valittamaan! Ota tämä neuvo vastaan ja muuta elämääsi!

Muuten hyvä, mutta olen kurkkuani myöten täynnä ihmisiä, jotka tulee ständille valittamaan, että "mulle ei sanottu tätä eikä tätä", ja saan haukut silmilleni. Tätä on tullut ennenkin vaikka en ole _mitään oleellista_ jättänyt sanomatta. Saati sitten kun jättää hinnat kertomatta...

Tänne on kyllä tultu aina valittamaan, oli asia mikä hyvänsä.

• avoakka
        älä kerro äidille kirjoitti:

Sinä et kerro kaikkea hintoja joten petät asiaksta. Mieti jos suule tehtäis samoin, olisiko kivaa.sehän on rikos.Itskin puhelin myyjä.

• tuon vuoksi, irtisanoin its...

ja vaihdoin työpaikkani sen jälkeen expert myymälään myyjäksi, missä on kiinteä kk palkka (sekin jo tuplat siihen nähden mitä celectuksella) ja sitten provikat bonukset päälle. Ei tartte miettiä tuleeko tulosta, sitä tulee ihan automaattisesti, kun ihmiset jotka liittymiä/kännyköitä haluavat, kävelevät kyllä ihan itse sinne tiskille. Ei tartte hihasta repiä. Varsinainen myynti on tietty taulutelkkareita sun muuta, mutta mitään ei tartte väkisin tuputtaa...

P.S. myös sonera - provikat ovat tuplat - triplat siihen nähden mitä celectuksella oli? Eikö olekkin hämmästyttävää!

Tosin soneran myynti ei ole kuitenkaan se pääasia, vaan lähinnä sivutoimi jos jokin asiakas sellasen haluaa omasta tahdostaan.

Suosittelisin "maisemanvaihdosta" myös muillekkin liittymämyyjille. Miettikää asia tältä kannalta; jos olette osanneet viime vuoden hintakilpailuaikaan myydä suomen kalleinta matkapuhelinoperaattoria asiakkaille, osaatte MYÖS myydä ittenne jollekulle toiselle työnantajalle. Eiköhän spiikkitaidot sen verta kehittyneet tuon työn myötä jo ole.

• K800
        tuon vuoksi, irtisanoin its... kirjoitti:

ja vaihdoin työpaikkani sen jälkeen expert myymälään myyjäksi, missä on kiinteä kk palkka (sekin jo tuplat siihen nähden mitä celectuksella) ja sitten provikat bonukset päälle. Ei tartte miettiä tuleeko tulosta, sitä tulee ihan automaattisesti, kun ihmiset jotka liittymiä/kännyköitä haluavat, kävelevät kyllä ihan itse sinne tiskille. Ei tartte hihasta repiä. Varsinainen myynti on tietty taulutelkkareita sun muuta, mutta mitään ei tartte väkisin tuputtaa...

P.S. myös sonera - provikat ovat tuplat - triplat siihen nähden mitä celectuksella oli? Eikö olekkin hämmästyttävää!

Tosin soneran myynti ei ole kuitenkaan se pääasia, vaan lähinnä sivutoimi jos jokin asiakas sellasen haluaa omasta tahdostaan.

Suosittelisin "maisemanvaihdosta" myös muillekkin liittymämyyjille. Miettikää asia tältä kannalta; jos olette osanneet viime vuoden hintakilpailuaikaan myydä suomen kalleinta matkapuhelinoperaattoria asiakkaille, osaatte MYÖS myydä ittenne jollekulle toiselle työnantajalle. Eiköhän spiikkitaidot sen verta kehittyneet tuon työn myötä jo ole.

Itse pääsin kesätöihin celectukseen ja olen siellä edelleenkin töissä ja pidän työstä kovasti! celectuksellahan on se, että ensimmäiset 4 kk teet tuntipalkalla (n.8,50) ja saat proviikkaa liittymistä. Sit 4kk jälkeen tuntipalkka tippuu ja alat saamaan myös rautakatetta. Itse ainakin viihdyn tällä tuntipalkalla todella hyvin! viime palkka näytti 1200e kun tein jonkin verran sunnuntai(tuplapalkka)vuoroja ja muutenkin. Töitä kyllä riittää eli en usko tuohon etteikö töitä olisi enempää kun 30h viikossa. Itse ainakin pääsisin tekemään joka päivä, mutta opiskeluiltani en ehdi aina.
        Ja mitä soneraan tulee, niin kyllä se on elisan kanssa luotettavin ja varmin operaattori tällä hetkellä vaikka kallis onkin. Ihmiset ottavat sen jo siitäkin syystä, että luottavat siihen ja saavat hyvää asiakaspalvelua liikkeessämme.
        Ja itse en elisalle enkä dna:lle menis vaikka maksettas puolet lisää palkkaa....huh mitä meininkiä siellä....Kattoo nyt mitä syksy tuo tullessaan, mutta kesä on ainakin ollut ihan loistava, kiitos mukavan työpaikan.

• ex-celectus
        tuon vuoksi, irtisanoin its... kirjoitti:

Tänään ois viimeinen työpäivä cittarin pisteellä. JEES =)

Tosiaan kun tässä on tullu myytyä soneraa sellaista 2 vuotta ja jopa palkinnoillekin päässyt noissa myyntikisoissa ni vois sanoa ettei kovin vaikeeta ole itseään myydä firmalle ja saada vastineeksi palkkaa jonka kokee ansaitsevansa.

Varsinkin nyt kun on amk:sta pahvit taskussa ja huippuunsa viritetty myyntitaito hallussa. Ens viikolla aloitan oikeat työt. Palkka on kolme kertaa sen mitä celectuksella edes parhaimmillaan korotetuilla provikoilla ja myyntikisan voitoilla.

En suosittele tätä hommaa kuin opiskelijoille ja sellaisille ketä oikeesti jaksaa vääntää kauppaa. Ite jaksoin tähän uusimpaan provikoiden laskuun asti. Toki jos korvaus saadaan kohdalleen ja jotain mullistavaa liittymämarkkinoilla tapahtuu voisin ihan ilomielin palata hommiin. Kaiholla muistelen niitä alkuaikoja sekä niitä lihavia tilipusseja. Oikeasti silloin se 2000e/kk ei ollut edes kovin vaikeaa saavuttaa. Nykyään hädin tuskin saa kasaan 1000e/kk vaikka kuinka olis matkakorvauksia ja myyntiä sen 20-30 kauppaa kuukaudessa.

• ex-celectus
        ex-celectus kirjoitti:

Tänään ois viimeinen työpäivä cittarin pisteellä. JEES =)

Tosiaan kun tässä on tullu myytyä soneraa sellaista 2 vuotta ja jopa palkinnoillekin päässyt noissa myyntikisoissa ni vois sanoa ettei kovin vaikeeta ole itseään myydä firmalle ja saada vastineeksi palkkaa jonka kokee ansaitsevansa.

Varsinkin nyt kun on amk:sta pahvit taskussa ja huippuunsa viritetty myyntitaito hallussa. Ens viikolla aloitan oikeat työt. Palkka on kolme kertaa sen mitä celectuksella edes parhaimmillaan korotetuilla provikoilla ja myyntikisan voitoilla.

En suosittele tätä hommaa kuin opiskelijoille ja sellaisille ketä oikeesti jaksaa vääntää kauppaa. Ite jaksoin tähän uusimpaan provikoiden laskuun asti. Toki jos korvaus saadaan kohdalleen ja jotain mullistavaa liittymämarkkinoilla tapahtuu voisin ihan ilomielin palata hommiin. Kaiholla muistelen niitä alkuaikoja sekä niitä lihavia tilipusseja. Oikeasti silloin se 2000e/kk ei ollut edes kovin vaikeaa saavuttaa. Nykyään hädin tuskin saa kasaan 1000e/kk vaikka kuinka olis matkakorvauksia ja myyntiä sen 20-30 kauppaa kuukaudessa.

Mutta eipä siinä mitään.. Hyvät jatkot kaikille cittarin soneramyyjille ja tsemppiä duunin kanssa.

Tulkaa ihmeessä flaiaa mua jollain bensalahjakortilla tai taulu-tv:llä, katotaan kummalla menee luu kurkkuun.. ;)

• Anonyymi
      UUSI

Ajat on muuttunu, tänäpäivänä puhelinliittymä myyjä tienaa 120t vuodessa. Viittaa kauppakeskus Myllyyn.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2316
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      23
      2006
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      105
      1414
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1259
    5. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      135
      1126
    6. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1038
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1006
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      914
    9. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      857
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      69
      850
    Aihe